Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

All Within My Hands är bäst, annars är det inte mycket att hänga i granen. Purify och Invisible Kid går väl an också.

All Within My Hands = Duger, Invisible Kid däremot förstörs helt av James'... grej.. :P på slutet. Hans vackra "oooh"-ande. Fy fan. Samma på Within My Hands, hans "Kill kill kill" pajar hela låten.

Unnamed Feeling är den enda bra låten på St. Anger i mitt tycke, och Shoot Me Again har rätt sköna trummor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All Within My Hands = Duger, Invisible Kid däremot förstörs helt av James'... grej.. :P på slutet. Hans vackra "oooh"-ande. Fy fan. Samma på Within My Hands, hans "Kill kill kill" pajar hela låten.

Unnamed Feeling är den enda bra låten på St. Anger i mitt tycke, och Shoot Me Again har rätt sköna trummor.

Jo, "kill kill kill" stör jag mig otroligt på. Låter som om någon har hans cojones i ett stadigt grepp.

Sweet Amber, då? Någon som gillar den?

@pottzork: Jo, klart man föredrar albumen från storhetstiden, men för mig går det i perioder kan man säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, "kill kill kill" stör jag mig otroligt på. Låter som om någon har hans cojones i ett stadigt grepp.

Sweet Amber, då? Någon som gillar den?

@pottzork: Jo, klart man föredrar albumen från storhetstiden, men för mig går det i perioder kan man säga.

Sweet Amber är ju en av dom skönaste låtarna på skivan.

St.Anger, Frantic, Some Kind of Monster, My World och Sweet Amber är dom skönaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså, nu kommer ni att mörda mig, men jag tyckewr metallica är skitdåliga! Dom har gjort några bra låtar, one, harwester of sorrow, ochså vidare, men nästan alla låter ju likadant!! Några tusen låtar, och alla låter likadant, jippi!

Fast jag bryyr mig inte om det, då jag har alla bra låtar, och slänger resten...

Ännu en sak ni kommer att idiotklassa mig för: Vad är det som ni tycker om med black metal? Är det att det låter så jävla illa, eller att dom slår så snabbt på sina trummor? Vad är det ni tycker om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså, nu kommer ni att mörda mig, men jag tyckewr metallica är skitdåliga! Dom har gjort några bra låtar, one, harwester of sorrow, ochså vidare, men nästan alla låter ju likadant!! Några tusen låtar, och alla låter likadant, jippi!

Fast jag bryyr mig inte om det, då jag har alla bra låtar, och slänger resten...

Tror ingen mördar dig för din åsikt. Eller ja, ingen borde göra det iaf.

Men du har en poäng iallafall. Många av Metallicas låtar är rätt lika varandra, men ändå olika. Metallica kör med sitt sound, men de har alltid ett nytt sound för varje skiva. Vissa är mer eller mindre lika varandra, ex. Ride the Lightning och Master of Puppets (eller Load och Reload, men dem lyssnar jag inte på så skit i dem ;P ). Låtarna kan vara lika, men alla har olika sound, så att säga.

Däremot har jag upptäckt att i stort sett alla är uppbyggda på samma sätt. Vers, refräng, vers, refräng, hårdare bit/solo, refräng, solo/outro. Blir smått enformigt ifall man tittar på en konsertfilm rakt igenom.

Edit: Seg shiftknapp.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...