Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nepp.

Hårdrock utan skrik: Metallica, AC/DC, Iron Maiden, Guns N' Roses, Deep Purple, Black Sabbath (dock kan Ozzys gälla röst tolkas som skrik av obildade), Edguy och Led Zeppelin.

Hårdrock med skrik är väl typ Slipknot och... ja. De är väl de mest kända, men det finns rätt bra band med growlande sångare också. Typ Static-X. Är visserligen lite osäker på hans "growlande", men han sjunger inte skönsång a'la Enya direkt.

Och nu för att bli flame'ad totalt... jag har upptäckt att hårdrockare är klokare än hiphopare. Ja, det finns undantag (okka, Ebeeto), men av de hårdrockare/hiphopare jag känner så är det för det mesta som jag säger. Kan bero på att många fjortisar gillar att kalla sig hiphopare.

Och nej, om någon brud säger att hon lyssnar massor på Slipknot, Cradle of Filth, In Flames o.s.v. så ser jag inte henne som hårdrockare. Ser henne mer som wannabe-intesomallaandra-brud.

Edit: Fear my skrivfel.

eeuhm....har du hör the number of the beast me maiden(så klart du har?)?

om inte lyssna på den så fattar du varför bruce i England kallas för " the siren" :P

försår om du inte mena riktigt sånt skrik men ja va bara tvungen å säga det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eeuhm....har du hör the number of the beast me maiden(så klart du har?)?

om inte lyssna på den så fattar du varför bruce i England kallas för " the siren" :D

Jojojo, men det skriket är inte riktigt ett skrik, det är sång. :wacko: Dessutom har Bruce en extremt ljus röst, så det kan vara svårt att höra ifall han leker skrämt fruntimmer eller hårdrockare. :)

försår om du inte mena riktigt sånt skrik men ja va bara tvungen å säga det :lol:

Smörpaj!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...