Jump to content

Lastbilsspel?

Arman
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har kört 18 WoS Pedal to the Metal i två dagar nu, fixat mig till Owner Operator och köpt ny lastbil. Fy fan vilken skillnad det är med den nya jämfört med den gamla lastbilen. :o

Har kört med min ratt till datorn dom här dagarna, testade idag med tangentbord, fan va konstigt de känns på nå sätt, knappt nån känsla alls (är iofs inte förvånad). :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nänä en annan fråga då....

vilken är den snabbaste/bästa trucken???

hur mycket kostar den???

Hur många "stjärnor" måsta man ha för silver/guld???

Finns det någon multiplayermod?

1. Av dom jag kan välja att köpa är det Forerunner Aggressor.

2. Lite över $200.000

3. När man startat eget företag så har man brons eller när man fått nått antal poäng eller hur det var. Sen när du fått ihop 50 "stjärnpoäng" så får du silverstjärna och kan bli chef.

4. Inte vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Av dom jag kan välja att köpa är det Forerunner Aggressor.

2. Lite över $200.000

3. När man startat eget företag så har man brons eller när man fått nått antal poäng eller hur det var. Sen när du fått ihop 50 "stjärnpoäng" så får du silverstjärna och kan bli chef.

4. Inte vad jag vet.

• Agressor är inte den bästa bilen... det är Kinetec 2T2 och Volcano 7NV7 som är det... Kostar runt $250 000...
  • Nej det finns ingen MP-mod. Finns inte så många mods till dessa spelen förutom textur-modifieringar!
  • För att få fusk måste du modda en config-fil för att få fram en console-tabell (som i Half-Life)... Kan inte koden utantill så ni får söka på Google eller något...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det verkar sexigt roligt -_- .

lite frågor berörande 18 hjul av stål:

• vad är ca priset på spelet?
  • kan man måla om lastbilarna i spelet?
  • är pedal to the metal nyaste 18 weels of steel splet?
  • är banorna stor? är det flera banor eller bara en?
  • hur många lastbilar finns det?
  • måste man köpa nya delar för att kunna köra fortare?
  • såg på en av bilderna att laste ramlat av. kan den gå sönder och om den gör det får man mindre med pengar och kan man kliva ut ur lastbilen och lägga tillbaka lasten?
  • när man kör mellan olika städer är det lika långt mellan städerna som på rktigt?

lite mysko frågor dock, men vill verkigen få ut det bästa ur mina spel :ermm: . för jag funderar på att gå till tradision och byta ut mitt true crime, kan man då byta mot ett dator spel? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

guardian:

1. Under 200 kr.

2. Ja.

3. Ja.

4. Man kan åka i hela USA, delar av Kanada och Mexiko. "Banan" är stor men inget jämfört med verkligheten.

5. 17 st

6. Ja.

7. Har inte hört/sett att lasten kan ramla av men trailern/flaket (lr va fan de heter) tar skada om du krockar och då får du mindre pengar pga skadorna. Sen kan du inte kliva ur lastbilen.

8. Nej, långt, långt ifrån.

(skojj o svara på frågor :ermm: , alla svar kanske inte är rätt men de é vad jag vet.)

Curly:

Man får helt enkelt köra in till alla lastbilshandlare man ser. Synd bara att dom inte är med på kartan förrän man vart där en gång. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Curly:

Man får helt enkelt köra in till alla lastbilshandlare man ser. Synd bara att dom inte är med på kartan förrän man vart där en gång.  ;)

Jo, jag vet. Brukar svänga in till de flesta, men ingen är specialliserad på Kinetec, tycker man bara ser firmor som är specialliserade på skitmärken :ermm:

Edit: Just ja, slog nyss på Company boss saken, ska nog köpa en Pacific för 108.000$ och låta nån brumma omkring i den -_-

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pedal to the metal går så segt på min dator (3Ghz 512MBRAM FX5200) OCh alla nyaste drivrutinerna.. jag har försökt att ställa in men även på den lägsta grafiken går det segt..

Såg även att jag bara kan ha OpenGL och inte något annat, ska det vara det?

EDIT: Lille Benvit var alldeles för trött nyss och provade inte riktigt allt som gick och nu flyter det som en gummianka i ett badkar.. =)

Redigerad av Benvit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor