Wild_hawk Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Nu är det såhär jag är riktigt magsjuk kan inte äta/dricka något, men jag har kommit på om jag rör bort kolsyran i läsk/mineral vatten så spyr jag inte upp det. Kan detta betyda att magen har svårt att låta kolsyra pasera? Kan kolsyra ha någon bieffekt? Vist de har aldrig nämnt något om att kolsyra ska ha några bieffekter men vem vet, spekulera och diskutera om kolsyra kan va farligt eller ej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 har fått mun sår av kolsyra eftersom det bublar så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Det är inte kolsyran som bubblar, det är koldioxiden som den skapar vid oxideringen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 14 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Det är inte kolsyran som bubblar, det är koldioxiden som den skapar vid oxideringen oj oj här är de någon som kan sin kemi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Det är inte kolsyran som bubblar, det är koldioxiden som den skapar vid oxideringen Det luktar häst Vi säger alltid så i vår skola när någon kan svaret på en fråga.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Kolsyra är faktiskt en SYRA!!! Då man är magsjuk är det ofta så att man har aningen för mycket syra. Tänk dig då att man häller ner syra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Fast kolsyra finns enbart i dryck så det är rätt svårt att inte kunna äta nåt pga det. Det måste vara nåt annnat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Jag blev förskyld av att dricka Coca-Cola för hastigt... konstigt eller hur? Två dagar senare hostade jag tills jag nästan spydde... jag skojar inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tedfallkv Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Jag blev förskyld av att dricka Coca-Cola för hastigt... konstigt eller hur? Två dagar senare hostade jag tills jag nästan spydde... jag skojar inte... Det kan nog med stämma.. dricker du för mycket coca cola så blir det så. har jag fått många gånger men dock inte något allvarligt som tur är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Man rapar när man dricker kolsyrade drycker, vafrör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Man rapar när man dricker kolsyrade drycker, vafrör? gaserna måste ha någonstans att ta vägen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Rapningar är då man råkar svälja in luft och försöker bli av med den. Då man spyr handlar det ofta om att man svalt myyyycket luft och att det har bildats en stor LUFTBUBBLA i magen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Om man filtrerar en kolsyrad dryck med aktivt kol så blir det bara färgämnen kvar. Testa det nån gång, smakar pekka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Nu är det såhär jag är riktigt magsjuk kan inte äta/dricka något, men jag har kommit på om jag rör bort kolsyran i läsk/mineral vatten så spyr jag inte upp det. Åh, klassiker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Rapningar är då man råkar svälja in luft och försöker bli av med den. Då man spyr handlar det ofta om att man svalt myyyycket luft och att det har bildats en stor LUFTBUBBLA i magen. Nej det är för att magen inte gillar det den får i sig. Förresten är avslagen Cola bra när man är magsjuk så det kan vara därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Trodde det inte spelade nån roll om colan var avslagen! Drack cola när jag hade ont i magen o då gick d över! Colan var inte avslagen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Men hallå det finns andra dricker än cola, san sao Men vänta nu, förkyld av cola? Det blev typ nån slags ojämt..du fick i dig för mycket färgämnen o sån onödig skit eller nåt. sak samma.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukiz Skrivet 14 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2004 Rapningar är då man råkar svälja in luft och försöker bli av med den. Då man spyr handlar det ofta om att man svalt myyyycket luft och att det har bildats en stor LUFTBUBBLA i magen. Hmm... Jag vet inte men jag har en underlig teknik så jag jag kan andas in i magen och sedan låta luften vara där. Men då får jag ont i magen. På så sätt kan jag få ut mega rapar. Men jag har aldrig spytt av det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 jag borde kunna säga att jag är rätt bra i kemi, men jag vet inte varför man inte spyr av avslagen cola, jag är varken cocacolacompanyexpert eller biolog.... och bara så ni vet, boys, så känner jag mig spyfärdig bara av att läsa denna tråd... (blöörrk) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts