Jump to content

AMD vs P4

Maxz
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

AMD är stabilare, tystare, snabbare och kallare nu för tiden.

SAAB: Du vet uppenbarligen inte mycket om hur det ligger till numera :D

tro mig...jag har jätte bra kol på processorer eftersom jag själv ska köpa ny...desutom går min bror en slags it linje och han säger att p4 är överlägsen amd helvetena...när vi hade amd så kraschade skiten hela tiden...med pentium 4 så gör de inte de...konstigt va?

nä svaret är så enkelt att p4 är bättre på allt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tro mig...jag har jätte bra kol på processorer eftersom jag själv ska köpa ny...desutom går min bror en slags it linje och han säger att p4 är överlägsen amd helvetena...när vi hade amd så kraschade skiten hela tiden...med pentium 4 så gör de inte de...konstigt va?

Bara för att du hade en gammal AMD så tror du att de är skit nu för tiden också? Vafan ge dig. Du och din brorsa som vägrar inse verkligheten kan krypa in i ett hål och stanna där.

AMD är överlägsna Intel-processorerna numera, inse fakta din hummer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att du hade en gammal AMD så tror du att de är skit nu för tiden också? Vafan ge dig. Du och din brorsa som vägrar inse verkligheten kan krypa in i ett hål och stanna där.

AMD är överlägsna Intel-processorerna numera, inse fakta din hummer!

haha wÖrd, han vart ägd :D

Stavfel doh!

Redigerad av _-MadeMaN-_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha...Hahaha...Hahaha...Hahaha...Hahaha...Hahaha...Hahaha...Hahaha...Hahaha...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom ihåg att styrkan sitter inte i processorn när det gäller spel (Då är det ju naturligtvis graffekortet). Men om man ska skriva eller spela film/musik så är det bra med en snabb processor.

AMD 64 är ett bättre val än en P4 i samma prisklass, för om två år kommer ju "Longhorn" till privata användare å då får vi verkligen nytta av 64:orna.

6800GT är nog det bästa graffekortet på marknan'.

När det gäller minnena så välj inte "twinmos" för det blir endå inte bättre på en 64:a, onödigt dyrt också. Skaffa iaf minnen som är minst i PC3200.

Om du skaffar ett jävligt snyggt chassie kommer du psyka dina polare hårt när ni lanar CS eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom ihåg att styrkan sitter inte i processorn när det gäller spel (Då är det ju naturligtvis graffekortet). Men om man ska skriva eller spela film/musik så är det bra med en snabb processor.

AMD 64 är ett bättre val än en P4 i samma prisklass, för om två år kommer ju "Longhorn" till privata användare å då får vi verkligen nytta av 64:orna.

6800GT är nog det bästa graffekortet på marknan'.

När det gäller minnena så välj inte "twinmos" för det blir endå inte bättre på en 64:a, onödigt dyrt också. Skaffa iaf minnen som är minst i PC3200.

Om du skaffar ett jävligt snyggt chassie kommer du psyka dina polare hårt när ni lanar CS eller nåt.

1. UT-serien tex. kräver mer av processorn än grafikkortet

2. 6800GT är INTE det bästa grafikkortet på marknaden, det är 6800Ultra PCI-e och X800XT PCI-e (PCI-e versionen är lite bättre än AGP-versionen)

3. När det gäller minnena så har du rätt, det ska vara Kingston, Crucial eller Corsair till A64'orna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej processorn spelar minst lika mycket roll. Speciellt eftersom grafikkortet inte kan utnytjas till max om man har en kass cpu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. UT-serien tex. kräver mer av processorn än grafikkortet

2. 6800GT är INTE det bästa grafikkortet på marknaden, det är 6800Ultra PCI-e och X800XT PCI-e (PCI-e versionen är lite bättre än AGP-versionen)

3. När det gäller minnena så har du rätt, det ska vara Kingston, Crucial eller Corsair till A64'orna

Är inte AGP bättre än PCI? PCI bussen ligger väl på 33 Mhz medans AGP ligger på 66Mhz? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor