samool Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 Ska göra en undersökning till ett skolarbete...Det här riktar sig främst till de som är minderåriga för att köpa alkohol..alltså er till under 18/20 år. Är det lätt för dig att få tag på alkohol? Kan du köpa själv? Om inte, är det än kompis som köper ut eller en kompis kompis. (Ni som har någon erfarenhet behöver inte skriva något alls...skriv gärna er ålder) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 Är 16 år - Kan få tag på alkohol snabbt och lätt - morsan köper, vill man ha, så får man - Gött va? Men jag röker inte eller snusar inte heller, för jag är jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 Är 15 år. Kan få tag på alkohol snabbt och billigt. Har bra kontakter som är äldre än mig, bland annat min kusin. Jag har lyckats att köpa öl några gånger själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 (redigerad) ålder, snart 18 1. ja 2. hur menar du med att köpa själv? köpa på puben själv? köpa på systemet själv? köpa smuggel själv? Redigerad 21 september, 2004 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 japp jag kan fixa snabbt och enkelt.. känner många som är över 20. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 ålder, snart 18 1. ja 2. hur menar du med att köpa själv? köpa på puben själv? köpa på systemet själv? köpa smuggel själv? Han undrar nog om du kan t.ex. gå in på Konsum och köpa en öl utan besvär, eller någon mindre affär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Jag är 15 år. Jag dricker inte. Men tyvärr så kan jag få väldigt myckt och väldigt billigt, vilket är snällt utav mina kompisar men jag hade hellre velat ha något annat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Han undrar nog om du kan t.ex. gå in på Konsum och köpa en öl utan besvär, eller någon mindre affär okej, det har jag aldrig testat, dricker inte folkisar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Skulle kunna ta nån lättöl ute i garaget. Men det skulle märkas om jag tog för många, alltså inte att jag blit full- utan att det försvinner öl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 1. Ingen aning, har aldrig provat 2. Tror inte det De som dricker alkohol (i stora mängder alltså) oavsett ålder är smått DUMMA I HUVUDET Eller har jag missupfattat det, är hjärnskador bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Ja, se på dig själv skribb. Skoja såklart! Håller faktiskt med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Kan nog få tag på det rätt så lätt, dock så har jag aldrig provat och tänker aldrig göra det (Kanske ska fråga farsan? Föredetta socialchef ) Är 14 (snart 15) år. Köpa själv kanske jag också kan göra, en i min klass köpte två sexpack på Konsum förut tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mobacko Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 är 16, får tag på det utan problem, mamma köper ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Hälsa mamma din att jag bra gärna vill skjuta av ett par skott i skallen på'na. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 e 14 och vill inte ha alkohol men kan nog få. men kommer inte prova på ett bra tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Är 14 jag vet inte om jag skulle kunna få tag på det men om så skulle jag ändåså inte jag har lovat mig själv att inte dricka vin, öl sprit etc etc... Jag har smakat öl smakar skit smakat vin smakar skit lucktat på Whiskey luktar hästskit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Ord på skribb på exakt allt han sagt i den här tråden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Skulle kunna ta nån lättöl ute i garaget. Men det skulle märkas om jag tog för många, alltså inte att jag blit full- utan att det försvinner öl. Det tror jag inte de märker, inte om de sitter och räknar ölen eller mäter upp spriten.. Efter att jag kom hem med polisen så kommer nog min far och mor räkna ölen och mäta spriten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 22 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Tack alla för alla svar...ni gjorde det till ett bättre reportage... Det är svårt att skriva reportage enligt mig..det ska bara vara fakta/undersökning. Man ska inte ha några egna åsikter. Man ska knappt ha några "jag" med alls i hela texten. Lättare med en vanlig uppsats..kan man skriva direkt från hjärnan och säga hur och vad man tycker jaja...tack igen!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts