Jump to content

Formatera

Riille
 Share

Recommended Posts

När du startar datorn står d typ press F2 to setup eller F12! tryck då F2 eller F12! Då kommer du upp till en men y där du ska välja om du vill starta datorn med cd device eller discet device eller nåt sånt då ska du välja cd device sen spara o starta om! Då borde datorn starta från cdn men är ganska osäker om jag har rätt! har bara formaterat ME men kommer inte ihåg hur jag gjorde riktigt!

EDIT är osäker försök helst hitta någon guide! Eller någon som vet hur man formaterar XP o som orkar skriva o förklara för d är ju jobbigt tycker jag iaf :">

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tryck F2 eller F12 så kommer du in i BIOS, placera CD-ROM överst, spara, och starta sedan om. in med cdn om du inte redan gjort det så ska den boota från CDn

Att placera cd:n överst menas att du väljer CD-ROM som First Boot Device i bios...men som sagt försök att hitta en guide för det är rätt så krångligt som man är nybörjare...

Redigerad av thotim
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkar bara att starta med skiva när CD-ROM:en ligger som first boot device...annars måste du greja...

om man ska vara petig så kan floppy vara först :ermm:

bara det inte sitter nån diskett i..

Själv har jag

Floppy, CD, HDD

vigge: på de flesta datoret jag haft så kom man in i bios på DEL -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor