Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ett band jag haft skivor med i flera månader men aldrig lyssnat på är Freak Kitchen , men ikväll så satte jag igång lite låtar med dom. Fyfan vad bra! :) Mjo Freak Kitchen är ett band jag tipsar om starkt!

Speciellt dessa låtarna:

The wrong year.

Heroin breakfast.

Nobody's laughing.

Proud to be plastic.

See you in pitsburg.

Broken food.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen rock! Typ det enda jag har lyssnar på och spelar.

tycker mest om dom äldre rockbanden från typ 70 - 90 talet.

Thin lizzy ---- Bäst helt enkelt, Riktiga rock legender

Rainbow ---- Grym gitarrist "Ritche blackmoore" från deep purple

Black sabbath ---- Också grymm gitarrist och sångare

Guns n roses -------- Bra gitarr bra sång mm

Neil young ------ gjort en hel del bra sånger

Dio ----- Bra sånger

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte dom sög! Blev väldigt missnöjd.

Woerto. Läste en massa hype om deras gitarrist, som inte gav så stort intryck på mig.

Appropå ingenting, jag var och kollade i musikaffärer i onsdags, och hittade en Levy's-axelrem jag tyckte verkade asbra. 695 spänn!! För en jävla axelrem! Det är fan inte lätt att vara lång och föredra att ha guran långt ner, dom enda läder-axelremmerna som passar mig kostar apmycket. Får nog sy en egen. Alternativt skaffa en Ernie Ball-rem för 75 spänn och sy fast en bit läder ungefär där min axel kommer vara.

PS: Fender Heavy = skönaste plektrumen. Dom håller längre än en låt, till skillnad från mina Wedgies, och ger en mycket skönare ton. Dessvärre hörs det bättre genom förstärkaren när jag slår till strängarna, men det får man leva med. Det ger karaktär åt musiken. :lol:

Har även skrivit en hel låt, rytm-gitarren. Ska förmodligen återförena A.T. och fixa några låtar. Blir förmodligen bra, måste bara hitta en trummis (vill ha Weener ffs, jävla nolla som ska bo i Göteborg). Kanske en bassist, beror på om sångerskan vår klarar av att spela och sjunga samtidigt. Beror också på ifall hon vill vara med eller inte. :)

Herrejävlar, långt inlägg. :P Den här tråden är typ en Vardagssnack fast för hårdrockare för mig. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Appropå ingenting, jag var och kollade i musikaffärer i onsdags, och hittade en Levy's-axelrem jag tyckte verkade asbra. 695 spänn!! För en jävla axelrem! Det är fan inte lätt att vara lång och föredra att ha guran långt ner, dom enda läder-axelremmerna som passar mig kostar apmycket. Får nog sy en egen. Alternativt skaffa en Ernie Ball-rem för 75 spänn och sy fast en bit läder ungefär där min axel kommer vara.

Håller med som fan!

Ska man inte kunna vara lång och vilja ha gitarren långt nere utan att vara miljonär?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med som fan!

Ska man inte kunna vara lång och vilja ha gitarren långt nere utan att vara miljonär?

Exakt.

Och jag kan inte ha den vid "normal" höjd heller, det enda som funkar är rätt långt ner eller uppe vid axlarna a'la Östen med Resten, och vem fan vill se ut så?

Jaja, det kanske är lite poser-aktigt att föredra good looks framför bra spel, men jag spelade med guran strax under midjan i plugget, och det kändes lika bekvämt (om inte mer) som att sitta/ha ashögt upp. Sådetså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett band jag haft skivor med i flera månader men aldrig lyssnat på är Freak Kitchen , men ikväll så satte jag igång lite låtar med dom. Fyfan vad bra! :wacko: Mjo Freak Kitchen är ett band jag tipsar om starkt!

Speciellt dessa låtarna:

The wrong year.

Heroin breakfast.

Nobody's laughing.

Proud to be plastic.

See you in pitsburg.

Broken food.

Mm, dom är bra, gillar The Wrong Year speciellt. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt.

Och jag kan inte ha den vid "normal" höjd heller, det enda som funkar är rätt långt ner eller uppe vid axlarna a'la Östen med Resten, och vem fan vill se ut så?

Jaja, det kanske är lite poser-aktigt att föredra good looks framför bra spel, men jag spelade med guran strax under midjan i plugget, och det kändes lika bekvämt (om inte mer) som att sitta/ha ashögt upp. Sådetså.

Du har en poäng, det är skitsvårt att hitta bra axelband för en rimlig slant

Ho ho, det följde med ett asbra axelband till min nya gura. visste inte ens om att det skulle följa med ett, så ja köpte ett annat också. Men det som följde med var fan bättre. tycker det är skitobehagligt att spela med guran högt uppe. ju längre ner, ju skönare säger jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men helvete vad svårt det kan vara att hitta en musikstil man längtar efter! Har fan letat hela mitt liv efter låtar med följande beskrivning:

"Söker hårdrocks(metal?) låtar med massiva baskaggar, extremt tuingt, och mäktigt! Inte tungt som black, eller death metal, utan bara tungt!"

Någo som känner till någon låt som passar på beskrivningen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...