Jump to content

Honda Gold Wing

AlexXx91
 Share

Recommended Posts

Hej Fablenine på min bild är det en Honda Gold Wing som är årsmodell -80 vet du vilken årsmodell är det på Hondan på din bild?

Off-topic:hur många gånger kan man edita?

edit:lät fel

edit2:fick klagomål...

edit3:ändrade lite annat

edit4:ändrade mer!!

Redigerad av AlexXx91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej du på min bild är det en som är årsmodell -80 vilken årsmodell e de på din bild för spelet e ju i början av 80-talet

edit:lät fel

Offtopic

Helt seriöst, lär dig snacka svenska!

Jag ser folk överallt på Internet nuförtiden som inte tycks bry sig om hur dåligt det ser ut när inte ens tar hänsyn till fundamentala regler inom språket. Jag vet inte om det är ren lättja eller om det bara är så att folk inte kan skriva anständigt.

Visst, Alex, du är bara 13 bast. När jag var lika gammal som du kanske jag inte skrev helt perfekt. Men i ett forum tycker jag ändå att man bör tänka på hur

man skriver. Folk blir ju mer benägna att svara om du anpassar språket till läsaren. Dessutom förkovrar man sig i språket ju mer man använder det korrekt.

Sen behöver man inte överdriva genom att skriva vartenda inlägg i nån slags byråkratisk sociolekt i den här stilen:

Vidkommande den föga dekadente byråkraten, som oförtövad kommer att föresätta sig om den eklärerade aristokraten bör dediceras en hovsam dusör för sin ringa heroiska inskridande vid det löst inrättade gimmick som förlöpte natten till fredag, kan man ponera att vederbörande trakterar belägenheten på ett rutinerat och avskärmat förfarande emedan hans dossier så evident förevisar att han är mäkta lämpad för åtaganden av detta slag. Han är således empiriskt sanktionerad för denna tämligen intrikata angelägenhet.

Jag skrev den där texten för inte så länge sen. Det vore kul om nån bidrog med en förenklad "tolkning" på "svenska". Det är bara att mejla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Offtopic

Jag ser folk överallt på Internet nuförtiden som inte tycks bry sig om hur dåligt det ser ut när inte ens tar hänsyn till fundamentala regler inom språket. Jag vet inte om det är ren lättja eller om det bara är så att folk inte kan skriva anständigt.

Visst, Alex, du är bara 13 bast. När jag var lika gammal som du kanske jag inte skrev helt perfekt. Men i ett forum tycker jag ändå att man bör tänka på hur

man skriver. Folk blir ju mer benägna att svara om du anpassar språket till läsaren. Dessutom förkovrar man sig i språket ju mer man använder det korrekt.

Sen behöver man inte överdriva genom att skriva vartenda inlägg i nån slags byråkratisk sociolekt i den här stilen:

Vidkommande den föga dekadente byråkraten, som oförtövad kommer att föresätta sig om den eklärerade aristokraten bör dediceras en hovsam dusör för sin ringa heroiska inskridande vid det löst inrättade gimmick som förlöpte natten till fredag, kan man ponera att vederbörande trakterar belägenheten på ett rutinerat och avskärmat förfarande emedan hans dossier så evident förevisar att han är mäkta lämpad för åtaganden av detta slag. Han är således empiriskt sanktionerad för denna tämligen intrikata angelägenhet.

Jag skrev den där texten för inte så länge sen. Det vore kul om nån bidrog med en förenklad "tolkning" på "svenska". Det är bara att mejla.

Det e fan mycket lättare att läsa AlexXX's inlägg än det du skrev! tod nästan 30 min bara att läsa det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Offtopic

Får jag fråga vad jag skrev för fel? Jag såg inget märkvärdigt förutom att jag inte tilltalade den jag ville skriva till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga vad jag skrev för fel? Jag såg inget märkvärdigt förutom att jag inte tilltalade den jag ville skriva till.

Du skrev:

"hej du på min bild är det en som är årsmodell -80 vilken årsmodell e de på din bild för spelet e ju i början av 80-talet"

Jag hade skrivit:

På min bild är det en MC av årsmodell -80. Vilken årsmodell är det på din bild? Jag undrar eftersom spelet utspelar sig i början av 80-talet.

Liksom; punkt, kommatering och stor bokstav i en sats är väl inte direkt svårt att klämma in, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grabben skriver visserligen som ett jävla sär och skulle knappast få en plats i Svenska Akademin, men huvudsaken är väl ändå att man förstår vad han vill säga.

Som tur är skriver inte alla som honom, då skulle samhället förruttna i en smet av "typ", "ba", "liksom", "lol".

Om det känns bekvämt för honom så kan han väl få formulera sig som han känner för?

Jag menar, man ska inte använda främmande ord när ett adekvat, inhemskt vokabulär finns disponibelt...

Redigerad av Spankdogg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att ni är lite väl hårda?

Han formulerade sig lite dåligt, och? Det finns många värre här på GTAsajten - tycker inte det är värt att lägga upp en jämra uppsats om hur folk skriver...besserwissrar.

Själv är jag rätt hård mot folk som skriver fel: men vadå, man förstår ju så vad är problemet? Visst. Lite jobbigt är det ju när någon skriver fel hela tiden och folk borde rätta sina inlägg innan dom postar dom, men när du postar en hel uppsats åt honom så är det lite väl.

Sen ser det verkligen patetiskt ut när ni verkligen anstränger er för att använda den absolut bästa svenskan ni har på lager för att ni vill sätta han på plats...exempel: "Jag menar, man ska inte använda främmande ord när ett adekvat, inhemskt vokabulär finns disponibelt..." - seriöst? Nu kanske det var ironi i det men det ser ändå lite väl krystat ut...

Språk är fint, så använd det rätt - det ändå som är fel är attityden.

Lägg ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor