Jump to content

Undersökning (ej poll)

samool
 Share

Recommended Posts

Ska göra en undersökning till ett skolarbete...Det här riktar sig främst till de som är minderåriga för att köpa alkohol..alltså er till under 18/20 år.

Är det lätt för dig att få tag på alkohol?

Kan du köpa själv?

Om inte, är det än kompis som köper ut eller en kompis kompis.

(Ni som har någon erfarenhet behöver inte skriva något alls...skriv gärna er ålder)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle kunna ta nån lättöl ute i garaget. Men det skulle märkas om jag tog för många, alltså inte att jag blit full- utan att det försvinner öl.

Det tror jag inte de märker, inte om de sitter och räknar ölen eller mäter upp spriten..

Efter att jag kom hem med polisen så kommer nog min far och mor räkna ölen och mäta spriten..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla för alla svar...ni gjorde det till ett bättre reportage... Det är svårt att skriva reportage enligt mig..det ska bara vara fakta/undersökning. Man ska inte ha några egna åsikter. Man ska knappt ha några "jag" med alls i hela texten. Lättare med en vanlig uppsats..kan man skriva direkt från hjärnan och säga hur och vad man tycker ;) jaja...tack igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor