Copstar Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 men 3d studio max kostar väll typ 5000kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Griimn, vad har du för OS? Copstar; jepp... kostar nånstans där, ruskigt dyrt program! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 22 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Jäklar vad folk spekulerar. Det programmet jag modellerar och renderar i är Truespace. Jag fick gratisversion av ts3 för några år sen. Nu har jag Ts6.5. Och då inte lagligt. Jävligt bra att modellera i är det iaf. Renderingen är det inte sådär jättebra på. Och så är det det absolut buggigaste programmet jag nånsin använt. Förutom betaversioner av andra program. När dom har fixat buggarna och jag har fått jobb kanske jag kan punga ut 5k för det. Det är iaf så det ligger till. Och sen till er som tyckte den var mer eller mindre fin: Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Fungerar det ungefär som zmod? Bilen va asläcker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Fungerar det ungefär som zmod? Bilen va asläcker snarare som rhino el 3dsm tror jag coppy: skiter i kostnaden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Oj oj oj enligt discreets egen affär kostar 3d studio max 4200€ http://store.discreet.com/servlet/Controll...822700&vatCC=SE men det finns en billigare student version för 100€ men reglerna för att få köpa den är lite konstiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 23 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Fungerar det ungefär som zmod? Bilen va asläcker Vette fan. Har aldrig försökt att modellera med zmodeller. Dock vet jag att det är ~1000 ggr lättare att texturera med zmodeller. Aja, två bilder på underredet på bilen... (och bry er inte om dom där miffostrecken vid avgasröret o bakom däcket, det är bara programmet som gör lite som det vill.) http://monstret.se/~urkas/gtavette/ny/13.jpg http://monstret.se/~urkas/gtavette/ny/14.jpg Pinner: Inte så konstigt att reglerna är konstiga. Man måste ju kunna bevisa att man är student, annars så kommer ju alla köpa det för en 1kkr istället för 420kkr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 allt ser ju oerhört kantigt ut går det inte att fixa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 23 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 allt ser ju oerhört kantigt ut går det inte att fixa? Hm, jadu det ska ju vara väldigt platt där iofs, men sen kommer det nog itne se lika platt ut i spelet. Får se vad jag ska göra åt det. Men iaf, sådär platt borde dörrarna på din hummer se ut tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Hm, jadu det ska ju vara väldigt platt där iofs, men sen kommer det nog itne se lika platt ut i spelet. Får se vad jag ska göra åt det. Men iaf, sådär platt borde dörrarna på din hummer se ut tycker jag. zmod är en annan sak, där ser platthet helt megafult ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 23 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Jasså ja, det vet jag inget om så jag får väl tro på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 (redigerad) blir jättemycket normals problem också (dvs ljussättningen ser mysko ut) ser bild + att zmodeler börja feting bajs lagga Redigerad 23 september, 2004 av Griimn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 23 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Uh, blev alltså inte så sexigt som jag trodde. Så jag tror på dig. x) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Vad är kvar att göra?? In i spelet med den o släng upp en ingamebild samt en beta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matte.90 Skrivet 25 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2004 a e ken klar eller vad har du kvar att gö på den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 27 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2004 Tur att dom inte leker med forumet då. Vad var det för fel på uppdateringen dom gjorde? Aja, vet inte om nån svarade på frågan jag ställde förut. Så jag frågar igen: http://monstret.se/~urkas/gtavette/ny/miffo.jpg Nån som vet varför den ser så miffo ut? Jag har lekt runt med normalsen så mycket som möjligt utan att det har hjälpt öht. Den var alltså sådär när jag importerade in den i zmodeller. Vad gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
putte_tutte Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Vad menar du är mongo? Dom små knölarna i luften eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Nej, han snackar om normals.. Typ. ljussättning eller vad man ska säga.. skuggor o reflektioner.. Zmodeler suger med att fixa normals.. Går inte att få fina raka linjer.. Blender3D ska du använda när du ska fixa normals mm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 wtf? mitt inlägg kom inte fram? jag sa iaf, du ska inte leka me normals i zmodeler, bara olycksdådande sen var det nåt viktigt som jag glömt... kommer på snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2004 OMG... Finaste VC bilen jag sett på länge!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts