Nark Buddy Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 The games factory är det bästa jag vet. Men det är segt att lära sig. Har ni några andra förslag på spel program? Inte 3d! Det går inte att göra hemma! Bara simpelt 2d i platform eller nått. Förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 The games factory är det bästa jag vet. Men det är segt att lära sig. Har ni några andra förslag på spel program? Inte 3d! Det går inte att göra hemma! Bara simpelt 2d i platform eller nått. Förslag? fråga i någon av de flertal andra trådar som "the gamemaster" har skapat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 29 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2004 fråga i någon av de flertal andra trådar som "the gamemaster" har skapat men dom e så gamla så om nån drar upp den så klagar alla! Nark Buddy: Game maker är ett bra föslag....kör me de själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 29 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2004 The games factory är det bästa jag vet. Men det är segt att lära sig. Har ni några andra förslag på spel program? Inte 3d! Det går inte att göra hemma! Bara simpelt 2d i platform eller nått. Förslag? eh fortsätt med the games factory, kämpa för att lära dig, läs guider. Klicka dig fram osv. Ett mycket bra program när man kan det, inga göra spel program är lätta i början (vist kanske gamemaker men de suuger) Och inga göra spel program är lika bra som de som clickteam har gjort (skaparna av bla Tgf) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 29 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2004 fråga i någon av de flertal andra trådar som "the gamemaster" har skapat tack för att du sa mitt namn btw: Gamemaker = Bra TheGamesFactory = Bättre Multimedia fusion = Bäst (Använder själv gamemaker ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2004 tack för att du sa mitt namn btw: Gamemaker = Bra TheGamesFactory = Bättre Multimedia fusion = Bäst (Använder själv gamemaker ) tycker att game-maker är lite segt... det blir inga riktiga "spel" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 29 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2004 tycker att game-maker är lite segt... det blir inga riktiga "spel" det beror ju på hur man programerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 29 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2004 (Använder själv gamemaker ) "Gamer Maker", är det ett program eller menar du bara allmänt? Jag har the games factory, för jag har hört att det ska vara bäst. Men jag tänkte börja med ett simpelt platform-fightingspel. Jag har lärt mig lite. Men problemet är att spelarna faller igenom marken. Då ändrar jag marken till "obstacle->yes". Sen väljer jag i event editorn: group.player(har lagt in spelarna i gruppen) is over an obstacle backround, och kryssat i group.player på bounce(för att inte falla igenom). Men då blir dom istället stillastående. Man kanske inte ska välja bounce när dom nuddar den. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 29 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2004 Låt oss säga att ena objektet som ska stanna på marken heter "x". X collide with the background Och under X:s spalt ska du välja "stop" Gör sedan likadant med det andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 30 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2004 det beror ju på hur man programerar programmerar? i game-maker? rofl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 1 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2004 programmerar? i game-maker? rofl Vad är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 1 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2004 rolf? Tror det betyder "Rolling On (the) Floor Laughing". Men jag har testat med stop istället för bounce. Men man måste sätta hastigheten jätte högt för att dom ska röra sig. Dom låga hastigheterna som jag vill använda fungerar inte så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 ... vad menar du? Du väljer väl 'Movement - platform' på objekten i Level Editor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 varför välljer du "is over an obstacle backround" du sk välja att när dom kolliderar så ska den stanna. och den ska inte stutsa. om det inte är en boll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 fattar inte vad ni snackar om, du har alltså ett objekt som faller igenom marken? Då ska du bara fylla i Postion - Test postion of object - leaves the bottom och sedan stop på objektet som ska stoppas så de inte faller igenom marken, svårare än så är det inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 5 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2004 Fint. Jag har fixat det. Och lite andra koder. Det är två nya saker jag undrar. Hur gör man så att man kan hoppa på fiender så att dom dör? Och hur är det bästa sättet för att göra så gubben slår. Jag tror jag gör det på fel sätt. Det fungerar, men inte bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts