Jump to content

CD eller DVD ???

STATUS
 Share

Recommended Posts

Såg ingen som frågat men kanske ni har haft en diskution om det... Isåfall sorry att denna kom...

Kommer GTA AS komma på CD skovor elelr en DVD skiva?

Själv tycker jag så klart DVD... då slipper man ha flera skivor och man har allt på en.

För om det är någon som Inte har en dvd läsare i sin dator så Köp en. Dom kostar ju inte mer än 200-300 spänn...

Eller va tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok, först diskussion stavas med s, inte t, hatar när folk skriver fel på det ;)

Ja självklart mennar jag PC... Har spelat GTA VC på PS2 en gång... Och säger bara: "fan heller, PC bätte ;)"

*lol*

För övrigt håller jag fullständigt med, fast tvärtom, kan inte köra något GTA spel på pc, förutom möjligen dom i 2D, men annars inget, störde mig som fan på det, men smaken e som baken ;)

Bryr jag mig inte så överdrivet mycket om vad den kommer på för format till PC, men tycker nog att den borde komma på DVD, eller också gör dom som vissa andra spel och släpper den på både CD och DVD...

Redigerad av AgamemnoN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och NEJ "crack" är inte olagligt, crack används till slippa byta eller sätta in cd-skivor för varje spel, så det är HELT lagligt! Därimot inte att ladda ner spel!

Rätta mig om jag har fel, men hörde någonstans att det är lagligt här i Sverige att ladda ner filmer, spel osv, men inte att dela ut dom och sprida vidare?

Däremot om det är moraliskt rätt att göra det, det får någon annan avgöra, men med priserna som vi har idag, vem kan klandra dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätta mig om jag har fel, men hörde någonstans att det är lagligt här i Sverige att ladda ner filmer, spel osv, men inte att dela ut dom och sprida vidare?

Däremot om det är moraliskt rätt att göra det, det får någon annan avgöra, men med priserna som vi har idag, vem kan klandra dom?

Du har fel ;) Nä men seriöst så är våra lagar rätt "lösa"... Mycket hål i dom än... Speciellt va det gäller nätet...

Men håller me dig. Har också hört att du får ladda ner både spel musik film mm... Men du får inte dela vidare sen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och NEJ "crack" är inte olagligt, crack används till slippa byta eller sätta in cd-skivor för varje spel, så det är HELT lagligt! Därimot inte att ladda ner spel!

Grattis, någon har lyckats lura dig.

Ändrar du så lite som en byte av EXE-filen så har du brutit mot licensavtalet.

Däremot är det lagligt att ändra information direkt i RAM-minnet (utan att röra EXE-filen), men hur många crack är det som gör så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor