Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

Den kanske är tjatig, men i nästan alla soad låtar finns det ett budskap, och det är en av anledningarna till att jag lyssnar på dem. Förutom att deras musik och politiska åsikter äger.

Måste faktist också säga att jag gillar System Of A Downs texter (det är inte många rockband nuförtiden som har särskilt imonernade texter).

Men bara för att jag gillar texterna behöver jag inte gilla bandet, det är inte min typ av rock om man säger så. Jag själv är lite mer för den gamla tiden som t.ex Led Zeppelin, Black Sabbath och Deep Purple. Har heller inget imot Mötley Crüe.

Det kanske ända bra rockbanden just nu är väl 3 Doors Down och Audioslave och det är ungefär sån musik jag lyssnar på. SOAD är bra men det är något som gör att jag inte gillar dom, det är samma med Metallica. Metallica är ett bra rockband, men på något sätt så gillar jag dom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vi har ungefär samma musiksmak då, bara att jag gillar Metallica och Soad med :mellow: det ända jag gillar av de lite nyare banden är Metallica, Soad, Rammstein, Nirvana, Queen, det är nog allt. Annars gillar jag av den lite äldre tiden Deep Purple, Thin lizzy, The Clash , Ozzy, Ramones, The Doors. Jag har säkert glömt något men whatever...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ungefär samma musiksmak då, bara att jag gillar Metallica och Soad med :( det ända jag gillar av de lite nyare banden är Metallica, Soad, Rammstein, Nirvana, Queen, det är nog allt. Annars gillar jag av den lite äldre tiden Deep Purple, Thin lizzy, The Clash , Ozzy, Ramones, The Doors. Jag har säkert glömt något men whatever...

Skön musiksmak du har :mellow:

jaeger det lät bra i början då det gick snabbt,

om det vart lika snabbt hela tiden hade det

låtit ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maxz: :mellow:

Min musiksmak är typ: AC/DC, Aerosmith, Guns N' f*cking Roses, Velvet Revolver, Audioslave, Alien Ant Farm, Alter Bridge just nu har jag även börjat lyssna på SOAD :(:D

Det är som Gtapimpfoolife säger, man vet att vissa band är jättebra, men man gillar dom inte, som Metallica. Led Zeppelin gillar jag ibland när jag har lust, ibland hatar jag dom. Vet inte varför, de är ju för fan världens bästa&största rockband nånsin..

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Få höra dig då!

Fan vad stolt jag känner mig ändå!

Sure. ska bara fixa min mick, sen ska jag spela in thunderstruck och pulling teth så frenzy slutar tjata.

ojj va svårt det här måste vara å lära sig:

4-0-7-0-4-0-7-0-4-0-7-0-4-0-7-0- -5-0-8-0-5-0-8-0-5-0-8-0-5-0-8-0

12-0-10-0-9-0-10-0-9-0-7-0-9-0-5-0-7-0-4-0-5-0-4-0-5-0-4-0-5-0-4-0

lärde mig det på typ 2 minuter va fan. du kan knappast säga att du tycker det är svårt??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ojj va svårt det här måste vara å lära sig:

4-0-7-0-4-0-7-0-4-0-7-0-4-0-7-0- -5-0-8-0-5-0-8-0-5-0-8-0-5-0-8-0

12-0-10-0-9-0-10-0-9-0-7-0-9-0-5-0-7-0-4-0-5-0-4-0-5-0-4-0-5-0-4-0

lärde mig det på typ 2 minuter va fan. du kan knappast säga att du tycker det är svårt??

Så du lärde dig att spela det lika snabbt som Angus, och bara med vänsterhanden på två minuter? Isf. har du nog spelat ett tag, för det är inget man lär sig på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sure. ska bara fixa min mick, sen ska jag spela in thunderstruck och pulling teth så frenzy slutar tjata.

ojj va svårt det här måste vara å lära sig:

4-0-7-0-4-0-7-0-4-0-7-0-4-0-7-0- -5-0-8-0-5-0-8-0-5-0-8-0-5-0-8-0

12-0-10-0-9-0-10-0-9-0-7-0-9-0-5-0-7-0-4-0-5-0-4-0-5-0-4-0-5-0-4-0

lärde mig det på typ 2 minuter va fan. du kan knappast säga att du tycker det är svårt??

För en som började spela gitarr för sig själv igår tycker jag det.

Och du ska bara se hur jag håller gitarren när jag spelar.. jag spelar TS riffet med tummarna och gitarren ligger på rygg på mina knän..:P kan ta bild sen.. hehe

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För en som började spela gitarr för sig själv igår tycker jag det.

Och du ska bara se hur jag håller gitarren när jag spelar.. jag spelar TS riffet med tummarna och gitarren ligger på rygg på mina knän..:rolleyes: kan ta bild sen.. hehe

Haha, så spelade jag också gitarr i början.

Vänj dig med att spela normalt, bäst så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...