Jump to content

AMD vs P4

Maxz
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

P4 blir väl varmare mkt snabbare än AMD och därmed måste fläktarna susa snabbare, dvs du måste ha snabbare fläktar än med AMD korten plus att datorn börjar surra p.g.a fläktarna, kanske är lite sent ute men, jag skulle tagit en AMD, dock ett bra AMDkort typ minst Amd Athlonxp 2700+ :P

Det är väl just så det inte är. Tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur överklockar jag en processor och finns det några risker?

EDIT Jag menar hur man överklockar en AMD

Det gör du på multiplier och FSB i BIOS. Klart det finns risker, CPU:n kan överhetta och eller datorn kan bli ostabil. Men ha bra med kylning och kolla tempen hela tiden. När du har klockat klart så testa hur stabilt systemet är med t.ex Prime 95.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men för fan. Kolla här: http://www.tomshardware.com/cpu/20040601/s....html#directx_8 Titta på spelet UT2004, eftersom det är det mest cpu krävande spelet de testat just här. Pentiums bästa (3.4ghz) slår inte ens AMD64 3200+. AMD64 3400+ får hela 10 fps bättre än bästa pentium. Hoppas ni fattar att AMD är bättre i spel och p4 när det gäller program, men program klarar ändå vilken jävla cpu som hälst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor