Curly Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Metall Hevy Metall Death Metall alla hör till kategorin hårdrock... Rock är däremot något annat... Jag diggar stavningen Ska väl göra det samma som Foo och lista all hårdrock/metal jag lyssnar på (hed) pe (US) Egentligen G-punk, men minst ett album kan misstas som nån form av alternativ metal. Agalloch (US) Annihilator (CAN) Anthrax (US) Clawfinger (SWE/NOR) Dope (US) Excrementory Grindfuckers (GER) Finntroll (FIN) Impellitteri (US) In Flames (SWE) Korn (US) Korpiklaani (FIN) Kreator (GER) Kyuss (US) Moonspell (POR) Murderdolls (US) Nothingface (US) One Minute Silence (US) Slipknot (US) Xentrix (UK) Zug Izland (US) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Jag diggar stavningen Ja precis. Det låter onödigt att lyssna på metall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Jag diggar stavningen Ska väl göra det samma som Foo och lista all hårdrock/metal jag lyssnar på (hed) pe (US) Egentligen G-punk, men minst ett album kan misstas som nån form av alternativ metal. Agalloch (US) Annihilator (CAN) Anthrax (US) ... Den där listan känner jag igen, den är gammal! Erkänn! Börjat lyssna på garageband, finns många skickliga musiker där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Den där listan känner jag igen, den är gammal! Erkänn! Börjat lyssna på garageband, finns många skickliga musiker där! Har haft den ett tag och fyllt på med nya band som jag börjat lyssna på. Har postat den nån gång förut i en annan tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Kiss, AC/DC, Dire Straits, Twisted Sisters, Aerosmith, Alice Cooper, Bon Jovi, Def Leppard, Guns 'n Roses, Iron Maiden, Mötley Crüe, CrashDiet, Poison, Ozzy Osbourne, Queen, Queenrÿche, Van Halen, Scorpions, White Lion och tillslut Whitesnake. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 (redigerad) Mkt fin lista Foo. Dismember, Amon Amarth, Dark Tranquillity och Arch Enemy Btw, sett nåt av banden live, isf vilket/a? DT. Var väl ok, inte mitt favoband då Edit: Jag vet att du inte frågade mig Redigerad 14 september, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 DT. Var väl ok, inte mitt favoband då Ditt favoband är? Slipknot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Luca Turilli Kamelot Blind Guardian Rhapsody Savage Circus DragonForce - Guns N' Roses AC/DC Led Zeppelin Iron Maiden Motörhead Mötley Crüe o.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Rammstein e bra. sitteer och lyssnar på Freue Frei Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Listan på mina favoritband dårå . Metallica Slipknot Rammstein Kiss Sepultura Dark tranquillity Motörhead Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 DT. Var väl ok, inte mitt favoband då Edit: Jag vet att du inte frågade mig Ja men va fan. De spelade på dagen, därför det var så dålig stämning, men när Amon Amarth spelade, då jävlar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 (redigerad) Jag hade en väldigt lång lista med Hårdrocksband.... Men mitt absoluta favoritband av dessa är ändå: Agathodaimon och låten: Limbs of a state är den bästa de gjort Redigerad 15 september, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Tänkte posta detta här i Metallica-tråden men vettefan om det skulle vara så rätt! Ajja Kirkan har varit och gjort en sång med Santana! Resultat: http://www.metallica.com/videoplayer/video...p?media_id=4441 Själv tycker jag låten är skön som fan men som vanligt kan inte kirk vara utan sin wah-wah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 (redigerad) Det lätt mest ägande bandet är SLIPKNOT inom hårdrocken alltså.... Gillar IOWA rätt mycket:P Edit: Måste väl slänga in en notis om Korn också... Dom är ju inte för dåliga... Där har vi ju den ägande skivan Follow the leader. Redigerad 23 september, 2005 av packe_88 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Men helvete vad alla snackar om Slipknot. Fan, det är ju tragiskt ju. Okej, jag lyssnade på dem för några år sedan. Jag hatar när en massa småungar/fjortisar börjar lyssna på samma musik och förstör ryktet på bandet. Huvva säger jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Men helvete vad alla snackar om Slipknot. Fan, det är ju tragiskt ju. Okej, jag lyssnade på dem för några år sedan. Jag hatar när en massa småungar/fjortisar börjar lyssna på samma musik och förstör ryktet på bandet. Huvva säger jag. Om man njuter av musiken är det väl bra? Jag stör mig på folk som anser att dom har större rätt att lyssna på ett band än nån annan. Du och Skribb, som påstod att Cradle och Borgir var en skam för metalscenen bara för att unga tjejer även har börat lyssna på dom, är väl dom största småungarna. Skit i ryktet och bedöm musiken istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Ditt favoband är? Slipknot? Hmm ja, Slipknot, Annihilator, och lite sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 The Dude: Har jag sagt det? Okej, till viss del håller jag med dig Dude. Men ge fan att anklaga mig för att säga att CoF och Dimmu Borgir är en skam för metalscenen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 The Dude: Har jag sagt det? Okej, till viss del håller jag med dig Dude. Men ge fan att anklaga mig för att säga att CoF och Dimmu Borgir är en skam för metalscenen. När det gällde dig syftade jag givetvis på det här inlägget: Men helvete vad alla snackar om Slipknot. Fan, det är ju tragiskt ju. Okej, jag lyssnade på dem för några år sedan. Jag hatar när en massa småungar/fjortisar börjar lyssna på samma musik och förstör ryktet på bandet. Huvva säger jag. Jag kanske var otydlig men det var Skribb som sa att dom var en skam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Dimmu borgir har ju ett flertal bra låtar. Slipknot har även dom flera intressanta låtar, men dom har man hört tusentals gånger om och har därmed tröttnat på dom. Personligen tycker jag bandet Moonspell är sköna, speciellt låten "kokain". Någon som känner till något liknande band? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts