skribb Skrivet 16 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 Och PCI-E har mycket högre frekvens än AGP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 Och PCI-E har mycket högre frekvens än AGP så det är så det ligger till!... man lär sig något nytt varje dag =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 Jupp, det finns statistik på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 P4 blir väl varmare mkt snabbare än AMD och därmed måste fläktarna susa snabbare, dvs du måste ha snabbare fläktar än med AMD korten plus att datorn börjar surra p.g.a fläktarna, kanske är lite sent ute men, jag skulle tagit en AMD, dock ett bra AMDkort typ minst Amd Athlonxp 2700+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 P4 blir väl varmare mkt snabbare än AMD och därmed måste fläktarna susa snabbare, dvs du måste ha snabbare fläktar än med AMD korten plus att datorn börjar surra p.g.a fläktarna, kanske är lite sent ute men, jag skulle tagit en AMD, dock ett bra AMDkort typ minst Amd Athlonxp 2700+ Det är väl just så det inte är. Tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Det är väl just så det inte är. Tvärtom. Nej inte längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 AMD är bättre till spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Det är väl just så det inte är. Tvärtom. Nej, AE_Dave har rätt. Intel är varmare numera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Nej, AE_Dave har rätt. Intel är varmare numera. näpps...celeron är kallast av alla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 17 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 (redigerad) Men hur överklockar jag en processor och finns det några risker? EDIT Jag menar hur man överklockar en AMD Redigerad 17 september, 2004 av Maxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 näpps...celeron är kallast av alla... Celeron eller Celeron-D? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 AMD Athlon 64 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 AMD 64 FX Spam, någon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Men hur överklockar jag en processor och finns det några risker? EDIT Jag menar hur man överklockar en AMD Det gör du på multiplier och FSB i BIOS. Klart det finns risker, CPU:n kan överhetta och eller datorn kan bli ostabil. Men ha bra med kylning och kolla tempen hela tiden. När du har klockat klart så testa hur stabilt systemet är med t.ex Prime 95. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 17 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Hmm antingen köper jag en P4 eller överklockare en AMD Athlon 64 typ 3000+ eller köper en AMD Athlon 64 3400+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Hmm antingen köper jag en P4 eller överklockare en AMD Athlon 64 typ 3000+ eller köper en AMD Athlon 64 3400+ Varför ska du överklocka AMD:n men inte ineln i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2004 Ingen aning faktiskt! Men lutar nog åt att köpa en AMD Athlon 64 3400+! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 18 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2004 men för fan. Kolla här: http://www.tomshardware.com/cpu/20040601/s....html#directx_8 Titta på spelet UT2004, eftersom det är det mest cpu krävande spelet de testat just här. Pentiums bästa (3.4ghz) slår inte ens AMD64 3200+. AMD64 3400+ får hela 10 fps bättre än bästa pentium. Hoppas ni fattar att AMD är bättre i spel och p4 när det gäller program, men program klarar ändå vilken jävla cpu som hälst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts