Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

tycker det är skitobehagligt att spela med guran högt uppe. ju längre ner, ju skönare säger jag

Nere vid knäna kanske är att ta i, det är en fördel ifall man når ner till guran med händerna. (:!!!:)

Jag har svårt att spela snabbt om guran är mittimellanhögt, man tycker att det borde bli lättare ju högre man har den men ack nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nere vid knäna kanske är att ta i, det är en fördel ifall man når ner till guran med händerna. :o

Jag har svårt att spela snabbt om guran är mittimellanhögt, man tycker att det borde bli lättare ju högre man har den men ack nej.

Ganska logiskt.

Jag har svårt att spela snabbt om guran är mittimellanhögt, man tycker att det borde bli lättare ju högre man har den men ack nej.

mysko! jag märker ingen skillnad! spelar lika bra vars jag än har den. :)

fast det är ju från person till person.

@ frensssy-> soilwork, fi fan, dem är ju inge bra. bara rejection role som går att lyssna på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men helvete vad svårt det kan vara att hitta en musikstil man längtar efter! Har fan letat hela mitt liv efter låtar med följande beskrivning:

"Söker hårdrocks(metal?) låtar med massiva baskaggar, extremt tuingt, och mäktigt! Inte tungt som black, eller death metal, utan bara tungt!"

Någo som känner till någon låt som passar på beskrivningen?

Metallica - Wherever i may roam

Den är rätt tung. Tror det kan vara nått du letar efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken är den bästa och härligaste rocklåten ni någonsin hört? Vilken rock som helst!

Vill veta :)

Hmm , Kickstart my heart med Mötley Crüe, Jump med Van Halen, och Ride the wind och Talk dirty to me med Poison .. Jag kan inte välja mellan dom 4 -_-;)

Redigerad av Wolfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken är den bästa och härligaste rocklåten ni någonsin hört? Vilken rock som helst!

Vill veta >_<

Led Zeppelin - Achilles Last Stand

Guns N' Roses - Welcome To The Jungle

Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine

Guns N' Roses - Patience

Guns N' Roses - Estranged

Guns N' Roses - November Rain

Guns N' Roses - De två sista minuterna i låten Coma

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som hört Quo Vadis - On the Shores of Ithaka?

Om inte, gör det. Den är jävligt bra. Det är en av dom få hårdrockslåtar med skrikande sångröst i som jag gillar.

Och trumspelet är övernaturligt bra. Dubbeltrampet går i 1000 tramp per sekund typ. :)

Men lär dig. Death metal. Inte hårdrock med skrikande sångröst.

Och lär dig igen. "Dubbeltramp" = Blast beats

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer än jag som lyssnar på hardcore, metalcore och grindcore? Verkar ingen som lyssnar på The Dillinger Escape Plan, Between the Buried and Me, Killswitch Engage, Pig Destroyer, Glass Casket, Sleep Terror, Necrophagist, PsyOpus, Spawn of Possession, Slayer, The Haunted mm...

OBS: Alla band som jag nämnde är inte hardcore, metalcore och grindcore...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...