Jump to content

När olyckan är framme

danil89
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 103
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inte hänt mig några riktiga allvarliga saker men min bror verkar ha massor av änglar ovan sig för han har tur...

När min bror var sex år dök han där det bara var 60 cm djupt och slog i skallen på bottnen men han fick bara lite ont. När han var 8 år jagades han av en kille som kastade en sten som vägde ca 7 kg rakt i min brors rygg, sen samma år ramlade han från 2 meter upp i luften med huvudet för rakt ner på en spetsig sten, de blev en spricka i huvudet. Sen har han förövrigt ramlat av cyklen och slaguit i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stukade foten en gång. Jag sprang mot min bror och sen hoppade jag på honom, han klarade sig utan att ramla. Men jag landade illa med foten så jag ramlade ihop på gatan och skrek. Min mamma frågade vad som hade hänt, hon trodde att jag spelade dum. Men sen fick jag åka hem med tåget och sedan hoppa på ett ben hem.

PS: Just det, tandläkarbesök är verkligen otrevliga när man ska laga hål. Jag brukar bli genomsvettig och nästan svimma när jag ligger där på stolen. :huh:

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, när jag högg mig i magen med en kökskniv... tror jag.

Varför högg du dig i magen?

Jag kom på en sak som hänt mig. I 7:an så hade vi tråkigt på en rast så vi kastade kuddar från en soffa på varandra och så kastade jag fel så jag träffade en tjej i 6:an i ryggen hon tog det hårt det hon gör är att gå fram till mig ta tag om axlarna och köra upp knät i pungen på mig... låg på marken i 10 minuter sa alla. Hade så ont att jag inte kunde gråta äns... jävligt rädd att jag inte kunde få upp "den".

Redigerad av Mr. M
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var den 6.10.2001 när jag och mina 3 polare hade varit ute hela natten och festat och på söndagmorgonen sov alla i bilen medans vi var på väg hem. Föraren somnade vid ratten och körde över på fel sida av vägen vid typ 80km/h och krockade med en mötande bil. Jag vaknade och först så fattade jag inte vad som hade hänt så jag svimmade, och sen efter nån minut vaknade jag igen och insåg vad som hade hänt! kunde inte se på högra ögat pga jag blödde kraftigt ovanför ögat. Hade ont som fan i bröstet. Jag försökte ta mig ut ur bilen men kunde inte för jag kunde inte röra på benen. Jag hade dock känsla men kunde inte röra dom. Så ambulans personalen fick bära mig ut. Sen på sjukan konstaterade dom att en ryggkota var bruten. Fick ligga på sjukan 1 månad på rygg utan kudde. Jobbigt som fan, sen hade jag nån metallgrej som stöd runt bröstet och fick inte sitta i två månader! (prova att gå på toa och skita stående!!) Kunde inte gå normalt i flera månader dvs kunde bara gå jättesakta. Nu är allt bra men jag kan inte lyfta på tunga grejor och överanstränga ryggen för mycket!

Ingen omkom dock i olyckan och resten klarade sej rätt så hyfsat utan allvarligare skador..

sorry om jag förklarade det in i minsta detalj..

Redigerad av tojo909
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Olyckor träffar jag på varje dag. (:!!!:)

En gång i 5:an ramla jag från en rushkana gjorde en volta räcket träffa handen och jag bröt den, sedan landa jag med händerna som stöd.

Eftersom jag var själv gick jag hem.

F*n vad beroende jag blev av lustgasen. (:!!!:)

Jag har sytt rätt många gånger.

Har skadats så jag kan sätta min tumme ur led.

Jag har över 10 ärr...

"Nära döden upplevelse" ett flertal.

Jag har mycket minnen.

Hehe, härom dagen, ramla jag in i en taggbuske.

Har rivmärken över hela armen.

Jag vet inte men jag är olyckans offer på något sätt.

Har kallats som barndomen "Den som aldrig gråter".

Men jag säger som alltid:

"Livet har sina goda stunder" (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor