Jump to content

Trimma Moped

Nark Buddy
 Share

Recommended Posts

Jag har en honda x8r-x(vespa för er som undrar). Jag hade tänkt att trimma den. Problemet är bara att jag inte klarar det. Hittar inga pluggar att dra. Antagligen är det elektriskt lås. Men jag vet inte hur jag ska få bort det. Det går ju köpa massa skit för att trimma den. Men finns det inget enklare sätt?

Kanske finns nån sida med tips om sånt?

Man kanske inte får prata om trim på forumet? Eller?

I så fall, lås topicen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte svårt, dra variator ringen som sitter ganska när bakhjulet, om moppen går i 40, gåre inte att ens pressa den i 41 i nerförsbacke, för den bromsar in automatiskt.

Den går i 45 uppför, nerför och på raksträckorna. Då är det alltså en variator ring...?

Hur fungerar den och mer exakt var sitter den? Inte vid hjulet!? Menar du inte där förgasarn och de sitter? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första: Alla som tror sig veta nåt om hans moppe och som gissar hela tiden behöver inte posta.

Ont: Du har en s.k CDI-box, en elektrisk varvtalsspärr alltså gör den inte mer än 45 i nerförsbackar eftersom den inte varvar mera då.

Det du behöver göra är att klippa en svart sladd i CDI boxen sedan jorda den delen som du har klippt av så den inte får kontakt med den andra delen igen.

Vill du nu mer ha drag i den får du dra variatorringen! Den sitter i variatorn (silvriga kåpan, där kicken sitter) där inne sitter enring som du ska montera bort sen sätta tillbaka alla delar exakt så som dom var innan.

Räcker inte det min vän får du ta och beställa ett effektrör och den bästa sajten är då www.scooter-attack.com

P.S Det heter inte vespa, det heter scooter. Vespa är en modell som märket "Piaggio" gjort.

//Moppe-fucko

Redigerad av bolmefjord
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det är lagligt att trimma men man får inte köra om den är inte är registrerad som lätt MC och faller in under de kvalificationerna.

jo men då måste man ju ta lätt MC kort för att få köra den (på allmän väg)..

det är också lagligt att sätta på universal ljuddämpare på modeden och sen dreva ner den..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att vespa är ett märke. Jag bara är van vid att säga så. :huh:

Jag har fått hjälp av en kompis och han sa att det inte satt någon variator ring i och att jag i så fall var tvungen att slipa ner den. Det tänker jag inte göra.

Om jag nu skulle kapa kabeln vid cdi-boxen, ungefär vad skulle den göra då.

Gör det att man åker snabbare i nedförsbackar men inte uppför?

Tänker inte vrål-trimma. Jag tycker bara att det går lite mesigt i 45. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor