Frenzy Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Hårdrocken var bäst på 80-talet. Då sjöng dom mer än skrek. När man här hårdrock på radion idag så undrar man vem som blir mördad eller har ont i magen Du menar förmodligen growl, och gör du det så var det väldigt stort under 80-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Big Daddy Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Hårdrock är den bästa typen av musik som finns enligt mig, Rammstein är mitt favorit band och Eisbrecher låter riktigt bra dom också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Denna ska upp förhelvete, håll den vid liv. Någon som gillar Blackmetal? Favoritband i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Denna ska upp förhelvete, håll den vid liv. Någon som gillar Blackmetal? Favoritband i så fall? Black metal can kiss my ass Nä, men Heavy metal är väldigt sött. Där otroligt många av min musik smak ligger. Lyssnar även på lite lugnare musik ibland, däribland. Zz top, Smashmouth och 3 doors down. Resten är hårdrock nästan. Har inte så grymt mycket musik men... börjar få Slänger allt jag inte gillar direkt, har bara såna låtar jag tycker om. Så för jag tycker om Metallica har jag inte 20 extra låtar av dom för jag är fan. Det är bara så gay. Gay, gay....Gay! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 (redigerad) Denna ska upp förhelvete, håll den vid liv. Någon som gillar Blackmetal? Favoritband i så fall? Vet ej riktigt vad som är blackmetal men jag antar det är sånt där med growl och sånt? Iallafall... Faithfulldarkness är ganska bra. En i min klass bror spelar trummor där btw. faithfulldarkness Redigerad 23 september, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Denna ska upp förhelvete, håll den vid liv. Någon som gillar Blackmetal? Favoritband i så fall? Blackmetal har jag inte hört något/så mycket vad jag vet. Lyssnar i vanliga fall på melodisk death metal, typ soilwork, In flames och en del Children of bodom. Vilka band tycker du är bäst inom blackmetal? Alltid kul att pröva något nytt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Persuader, riktigt skön power metal/metal musik. Det är lite blandat, men skönt att lyssna på! Annars är det väl mest death metal som The Haunted, In Flames, Bodom osv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Vet ej riktigt vad som är blackmetal men jag antar det är sånt där med growl och sånt? Näjje, Growl hör man i Death metal. Merkky: The Haunted är väl mer åt post-thrash hållet? Kassa är dom iaf, brödrarna var mycket bättre i At The Gates. Och CoB är väl Power metal med harsh vocals? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 (redigerad) Näjje, Growl hör man i Death metal. Merkky: The Haunted är väl mer åt post-thrash hållet? Kassa är dom iaf, brödrarna var mycket bättre i At The Gates. Och CoB är väl Power metal med harsh vocals? En kompis som är ett gigantiskt fan av CoB säger att det är extreme metal, fast iofs är både death och black undergenres till extreme, det här med metalgenres kan vara riktigt jävla knepigt ibland. Själv gillar jag inte black metal så himla mycket, tycker death metal är mycket trevligare Såhär säger Wikipedia om CoB There is some contention regarding the band's genre classification, but in general the band's musical style can be described as a hybrid of black metal, power metal, neoclassical metal, and melodic death metal. Redigerad 23 september, 2006 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 En kompis som är ett gigantiskt fan av CoB säger att det är extreme metal, fast iofs är både death och black undergenres till extreme, det här med metalgenres kan vara riktigt jävla knepigt ibland. Själv gillar jag inte black metal så himla mycket, tycker death metal är mycket trevligare Såhär säger Wikipedia om CoB Well, det där är ju skitsnack rätt igenom. Icke att CoB har en gnutta black metal i sig, i så fall skulle det vara rösten, men den är mer death enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Vet inte om det är nån sorts hårdrock, men Dragonforce är jäkligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Vet inte om det är nån sorts hårdrock, men Dragonforce är jäkligt bra! Dragonforce *köper upp alla skivor* ^^ Får kolla om dom är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 (redigerad) Skitbra IMO! Några favoritlåtar är "Valley of the damned", "Black Fire", Black Winter Nights" och "Through the fire an flames" Redigerad 23 september, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Skitbra IMO! Några favoritlåtar är "Valley of the damned", "Black Fire", Black Winter Nights" och "Through the fire an flames" Ska kolla in de låtarna...power metal tror jag Dragonforce är...gillar vissa sånna grupper så jag kan ju testa iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Skitbra IMO! Några favoritlåtar är "Valley of the damned", "Black Fire", Black Winter Nights" och "Through the fire an flames" Inte min musik, men ska leta upp deras lugna låtar kanske jag gillar. Tack för tipset ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Hmm, kommer inte ihåg om jag har stött på nån lugn låt som dom har gjort, men det kanske finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Hmm, kommer inte ihåg om jag har stött på nån lugn låt som dom har gjort, men det kanske finns. Mindre hårda låtar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Testa "Evening star" Har för mig att den var lugnare, men jag kan ha väldigt fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Testa "Evening star" Har för mig att den var lugnare, men jag kan ha väldigt fel! Lugn är den ibörjan iaf hha, sen drar den igång. Fast dragonforce verkar inte vara min sorts musik. Älskar såna hårda låtar, underbart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Jag är mest inne för gammal hederlig Rock 'N Roll som man kan dansa till och sitta och digga. Som de gamla go'ingar som Kiss, Judas Priest, Black Sabbath, The Hooters, Bon Jovi, ZZ Top och andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts