Jump to content

Musik/Radio i SA

Recommended Posts

Ngn som vet vilka låtar som är bekräftade hittills?

Kan inte så mycket om västkust hip-hop (nej, inte från götet :ermm: ) men det kommer nog va en hel del av det, med all rätt eftersom spelet kommer gå under ett westcoastgangsta tema :ermm:

Men en liten önskelista på artister som man skulle vilja höra pa radion och som man lyssnade mer på då (och nu):

Nirvana

Soundgarden

Aerosmith

Sting

Spindoctors

Metallica

Right said Fred

Red hot chili peppers

Guns 'N Roses

U2

Green day

Ace of base

Madonna

Cher

Seal

Michael Jackson

New Kids On The Block

Roxette

Fine Young Cannibals

Beck

Genesis

Nu har jag säkert glömt massor av artister som borde vara med. Tro nu inte att jag tycker om alla dom har artisterna. Men det var dom här och några till som var tidigt 90-tal för mig, som spelades på radio och TV (MTV) och som ger mig minnen från den tiden och eftersom musiken ska spegla tiden som den gjorde väldigt bra i VC så ska vissa artister finnas där vare sig man vill det eller inte.

Vad beträffar radiostationerna har väl en hel del blivit bekräftat som vilka musikstilar som kommer finnas med och så. Men vad jag vet har fortfarande inte några namn presenteras om vilka som kommer att leda dessa stationer. Kommer Lazlow finnas med igen? Kommer han var mer DJ (VC) eller radiopratare (LC)?

Hoppas personligen att han blivit kickad av VRock och börjat med chatterbox vid det här laget, faan va kul det va!

Några andra jag hoppas att man får återse är:

Fernando Martinez (Emotion FM i VC och New beginnings i LC)

Maurice Chavez (VCPR)

Morgan Merryweather (Double Cleff FM I LC och snackade lite i VC)

Vilka artister/låtar och radiopratare vill ni ha med i SA?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lazlow skulle va asgrymt om han va med... här kommer min önskelista på va jag vill ha med:

Pantera - Cowboys From Hell

Pantera - Fucking Hostile

Metallica - Enter Sandman

Metallica - Sad But True

Amorphis - Black Winter Day

Alice Cooper - Poison

Alice Cooper - House Of Fire

Iron Maiden - Holy Smoke

Iron Maiden - Tail Gunner

Judas Priest - Leather Rebel

Judas Priest - Painkiller

Ozzy Osbourne - See You On The Other Side

Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge

Manowar - Metal Warriors

Manowar - Power Of Thy Swords

Nirvana - Heartshaped Box

bara några favvo låtar från nittiotalet jag rabbala upp... skulle va grymt kul om dom va med... anledningen till att vrock nog inte kommer att finnas e ju för att vrock med största sannorlikhet står för vice city rock.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig är Rage Against The Machine ett riktigt måste för deras debutalbum kom 92´( å andra sidan ligger dem på Epic Records och R* har ju brutit med dem ) , beträffande hårdrocken så ebbade den ut vid det här laget men det e klart att den måste finnas med...

Maiden och Motörhead är ju roligt om dem e med ( Lemmy flyttade dessutom till L.A. ungefär vid den här tidpunkten )... sen hoppas jag att någon kanal spelar Frank Zappa,

det är ju perfekt med tanke på satiren som R* ger oss

Redigerad av samminen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor