Wolfi Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Hård rock från 80taltet e ju bara så bra (:!!! då snackar vi alltså Poison, Mötley Crüe, Shotgun Messiah, XYZ , PBF , med flera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 tycker det är skitobehagligt att spela med guran högt uppe. ju längre ner, ju skönare säger jag Nere vid knäna kanske är att ta i, det är en fördel ifall man når ner till guran med händerna. (:!!! Jag har svårt att spela snabbt om guran är mittimellanhögt, man tycker att det borde bli lättare ju högre man har den men ack nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Nere vid knäna kanske är att ta i, det är en fördel ifall man når ner till guran med händerna. Jag har svårt att spela snabbt om guran är mittimellanhögt, man tycker att det borde bli lättare ju högre man har den men ack nej. Skönast är att ha guran på låren. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Nere vid knäna kanske är att ta i, det är en fördel ifall man når ner till guran med händerna. Jag har svårt att spela snabbt om guran är mittimellanhögt, man tycker att det borde bli lättare ju högre man har den men ack nej. Ganska logiskt. Jag har svårt att spela snabbt om guran är mittimellanhögt, man tycker att det borde bli lättare ju högre man har den men ack nej. mysko! jag märker ingen skillnad! spelar lika bra vars jag än har den. fast det är ju från person till person. @ frensssy-> soilwork, fi fan, dem är ju inge bra. bara rejection role som går att lyssna på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Men helvete vad svårt det kan vara att hitta en musikstil man längtar efter! Har fan letat hela mitt liv efter låtar med följande beskrivning: "Söker hårdrocks(metal?) låtar med massiva baskaggar, extremt tuingt, och mäktigt! Inte tungt som black, eller death metal, utan bara tungt!" Någo som känner till någon låt som passar på beskrivningen? Metallica - Wherever i may roam Den är rätt tung. Tror det kan vara nått du letar efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Köpte "In flames - used and abused - In LIVE we trust" idag, förjävligt bra av det jag har hört hittils! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Vilken är den bästa och härligaste rocklåten ni någonsin hört? Vilken rock som helst! Vill veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Vilken är den bästa och härligaste rocklåten ni någonsin hört? Vilken rock som helst! Vill veta Svårt.. Det går inte att säga på rak arm.. Äh vafan.. 3 Doors Down - Dangerous Game.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 (redigerad) Bästa hårdrocken jag hört(antar att Metallica in räknas som hårdrock) är något 70-tals band, Deep Purple eller Thin Lizzy. Ahh, rocklåten. Då är det nog Deep Purple - Smoke on the water. Redigerad 19 augusti, 2005 av Xeo001 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Är det någon som vet vad Jon Schaffer (Iced Earth) använder för gitarr, förstärkare och pedaler? Är lite småkär i hans monsterton han får till på t.ex. Creator Failure. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Vilken är den bästa och härligaste rocklåten ni någonsin hört? Vilken rock som helst! Vill veta Omöjlig fråga, ändras för varje dag! Igår: Dimmu Borgir - Hybrid Stigmata Idag: In Flames - The quiet Place Imorgon: Marilyn Manson - Use your fist and not your mouth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wolfi Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 (redigerad) Vilken är den bästa och härligaste rocklåten ni någonsin hört? Vilken rock som helst! Vill veta Hmm , Kickstart my heart med Mötley Crüe, Jump med Van Halen, och Ride the wind och Talk dirty to me med Poison .. Jag kan inte välja mellan dom 4 Redigerad 20 augusti, 2005 av Wolfi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Omöjlig fråga, ändras för varje dag! Igår: Dimmu Borgir - Hybrid Stigmata Idag: In Flames - The quiet Place Imorgon: Marilyn Manson - Use your fist and not your mouth Metal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 (redigerad) Metal? Ja? EDIT: Tror jag förstod ditt gömda meddelande, men efterssom vi är i hårdrockstråden och metal är en undergenre till hårdrock så... Redigerad 20 augusti, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Vilken är den bästa och härligaste rocklåten ni någonsin hört? Vilken rock som helst! Vill veta Led Zeppelin - Achilles Last Stand Guns N' Roses - Welcome To The Jungle Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine Guns N' Roses - Patience Guns N' Roses - Estranged Guns N' Roses - November Rain Guns N' Roses - De två sista minuterna i låten Coma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Någon som hört Quo Vadis - On the Shores of Ithaka? Om inte, gör det. Den är jävligt bra. Det är en av dom få hårdrockslåtar med skrikande sångröst i som jag gillar. Och trumspelet är övernaturligt bra. Dubbeltrampet går i 1000 tramp per sekund typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Någon som hört Quo Vadis - On the Shores of Ithaka? Om inte, gör det. Den är jävligt bra. Det är en av dom få hårdrockslåtar med skrikande sångröst i som jag gillar. Och trumspelet är övernaturligt bra. Dubbeltrampet går i 1000 tramp per sekund typ. Men lär dig. Death metal. Inte hårdrock med skrikande sångröst. Och lär dig igen. "Dubbeltramp" = Blast beats Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Men lär dig. Death metal. Inte hårdrock med skrikande sångröst. Och lär dig igen. "Dubbeltramp" = Blast beats Men lol, vicken noob asså! Nån som orkar förklara för mig vad post-harcore är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Men lol, vicken noob asså! Nån som orkar förklara för mig vad post-harcore är? . http://allmusic.com kanske orkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukiz Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Någon mer än jag som lyssnar på hardcore, metalcore och grindcore? Verkar ingen som lyssnar på The Dillinger Escape Plan, Between the Buried and Me, Killswitch Engage, Pig Destroyer, Glass Casket, Sleep Terror, Necrophagist, PsyOpus, Spawn of Possession, Slayer, The Haunted mm... OBS: Alla band som jag nämnde är inte hardcore, metalcore och grindcore... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts