Jacker Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 (redigerad) Hadde tråkigt, så jag bestämde mig för att sammanställa all info som kommit om städer, stadsdelar och landsbygden. Det är (såklart) skrivet på svenska och är tillför dom som inte hängt med om denna info. Har bara skrivit om Los Santos änslålänge, och här få ni det: Los Santos Los Santos är CJ's hemstad som han kommer tillbaka till efter 5 år i Liberty City. På utsidan är Los Santos drömmarnas stad, men om man undersöker staden närmare hittar man en korrupt stad som lider av gängkrig, droger och sociala problem. I de norra delarna av staden hittar du områdena Mulholland och Vinewood. Mulholland är stadens finaste bostadsområde där alla rika bor, såsom filmstjärnor, regissörer, artister, plastikdoktorer och skilda advokater. Inget för medelklassare med andra ord. Vinewood är arbetsplatsen för de flesta av Mulhollands invånare, med filmstudios, teatrar och annat tjafs. Högt upp bland kullarna ser de den karaktäristiska 'VINEWOOD' skylten. Längst ner hittar du Sunrise Boulevard där många turister flockas. Mest känt för Walk of Fame och Cathy Theatre. Downtown är självklart stadens finansiella centrum med sina skyskrapor. Området kallat Market är enligt många en del av Downtown, fast de flesta säger emot det p.g.a olikheterna. Market är fyllt med affärer, köpcenstrums, parker och småkontor. Blastin Fool Records är områdets mest karaktäristsika byggnad. Väster om centrum ligger Rodeo och Santa Maria Beach. Rodeo är en blandning mellan Mulholland, Vinewood och Market, och det säger egentligen allt. Snobbiga och dyra butiker, fina restauranger och lyxhotell. Vad mer kan en välbergad typ begära? Santa Maria Beach är den stora stranden i Los Santos. Förutom solbadare och surfare hittar du Santa Maria Boardwalk, en pir med attrakitiva saker som pariserhjulet. Men bortom alla dessa områden av lyx och frihet finner du South Central Los Santos. South Central består av tre områden: Idlewood, Ganton och East Los Santos. Dessa områden lider av gängkrig, drogproblem och våld i allmänhet. Orange Grove Family, Front Yard Ballas och Vagos är de gäng som konstant strider om kontroll över dessa områden, specielt East Los Santos. Los Santos hålls ihop av ett motorvägsnät som är en riktig tidssparare om du vill ta dig till andra delar av stan snabbt och enkelt. Redigerad 22 september, 2004 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 Jävligt tråkigt måste du ha haft... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscargn Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 Bra skrivet, kan säkert vara till nytta för de som missat något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Jävligt tråkigt måste du ha haft... Inte så jävligt tråkigt. Är väl inte så svårt att sammanfatta allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Skriv alla features istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Gör det du. När jag kommer hem ska jag skriva om Red County. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Gör det du. När jag kommer hem ska jag skriva om Red County. längtar du tills du kommer hem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
castor troy Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Skynda dig hem så man kan läsa om det. Så man kan läsa om Red County.!! mvh// castor troy ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 (redigerad) Nu kommer faktan om Red County. Red County Norr om Los Santos hittar du detta område, ett landskap som består av skog och stäpp. Det finns allt ifrån små åar till höga kullar. Perfekt om du vill slippa det påfrestande livet i Los Santos. Den lilla staden Blueberry är ett bondsamhälle och hjärtat för staten San Andreas. Här hittar du Fleischberg's bryggeri och väster om staden finns Panopticon, en stor kulle som ger utsikt över områdena Bone County, Flint County och även Easter Basin Airport som är San Fierros flygplats. Palamino Creek är en lite större stad, lokaliserad mellan San Andreas Sound och Fisher's Lagoon. Staden har en bank som rånats alldeles för många gånger samt en Drive-thru kyrka kallad Drive-thru Confession Church. Precis utanför staden ligger det romantiska Hanky-Panky Point där många personer blivit av med sin oskuld, det är även fin utsikt över Las Venturas från Hanky Panky. Redigerad 7 oktober, 2004 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Nu håller jag på med San Fierro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 (redigerad) jacker, har du svårt för det där med basin och bay? =P flygplatsen heter easter bay och området brevid basin =P Redigerad 28 september, 2004 av Rockaway Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Men det var ju ett litet fel. Jag vet att flygplatsen heter Easter Bay Airport och att området heter Easter Basin. Kolla själv på kartan om du ej tror mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AgamemnoN Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Men det var ju ett litet fel. Jag vet att flygplatsen heter Easter Bay Airport och att området heter Easter Basin. Kolla själv på kartan om du ej tror mig. Var det inte det han sa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 (redigerad) Nu kommer SF infon, hoppas du är nöjd nu HOWHOW! San Fierro Efter att en tid försökt tagit makten i sin hemstad, Los Santos, inser Carl Johnson att staden inte räcker till. Han ger sig då iväg på en roadtrip till San Fierro. San Fierro är en trevlig kuststad fylld med kullar, radhus och ruiner från jordbävningar. Staden har stor asiatisk befolkning, om dom är dina fiender eller vänner är upp till dig. En av de första saker du kommer se när du kommer till San Fierro är Corvin Stadium, hemmaplan för Sixty Niners. Räkna med ett och annat upplopp utanför arenan. Inte långt ifrån Corvin ligger Hashburry, en stadsdel fylld med hippies och andra "fredsmäklare". Frågan är hur fredliga de är egentligen. Downtown är stadens finansiella centrum, precis som i alla andra storstäder. Windy, Windy, Windy, Windy Street är gatan som slingrar, slingar, sligrar, slingrar sig ner för en sluttning, bra för turister men annars värdelös. Big Pointy Building skrapan är stadens mest perversa byggnad, titta bara på designen. Ett Downtown är inte komplett utan nån stans att parkera, därför finns Valet Parking Lot som är den ultimata drömmen om du vill ha din bil parkerad av nån annan. Juniper Hollow är ett mysigt område med typisk San Fierro stil. Här hittar du det som San Fierro är kanske mest känt för, Gant Bridge. En mycket stor fin bro, om du gillar den ska du besöka Gant Bridge Visitor Center. I skuggorna av bron ligger Jizzy's Pleasure Dome, stans mest 'dirty' ställe med underhållning för alla stora, starka karlar. Easter Basin är San Fierros hamnområde och hemmet för många Vietnamesiska gäng. Här finns ett hangarfartyg, vad det gör i San Fierro vet man inte, och på land Xoomer Gas Station, ägaren påstår att folk som går med vinst inte tillverkar droger. Om du behöver få in eller ut nåt illegalt i landet rekonmenderas Import/Export Ship. Doherty är ett gammalt industri område under kraftig utveckling, affärsmän och töntar flyttar in så fort de kan. Här finner du Pay'n Spray, amerikas favorit verkstad sedan 1974, Transfender garage, stället att göra om din bil på, Wangs Car Showroom, här hittar du de bästa bilarna i Fierro. Med andra ord är det stället för dig som gillar bilar och tåg, för här finns Cranberry Train Station. Väster om detta område ligger Garcia, ett industri område med stor droghandel. Letar du efter modeller och leksaker bör du besöka Zero's RC Shop. Om du behöver slipa på din stridskonst är det Cobra Martial Arts som gäller, tappa inte tvålen i duschen bara. Redigerad 7 oktober, 2004 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 (redigerad) tjoooooohoooooo redan Jag älskar dig jacker Lika bra som vanligt Redigerad 3 oktober, 2004 av HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plutonium_Man_91 Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 du e väl fö hällig Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Definera "älskar". Och du kan visa att du "älskar" mig genom att sluta skicka PM till mig hela tiden, deal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Definera "älskar". Och du kan visa att du "älskar" mig genom att sluta skicka PM till mig hela tiden, deal? Ja jag lovar om du skriver en till sammanfattning sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plutonium_Man_91 Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 hehe HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Japp, om Flint County och Whetstone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts