Wild_hawk Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 Jag behöver hjälp med att kunna byta till Active mode från passive på dc++, jag har en router så därför kan jag inte bara switcha till active utan jag måste göra något mer, har hört något om att jag behöver öppna en till port men de har jag ingen aning om hur man gör tacksam för all hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PsychoSweden Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 har du kollat settings? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 (redigerad) Vilken brandvägg har du? *edit router Redigerad 15 september, 2004 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 15 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 (redigerad) Vilken brandvägg har du? *edit router D-link DI624, jag har en brandvägg också Norton Personal Firewall PsychoSweden: Va? På dc eller? Vad menar du? Redigerad 15 september, 2004 av Wild_hawk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 (redigerad) 1. Öppna webbläsaren, skriv in http://192.168.0.1 och tryck enter... 2. Inloggningen ska se ut så här: Användarnamn: admin Lösenord: [bLANK] 3. Nu är du inne vid konfiguriationspanelen för din D-Link router. Klicka på Advanced... 4. Ditt "riktiga" IP-nummer börjar så här antagligen 192.168... ta reda vad som står efteråt (Kör --> CMD --> Ip-config)... 5. Nu ska du skriva in portnumret som du vill öppna... där nere ska du säkert skriva tre eller två siffror (de sista numrerna av ditt IP-nummer)... 6. Markera always och klicka på Lägg till eller Add Hoppas det hjälper...! PS: Kontakta mig på MSN eller PM om du får problem! Redigerad 15 september, 2004 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 15 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 1. Öppna webbläsaren, skriv in http://192.168.0.1 och tryck enter... 2. Inloggningen ska se ut så här: Användarnamn: admin Lösenord: [bLANK] 3. Nu är du inne vid konfiguriationspanelen för din D-Link router. Klicka på Advanced... 4. Ditt "riktiga" IP-nummer börjar så här antagligen 192.168... ta reda vad som står efteråt (Kör --> CMD --> Ip-config)... 5. Nu ska du skriva in portnumret som du vill öppna... där nere ska du säkert skriva tre eller två siffror (de sista numrerna av ditt IP-nummer)... 6. Markera always och klicka på Lägg till eller Add Hoppas det hjälper...! PS: Kontakta mig på MSN eller PM om du får problem! tack! ska testa det där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PsychoSweden Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 (redigerad) ja Wild_hawk. de första jag ser när jag trycker settings e de där me passive active osv. fast jag har visserligen oDC men de e typ samma sak. jag ser ingen skillnad i all fall.. ja, inne i DC. Redigerad 15 september, 2004 av PsychoSweden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 16 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 (redigerad) ja Wild_hawk. de första jag ser när jag trycker settings e de där me passive active osv. fast jag har visserligen oDC men de e typ samma sak. jag ser ingen skillnad i all fall.. ja, inne i DC. ja jag ser det också men ställer jag om till active så kan jag inte conecta till någon för jag har en router, jag måste öppna en extra port som arman gav en beskrivning på ovan, måste bara ta reda på vad mitt password är.. Redigerad 16 september, 2004 av Wild_hawk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 16 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 ja jag ser det också men ställer jag om till active så kan jag inte conecta till någon för jag har en router, jag måste öppna en extra port som arman gav en beskrivning på ovan, måste bara ta reda på vad mitt password är.. Hmm, Wild_hawk... du ska inte ha någon password vid inloggningen för konfigurationen, den ska vara tom. Du ska bara skriva admin som användarnamnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 16 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 (redigerad) Hmm, Wild_hawk... du ska inte ha någon password vid inloggningen för konfigurationen, den ska vara tom. Du ska bara skriva admin som användarnamnet! ohh Edit: men de går inte utan password för mig, testade nyss Redigerad 16 september, 2004 av Wild_hawk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 16 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 "Starta om" routern, dra ut kontakten alltså och försök igen... det ska egentligen funka att logga in... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts