Jump to content

Honda Gold Wing

AlexXx91
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker att ni är lite väl hårda?

Han formulerade sig lite dåligt, och? Det finns många värre här på GTAsajten - tycker inte det är värt att lägga upp en jämra uppsats om hur folk skriver...besserwissrar.

Själv är jag rätt hård mot folk som skriver fel: men vadå, man förstår ju så vad är problemet? Visst. Lite jobbigt är det ju när någon skriver fel hela tiden och folk borde rätta sina inlägg innan dom postar dom, men när du postar en hel uppsats åt honom så är det lite väl.

Sen ser det verkligen patetiskt ut när ni verkligen anstränger er för att använda den absolut bästa svenskan ni har på lager för att ni vill sätta han på plats...exempel: "Jag menar, man ska inte använda främmande ord när ett adekvat, inhemskt vokabulär finns disponibelt..." - seriöst? Nu kanske det var ironi i det men det ser ändå lite väl krystat ut...

Språk är fint, så använd det rätt - det ändå som är fel är attityden.

Lägg ner.

Visst, jag kanske är tämligen "besservisser:ig" men jag tycker ändå att jag har en bra poäng.

Jag brukar inte attackera folk när dem skriver fel på "dom", "de" och "dem" (som en viss Root admin :D ) men jag stör mig ändå på det. Det är ju bara av ren lättja folk skriver slarvigt. Det är det jag opponerar mig emot.

Som du säger: "Språk är fint, så använd det rätt - det ändå som är fel är attityden."

Jag håller fullständigt med, det är viktigt att använda en adekvat sociolekt. (sarkasm) B)

Redigerad av tejwarius
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, jag kanske är tämligen "besservisser:ig" men jag tycker ändå att jag har en bra poäng.

Jag brukar inte attackera folk när dem skriver fel på "dom", "de" och "dem" (som en viss Root admin :D ) men jag stör mig ändå på det. Det är ju bara av ren lättja folk skriver slarvigt. Det är det jag opponerar mig emot.

Som du säger: "Språk är fint, så använd det rätt - det ändå som är fel är attityden."

Jag håller fullständigt med, det är viktigt att använda en adekvat sociolekt. (sarkasm) B)

Haha!

Såklart du har en poäng - jag tyckte bara det var lite väl överdriven åtgärd mot en ända liten slarver, om du förstår vad jag menar...det vart lite dålig stämning! Haha!

Sovgott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en finansminister som snackade om "inhemsk adekvat vokabulär" när han kritiserade det språkliga inflytandet från utlandet. Det är antagligen därifrån okka fick det.

adekvat: riktig, lämlig, passande

inhemsk: motsatsen till utländsk, nationell

vokabulär: ungefär samma sak som ordförråd

okej men eftersom vi ändå snackar off-topic så kan jag ju fråga:Är min signature för stor? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor