R2D2 Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 Mitt internet bryts varje timme, ip-numret byts till 0.0.0.0, och man kan inte använda internet. Har försökt få hjälp på neowin, men inget hjälpte, så jag får väl fråga här. Har detta på 2 av datorerna hemma, men inte på pappas laptop, så det är inte routerns fel. * Båda har XP SP1. Pappas laptop har xp också om jag inte minns fel. * Tiny Firewall (har pappa med, så det är inte dens fel). * Nätverkskorten på dom båda "dumma" datorerna heter 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX). Hittade inga nya drivrutiner...hjälp någon? * När anslutningstiden är EXAKT 1 timme börjar cpu:n gå upp, och efter 1:00:20 bryts det. 1. Hjälp nån? 2. Vilka portar\protokoll används för ip-förnying? Kan vara blockade i brandväggen... Den som löser detta får en gmail-inbjudan så fort jag får någon (har inget bättre att bjuda på). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 Finns det inte SP2 nu? Inte för det lär hjälpa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 japp sp2 finns... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 Får väl prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 Ad-Aware? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 Ad-Aware? Nope. Inga virus heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sc0rp Skrivet 20 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 (redigerad) Nope. Inga virus heller. Ad-Aware tar bort spionprogram , inte virus ! Och med tanke på att du inte verkar ha nåt anti virus utan bara nån brandvägg som hackers säkert kommer förbi enkelt , så är chansen stor att nån är inne i din dator...Du har säkert många portar öppna som nån tar sig in igenom. http://www.library.2ya.com/ , där finns det anti virus , OBS det finns backdoors på sidan ! Redigerad 20 september, 2004 av Sc0rp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 Ad-Aware tar bort spionprogram , inte virus ! Och med tanke på att du inte verkar ha nåt anti virus utan bara nån brandvägg som hackers säkert kommer förbi enkelt , så är chansen stor att nån är inne i din dator...Du har säkert många portar öppna som nån tar sig in igenom. http://www.library.2ya.com/ , där finns det anti virus , OBS det finns backdoors på sidan ! Jag vet att ad-aware bara tar bort spyware. Har norton också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sc0rp Skrivet 20 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 Jag vet att ad-aware bara tar bort spyware. Har norton också. Aha , okej ! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 20 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 testa med det här, vet inte om det hjälper eller ej. Skriv cmd i kör, sen i kommand rutan som kommer upp skriver du "ipconfig" utan ". Sen skriver du iprenew och iprelease (stavning någon?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 testa med det här, vet inte om det hjälper eller ej. Skriv cmd i kör, sen i kommand rutan som kommer upp skriver du "ipconfig" utan ". Sen skriver du iprenew och iprelease (stavning någon?). nej, iprenew är inget kommando, ipconfig /renew funakr bra däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 20 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 har samma problem, men oftast funkar mitt internet bra, typ tidigt på morgonen som de kopplar ner och kopplar upp hela tiden, och ibland på natten. Har också router.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2004 testa med det här, vet inte om det hjälper eller ej. Skriv cmd i kör, sen i kommand rutan som kommer upp skriver du "ipconfig" utan ". Sen skriver du iprenew och iprelease (stavning någon?). Det är väl samma som att dubbelklicka på ikonen i statusfältet och välja "repair"? I så fall har jag gjort det, funkar fortfarande inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts