Jump to content

Pokemon Coloseum

Foo
 Share

Recommended Posts

Jag undrar lite om detta spel

1 "krigar" man bara i ett "colloseum" hela tiden?

2 om inte, kan man typ gå ut i skogen och fånga pokemon?

3 finns det "riktiga" "storymission"?

4 finns det städer som man kan gå runt och köpa saker i och prata med folk för att t.ex. byta pokemon?

och, ja jag vet att detta är ett "löjligt-skitspel" som många uttrycker sig... ^_^;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han får väl tycka Pokémon är bra om han vill. <_<

När eran var igång för ca 4 år sen diggade jag Game Boy spelen, och idag tycker jag knappast illa om Pokémon Yellow, Blue och Silver (dom andra också). <_<

Pokémon var ett Game Boy spel från början som sen blev film, samlarkort och allt annat bajs.

Idag tycker jag självklart att Pokémon är lite barnsligt, förutom spelen. Spelen (iaf dom på Game Boy) var inte inriktade till barn, utan till folk i vår ålder. Dom spelen är några av de bästa jag spelat. <_<

Säg vad ni vill, jag får tycka vad jag vill. Om ni skulle spelat dom som jag skulle ni nog både förstå mig och hålla med mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pokémon är inte mer barnsligt än något som helst annat RPG.

De e bara serierna, korten och leksakerna som har förbarnsligat hela skiten. Jag TROR inte att man kan gå omkring i skogar, men jag VET att man ska kunna gå omkring i små samhällen. Vad man gör där vet jag dock inte. Kanske att man köper grejer o bytar Pokémon och utmanar andra.

Var varnad, dock: i Colusseum kan man sno andras Pokémons under strid. Men du kan även BLI AV med dina om en motståndare lyckas fånga den. Det lönar sig alltså att ge sig på de svagare här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor