AE_Dave Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Hmm, frågar man mig vilket det bästa bandet är blir det väl antingen Marilyn Manson eller Ac/Dc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 22 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Åh fy, låter kladdigt. Hmm... Jag ska inte på Maiden-konsääären trots allt. Har inte råd. :'( Oroa dig inte, jag tar med dig i mitt huvud , eller i mina tankar.......eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 (redigerad) Ac/dc!!! Redigerad 22 januari, 2005 av Perlan_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 23 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Gjode en liten ändring i topicens första post, tyckte att det passar bättre nu med tanke på att det snackats om så mycket olika saker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Checka introt till The Haunted - Bloodletting så jävla skönt! Den ligger på One Kill Wonder.. hmm eller heter skivan One Shot, One kill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Nej då du har rätt, den heter One Kill Wonder. Men Godpuppet är skönast! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Drar upp den här tråden med en intressant fråga. Metallicas två skivor Load och Reload suger getsnor som alla vet, right? Så, om det var erat jobb att kombinera de två till EN någorlunda bra skiva, hur? Enda regeln är att det inte får överskrida 80 minuter. Enligt mig: 1. Fuel 2. King Nothing 3. Bleeding Me 4. Outlaw Torn (Oklippt, den ska vara fulla 10:40 nåt) 5. Attitude 6. Devil's Dance 7. Mama Said 8. The Memory Remains 9. Until it Sleeps 10. Thorn Within 11. Unforgiven II 12. Where the Wild Things Are Ca. 75 minuter. Helt ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Du glömde deras cover på Whiskey in the jar, den är skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Du glömde deras cover på Whiskey in the jar, den är skitbra. Men lelle göllegrisen, den är varken med på Load eller Reload, utan på Garage Inc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Chicks On Speed, motherfuckers!! Peaches!! Le Tigre!! Feminstrock...obeskrivligt grymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Men lelle göllegrisen, den är varken med på Load eller Reload, utan på Garage Inc. Ahh, sorry. My bad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Drar upp den här tråden med en intressant fråga. Metallicas två skivor Load och Reload suger getsnor som alla vet, right? Så, om det var erat jobb att kombinera de två till EN någorlunda bra skiva, hur? Enda regeln är att det inte får överskrida 80 minuter. Enligt mig: 1. Fuel 2. King Nothing 3. Bleeding Me 4. Outlaw Torn (Oklippt, den ska vara fulla 10:40 nåt) 5. Attitude 6. Devil's Dance 7. Mama Said 8. The Memory Remains 9. Until it Sleeps 10. Thorn Within 11. Unforgiven II 12. Where the Wild Things Are Ca. 75 minuter. Helt ok. Det där var en rätt fin lista (så fin den kan bli iaf) Men vore det inte intresantare att få välja mellan alla Metallicas låtar och fixa på en skiva? Jag kommer med den sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Chicks On Speed, motherfuckers!! WORDY RAPPINGHOOD! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Drar upp den här tråden med en intressant fråga. Metallicas två skivor Load och Reload suger getsnor som alla vet, right? Så, om det var erat jobb att kombinera de två till EN någorlunda bra skiva, hur? Enda regeln är att det inte får överskrida 80 minuter. Enligt mig: 1. Fuel 2. King Nothing 3. Bleeding Me 4. Outlaw Torn (Oklippt, den ska vara fulla 10:40 nåt) 5. Attitude 6. Devil's Dance 7. Mama Said 8. The Memory Remains 9. Until it Sleeps 10. Thorn Within 11. Unforgiven II 12. Where the Wild Things Are Ca. 75 minuter. Helt ok. Jag gillar alla deras skivor så jag skulle inte vilja kombinera dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 (redigerad) Drar upp den här tråden med en intressant fråga. Metallicas två skivor Load och Reload suger getsnor som alla vet, right? Så, om det var erat jobb att kombinera de två till EN någorlunda bra skiva, hur? Enda regeln är att det inte får överskrida 80 minuter. Enligt mig: 1. Fuel 2. King Nothing 3. Bleeding Me 4. Outlaw Torn (Oklippt, den ska vara fulla 10:40 nåt) 5. Attitude 6. Devil's Dance 7. Mama Said 8. The Memory Remains 9. Until it Sleeps 10. Thorn Within 11. Unforgiven II 12. Where the Wild Things Are Ca. 75 minuter. Helt ok. Det är ju inget fel på dom skivorna? Asbra.. Redigerad 25 januari, 2005 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Bäst är: Guns ´N Roses AC/DC ZZ Top Rammstein Scorpions Nazareth Alice Cooper Queen Dom är inte placerade i nån särskild ordning men dessa är dom bästa banden. Bäst i världen enligt mig då eftersom hårdrock är den bästa musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Det är ju inget fel på dom skivorna? Asbra.. Knappast. Men vore det inte intresantare att få välja mellan alla Metallicas låtar och fixa på en skiva? Jag kommer med den sen. Vadå, ändra på Kill 'em All, RTL, MOP och AJFA? Varför? De är så nära perfektion man kan komma! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Tycker Bon Jovi har ganska bra låtar(inte alla) Och Slipknots låtar e ju riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Åtog mig att dra igång med The Dude's utmaning, och det gick... bra. Det fick bli en söt låda med fem skivor. Skiva 1 1. Battery 2. Master of Puppets 3. Am I Evil? 4. The Frayed Ends of Sanity 5. Holier than Thou 6. Hit the Lights 7. Fade to Black 8. For Whom the Bell Tolls 9. Turn the Page 10. Anesthesia (Pulling Teeth) (Live från någon av konserterna med Cliff) Skiva 2 1. Creeping Death 2. Welcome Home (Sanitarium) 3. Whiskey In the Jar 4. Nothing Else Matters 5. Metal Militia 6. The Outlaw Torn (S&M) 7. Blackened 8. Whiplash 9. No Leaf Clover 10. Orion Skiva 3 1. ...And Justice For All 2. Sabbra Cadabra 3. Of Wolf and Man 4. One 5. Sad But True 6. Jump In the Fire 7. Minus Human 8. Escape 9. The Unforgiven 10. The Call of Ktulu Skiva 4 1. Fight Fire With Fire 2. Ride the Lightning 3. Damage Inc. 4. The Unforgiven II 5. Wherever I May Roam 6. Eye of the Beholder 7. Phantom Lord 8. Tuesday's Gone 9. The Wait 10. The Four Horsemen 11. To Live is to Die Skiva 5 1. Harvester of Sorrow 2. Enter Sandman 3. Last Caress/Green Hell 4. No Remorse 5. The Thing That Should Not Be 6. Breadfan 7. Motorbreath 8. Blitzkrieg 9. Disposable Heroes 10. Dyers Eve 11. Seek and Destroy (Live Seattle 1989) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jenns Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Åtog mig att dra igång med The Dude's utmaning, och det gick... bra. Det fick bli en söt låda med fem skivor. Varför inte bara ta deras fem bästa skivor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts