Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alice Cooper - School's out

Alice Cooper - No more Mr. Nice guy

SOAD - Chop Suey

Slipknot - Wait and Bleed

Slipknot - Left behind

Slipknot - Surfasing

Good Charlotte - Los Anthem

Good Charlotte - The young and the hopeless

Good Charlotte - Lifestyle of the rich and famous

Blink 182 - All the small things

Blink 182 - The rock show

Orkar inte rabbla mer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det dags för mig att tjata lite också, jag menar detta är en hårdrocks tråd och det alla snackar om är Metal och Metallica.

Metallica är ju inge hårdrock, jag vill ha mer hårdrock i denna tråd.

Vad är Opeth för stil

Metallica är allt vad hårdrock heter. Trash-metal till max.

Om du tycker nått annat är du tondöv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metallica är allt vad hårdrock heter. Trash-metal till max.

Om du tycker nått annat är du tondöv.

Jag är säkert tondöv men namndöv är jag inte. Eftersom dom heter Metallica spelar dom väl metal?.

Om dom skulle spela Rock n' Roll skulle dom väl heta Rockika.

Nu tror väl du också att jag har något mot Metallica, men det har jag inte.

Dom är jättebra men jag håller med GEAS om att det börjar bli lite för mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Load, Reload och Garage inc är inte direkt trashmetal, de är bara skit.

Kill em ALl, ride the lightning, justice for all å master of puppets är PURE trashmetal  :angry:

Det är inga som helst fel på Load ReLoad eller garage inc.

Särskilt inte på Garage Inc. Skönste coverplattan någonsin, älskar verkligen den,:angry:

Förövrigt diggar jag Load stenhårt och ReLoad är inte fullt lika bra men den duger.

GTApimpforlife : Snälla nån, bara för att dom heter Metallica betyder inte det att dom lirar Metal. Det vore ju som att säga att näskaffe är till för näsan ;)

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Load, Reload och Garage inc är inte direkt trashmetal, de är bara skit.

Kill em ALl, ride the lightning, justice for all å master of puppets är PURE trashmetal :angry:

Justice är inte thrash direkt, lite influerat kanske. Puppetz är inte heller thrash. Petighetspolisen slår till igen. :angry:

Och jo, Black Album och efter är bara skit. Men det är skillnad på Metallica och Metallica. Vi har METALLICA! ;) som är Kill -> Justice, och sen har vi Metallica :angry: som är Black Album -> Nu. Jag föredrar att inte nämna det senare p.g.a. att jag får migrän av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Justice är inte thrash direkt, lite influerat kanske. Puppetz är inte heller thrash. Petighetspolisen slår till igen. :angry:

Och jo, Black Album och efter är bara skit. Men det är skillnad på Metallica och Metallica. Vi har METALLICA! ;) som är Kill -> Justice, och sen har vi Metallica :angry: som är Black Album -> Nu. Jag föredrar att inte nämna det senare p.g.a. att jag får migrän av det.

Bah, Metallica är alltid Metallica fast i olika kvalitet. Bara för att det kommer en sämre skiva kan man inte säga "Det här är inte Metallica" för ni vet att det är Metallica.

Förövrigt så tycker jag om alla plattor, men om jag måste välja nån som jag tycker minst om får det blir Reload.

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah, Metallica är alltid Metallica fast i olika kvalitet. Bara för att det kommer en sämre skiva kan man inte säga "Det här är inte Metallica" för ni vet att det är Metallica.

Metallica är fyra långhåriga halvgalningar som spelar snabb hård metal. Metallica är inte fyra kortklippta gossar som spelar en blandning av alternativ rock och boogierock.

Metallicas fans är galna ölhävande halvligister som inte är rädda för att göra som dem vill. Metallicas fans är inte maniska deppressiva tonåringar som sniffar/rökar <valfritt> till deras flumlåtar på Load/Reload, och ej heller nu-metalfjantar som tycker att Slipknot och St. Anger är världsbäst någonsin.

Jo, det är skillnad på Metallica och Metallica.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bullshit-ah, Load och ReLoad samt St. Anger är måhända inte lika bra som de tidigare men går att lyssna på.

Något som inte går att lyssna på är Justice-albumet. Var ända in i helvete har de spelat in det? På månen? Nää, trots många bra låtar är det dock inte studioversionerna av dessa som är något för mig. Live är en annan femma. Höhö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...