antflaxx Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Även om det är off-topic så måste jag säga att du verkligen fick till en festlig avatar. Tackar. Det var ju inte helt "Off-topic". Det hörde ju till grafik. Sen att det inte hörde till hårdrocken. Det är ju en annan historia. Redigerad 21 oktober, 2006 av antflaxx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Några av mina favoriter Trivium In Flames The Brainchiggers Norther Throwdown Bullet for my valentine Blood for blood Cradle of filth Dark tranquillity Pain Dry Kill Logic Drowning pool Ill Nino The duskfall Machine head Motograter Raised Fist Rammstein Refused Sick of it all Static-x Soilwork Atreyu Slayer The Haunted Unloco Adema American Headcharge Arch enemy As i lay dying Brazen riot Children of bodom Comeback kid Dope Fear factory Hatebreed It dies today Killswitch engage Metallica Ministry Mower Poison the well Primer 55 Raein Scars of life Orkar inte skriva mer. det får nog räcka Jag vet inte om du bryr dig om detta, men Ill Niño är grymt religiösa. Just thought I'd let you know. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Jag vet inte om du bryr dig om detta, men Ill Niño är grymt religiösa. Just thought I'd let you know. Har han sagt något annat eller ville du som vanligt bara klaga på religion när du fick chansen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Har han sagt något annat eller ville du som vanligt bara klaga på religion när du fick chansen? Positiv egenskap ju. --- Sing365.com vet verkligen vad de håller på med | | v Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Mina favorithårdrockslåtar är fjälltoppsprins med cliffs fyra och vid foten av fjället med lazerboys. Närå där var jag inte seriös (som ni kanske förstår). Mina favvoband är nog: Metallica Iron Maiden Dream Evil System Of a Down Mustasch Helloween Rammstein Dope Megadeath Anthrax Slpknot Drowning Pool Disturbed Black Sabbath Judas Priest Korn Hammerfall Edguy Endflow alla kanske inte är "favvoband" men jag tycker att de är rätt så bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Har han sagt något annat eller ville du som vanligt bara klaga på religion när du fick chansen? Jag ville helt enkelt bara upplysa en metalkollega. Du som inte ens gillar hårdrock, vad gör du i denna tråden? Ville du bara klaga på mig när du fick chansen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Vad tycker ni om Melodisk Death Metal? Inget jag gillar direkt, gillar det inte alls faktiskt. Finns dock ett MeloDM band jag gillar och det är de här snubbarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Gillar det väldigt mycket, fast som med allt annat är jag petig i mitt val av band. Favoriterna är Dimension Zero, At The Gates är också svinbra, naturligtvis. Likaså Arch Enemy och så vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Skulle gärna vilja ha lite tips på låtar som kan beskrivas som modern hårdrock, men inte med så mycket "skrik". Gärna lite längre låtar också, typ mer än 6 minuter. Fråga inte varför, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 (redigerad) Skulle gärna vilja ha lite tips på låtar som kan beskrivas som modern hårdrock, men inte med så mycket "skrik". Gärna lite längre låtar också, typ mer än 6 minuter. Fråga inte varför, tack. Kaptain Sun, by all accounts. Låter ungefär som hård rock 'n roll snarare än metal. Inga skrik heller. Inga långa låtar dock. Om det ska vara långa låtar så kolla in Annihilators skiva All For You - den känns väldigt modern tycker jag. Redigerad 29 oktober, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Att det ska vara så jävla svårt att hålla denna tråden levandes. Finns väl inte tillräckligt med intresse. Så för att ha något att snacka om, Black metal. Vad tycker ni om det? EDIT: 6000 posts FTW. Redigerad 22 november, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Att det ska vara så jävla svårt att hålla denna tråden levandes. Finns väl inte tillräckligt med intresse. Så för att ha något att snacka om, Black metal. Vad tycker ni om det? EDIT: 6000 posts FTW. Älskar black metal, Speciellt Dark Funeral och DarkThrone, tidiga Cradle of filth, då det hade lite black influens i musiken, fast diggar dem ju fortfarande, fast inom black-delen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Har väl försökt lite Black Metal men har inte klickat så bra. Min kompis skickade mig lite Dimmu Borgir låtar och inget jag tycker om kan jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Har väl försökt lite Black Metal men har inte klickat så bra. Min kompis skickade mig lite Dimmu Borgir låtar och inget jag tycker om kan jag säga. Dimmu är väl inte riktigt "your prime example" av black metal, men eftersom du inte gillar dem så skulle du nog inte gilla "riktig" black heller. Onödigt inlägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Vilken "metalklass" är finntroll? Lyssnar inte mycket på sån musik men trollhammaren fattade jag dock tycke för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Dimmu är väl inte riktigt "your prime example" av black metal, men eftersom du inte gillar dem så skulle du nog inte gilla "riktig" black heller. Onödigt inlägg? Nja, nu vet jag vad jag ska hålla mig borta ifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Vilken "metalklass" är finntroll? Lyssnar inte mycket på sån musik men trollhammaren fattade jag dock tycke för. Det är Humppa-influenced folk metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Det är Humppa-influenced folk metal. Okej... folkmetal alltså. Tycker det är ganska coolt med "mesinstrument" i sån brutal musik. Btw... är fintroll satanistiska? Är inte så haj på det området men "trollhammaren" kanske är nån symbol eller nåt sånt... dom sjunger ju även nåt med hugga kristna blod. Redigerad 22 november, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Okej... folkmetal alltså. Tycker det är ganska coolt med "mesinstrument" i sån brutal musik. Folk metal är väldigt bra musik, speciellt från slavländer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Okej! Here goes my favourites Slayer: Ett jävligt bra band med en massa imponerande och tunga låtar, Skiter i att dom är rätt gammla, det är musiken som gör det Låtar jag skulle rekomendera av dom är Raining blood Death speed metal I hate you Slipknot är ju ochså väldigt bra, Kanske lite töntig outlok men bra musik Before i forgot Wait and bleed Dope ´spelar ju mest "AÄUGHHAAAA" "SKRIIIIIIIIIIIIK" Och sådant men dom har någon speciell charm som har fångat mitt intresse Die motherfucker die You spin me around Sexmachine Finns ju många andra bra band men det är dom här jag lystnar mest på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts