Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

Haha, så spelade jag också gitarr i början.

Vänj dig med att spela normalt, bäst så.

Hehe när jag försöker spelar jag alltid fel om jag kör "normalt"... när jag kör med plektrum så slår jag alltid på de andra strängarna än den jag försöker spela på hehe....

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hehe när jag försöker spelar jag alltid fel om jag kör "normalt"... när jag kör med plektrum så slår jag alltid på de andra strängarna än den jag försöker spela på hehe....

Gör som jag gjorde i början, håll i e-strängen (den tunnaste) med lillfingret. Det hjälper smått att hitta rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. står mellan 2 gitarrer .. kan ej bestämma mig :) . dom kostar lika mycket å sånt.

"Jackson JS-30 Kelly 2.995"

"JACKSON JS-Series JS20 2.599"

priset är skitsamma. vilken är bäst?

edit: kan även välja denna:

post-24-1117978813_thumb.jpg

Redigerad av pottzork
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I den prisklassen är Jackson inte direkt det bästa valet, men av de två är nog JS-20'n bäst. Kellyns form och mickar kan vara hinder ifall du vill spela massa solon och sånt.

Vilket märke är bättre än Jackson i den prisklassen ?

Altså 2000-2500 ? Ibanez börjar vid 3000 så räkna inte med dom :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur började ni lyssna på rock/hårdrock?

För mig var det förra året typ nån månad innan sommarlovet då hade MTV Topp3(:)) klockan 15 och då var det Guns N Roses. Jag hade nyligen sluta lyssna på hiphop(Tupac) och jag behövde något band att gilla. När jag såg Slash göra solot i November Rain utanför kyrkan i öknen bestämde jag mig för att gilla dom. Dom var ju fan rågrymma. Och ända sen dess har jag lyssnat på guns n roses varje dag. Det var min biljett till hårdrocksvärlden. B):)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna månad är det precis ett år sedan jag började lyssna på hårdrock eller nej metal.

Black sabbath lyssnade man ju lite på.

Fixade lite slipknot låtar som jag tyckte var den sämsta skiten jag hört B)

Men ju mer jag lyssnade ju mer jag gillade det :)

Sen när jag börjat lyssna på slipknot och lyssnat på dom i c.a en vecka så skickar adminen @ Hurban.net några soad låtar till mig och dom älskade jag dirket :)

Sen dess har jag inte lyssnat på något annat än metal och hårdrock. Och visst har jag samlat på mig flera nya band också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle tro att jag började lyssna på hårdrock redan när jag bara var några månader gammal, för jag låg på en filt på vardagrsumsgolvet då, och i vardagsrummet hade farsan en ENORM jävla stereoanläggning som han konstant spelade Black Sabbath, Deep Purple, Nazareth, Zeppelin, AC/DC och tonvis med andra band på.

Bättre uppfostran kan man inte få. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle tro att jag började lyssna på hårdrock redan när jag bara var några månader gammal, för jag låg på en filt på vardagrsumsgolvet då, och i vardagsrummet hade farsan en ENORM jävla stereoanläggning som han konstant spelade Black Sabbath, Deep Purple, Nazareth, Zeppelin, AC/DC och tonvis med andra band på.

Bättre uppfostran kan man inte få. :)

Samma här! Fast min pappa lyssnade på AC/DC, Guns N´Roses, Nazareth, Scorpions etc. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vettefan. tidigt som fan. i 3:an kanske. totalt självlärd, för min familj lyssnar på långsamt mesigt jävla skit. resten av min klass var hiphopbögar.

jag var typ ensam om att lyssna på hårdrock. satt där i ett hörn med en maiden t-shirt och gjorde devils horn eller va fan det heter. meddans som andra sprang runt å skrek "yo nigga" å "bling bling" å shit.

;P

Redigerad av pottzork
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...