Nark Buddy Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 Jag har en honda x8r-x(vespa för er som undrar). Jag hade tänkt att trimma den. Problemet är bara att jag inte klarar det. Hittar inga pluggar att dra. Antagligen är det elektriskt lås. Men jag vet inte hur jag ska få bort det. Det går ju köpa massa skit för att trimma den. Men finns det inget enklare sätt? Kanske finns nån sida med tips om sånt? Man kanske inte får prata om trim på forumet? Eller? I så fall, lås topicen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 Jodå, tror man får snacka trimm här söddö, men i fortsättningen kan du söka innan du gör en topic Finns en moppetopic här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 d e olaglit å trimma lol sån polis e ja inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 d e olaglit å trimma lol sån polis e ja inte Nej det är inte olagligt att trimma moppar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 21 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 Jodå, tror man får snacka trimm här söddö, men i fortsättningen kan du söka innan du gör en topic Finns en moppetopic här! Man behöver knappast söka för att se den. Men jag tänkte att dom inte pratade om trimm i den.... Och jag skulle gärna vilja ha hjälp istället för komentarer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 Inte svårt, dra variator ringen som sitter ganska när bakhjulet, om moppen går i 40, gåre inte att ens pressa den i 41 i nerförsbacke, för den bromsar in automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2004 leftbehind, attacha inte onödiga bilder till din post. Vill du att en bild ska visas som 'signatur' får du fixa det på 'Min kontrollpanel' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 22 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Inte svårt, dra variator ringen som sitter ganska när bakhjulet, om moppen går i 40, gåre inte att ens pressa den i 41 i nerförsbacke, för den bromsar in automatiskt. Den går i 45 uppför, nerför och på raksträckorna. Då är det alltså en variator ring...? Hur fungerar den och mer exakt var sitter den? Inte vid hjulet!? Menar du inte där förgasarn och de sitter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 (redigerad) Nej det är inte olagligt att trimma moppar. jo det är olagligt att trimma moppar.. edit* eller det beror ju på hur man trimmar.. Redigerad 22 september, 2004 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 man får väl trimma bäst fan man vill... bara man inte kör med den sen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SteelWolf Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 man får väl trimma bäst fan man vill... bara man inte kör med den sen.. Precis. Får bygga och ändra hur mycket man vill med sina fordon inget olagligt i det. Men det är inte säket att man får köra med dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bolmefjord Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 (redigerad) För det första: Alla som tror sig veta nåt om hans moppe och som gissar hela tiden behöver inte posta. Ont: Du har en s.k CDI-box, en elektrisk varvtalsspärr alltså gör den inte mer än 45 i nerförsbackar eftersom den inte varvar mera då. Det du behöver göra är att klippa en svart sladd i CDI boxen sedan jorda den delen som du har klippt av så den inte får kontakt med den andra delen igen. Vill du nu mer ha drag i den får du dra variatorringen! Den sitter i variatorn (silvriga kåpan, där kicken sitter) där inne sitter enring som du ska montera bort sen sätta tillbaka alla delar exakt så som dom var innan. Räcker inte det min vän får du ta och beställa ett effektrör och den bästa sajten är då www.scooter-attack.com P.S Det heter inte vespa, det heter scooter. Vespa är en modell som märket "Piaggio" gjort. //Moppe-fucko Redigerad 23 september, 2004 av bolmefjord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 jo det är olagligt att trimma moppar.. edit* eller det beror ju på hur man trimmar.. Som sagt så kan du ta en titt på posterna under din. Klart det är lagligt att trimma men man får inte köra om den är inte är registrerad som lätt MC och faller in under de kvalificationerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 (redigerad) Man får visst köra med dom.. På bana, i många städer finns det banor där man kan köra race med sin trimmade moped och det är helt lagligt.. bara det är inhängat område.. Redigerad 23 september, 2004 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Man får visst köra med dom.. På bana, i många städer finns det banor där man kan köra race med sin trimmade moped och det är helt lagligt.. bara det är inhängat område.. Jo såklart. Det är ju liknande att man inte får köra cross hur som helst på allmän väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Klart det är lagligt att trimma men man får inte köra om den är inte är registrerad som lätt MC och faller in under de kvalificationerna. jo men då måste man ju ta lätt MC kort för att få köra den (på allmän väg).. det är också lagligt att sätta på universal ljuddämpare på modeden och sen dreva ner den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 23 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Vet att vespa är ett märke. Jag bara är van vid att säga så. Jag har fått hjälp av en kompis och han sa att det inte satt någon variator ring i och att jag i så fall var tvungen att slipa ner den. Det tänker jag inte göra. Om jag nu skulle kapa kabeln vid cdi-boxen, ungefär vad skulle den göra då. Gör det att man åker snabbare i nedförsbackar men inte uppför? Tänker inte vrål-trimma. Jag tycker bara att det går lite mesigt i 45. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 vilken årsmodell är det? -03 så bytte man (alla?) till en nyare sorts CDI-box som ''klippa-av-sladden-trimmet'' funkar på.. då måste du nog köpa en ny CDI-box.. =/.. bara kanske.. vet inte om de är den nya CDI-boxen på alla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 det är ingen kabel som man ska klippa utan det är två metallbitar som man ska sära på.. (klippa av) nuddar dom varann så är den strypt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 jo men då måste man ju ta lätt MC kort för att få köra den (på allmän väg).. det är också lagligt att sätta på universal ljuddämpare på modeden och sen dreva ner den.. Ja jag vet att man måste ta lätt MC kort i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts