Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

Jag försöker vara schysst och spela snällt. Acceptera och vara utan fördomar... *Ebeeto börjar andas tyngre* Varför kan du inte bara hålla med? *Ebeeto väser fram orden* Nu gör du allting mycket svårare... *Ebeeto drar av sig sin t-shirt och flexar musklerna. EB2-kedjan i 24k platina dinglar runt nacken. Han stirrar stint på Mikolan*

You listen to what my mama listen to, she encourge

You think it's rebelic, they blast that shit in church!

Punk ass black leather fags, and all yo' bitches are hags

They think they look so good, but they whack and fat

Don't even fuckin' respond, I'll know how it'll sound

"Blood, cannibal corpse murderers and blood hounds!"

You insecure little fuck, just 'cause you like cock

You gotta play hard and try hard not to go down and suck

*Ebeeto slänger mikrofonen på golvet och stirrar på Mikolan samtidigt som han tänder en Habana och låter röken långsamt stiga mot taket.*

För att det är min åsikt och jag har rätt att tutrycka den... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

(Orkar inte dela upp okkas inlägg i delar, så jag bara svarar som det kommer.)

Ja, självklart. Någon som nynnar en Eminem/50 Cent/Wtf alla nu heter-låt och kallar sig hiphopare tar jag inte heller på allvar.

Hela grejen är, som någon sagt tidigare, att media inte visar de bästa sidorna av allt. T.ex. att 50 Cent får representera hiphop, Slipknot hårdrock o.s.v.

Jag har ingenting emot hiphop/hiphopare, hiphop är rätt okej så länge jag slipper den som är så jätteinne nu. Allting som framställs i media (MTV, Ztv, div. muskprogram, yada yada yada) verkar så uselt. Tittar man där och ser Eminem stå och böga sig med sina dagistexter så är det rätt lätt att tro att al hiphop är sån där skit, samma sak om man ser Slipknot/In Flames blablabla. Det är lätt att tro att alla är omusikaliska nördar som skriker i micken och spelar riff som jag skulle klara av. Och det är dåligt med tanke på att jag spelat gitarr i fyra månader.

Ovanstående inlägg är väldigt osammanhängande, för jag är trött.

Väldigt bra sagt.

Musikgenrer som man inte har stor koll på dömer man ut i förväg via den kommersiella "versionen" av den genren, t.ex (som i detta fall) hiphop och hårdrock.

Bara för att den kommersiella sidan är i överlag ganska dålig (det finns många undantag) så är dom flesta musikstilarna faktiskt väldigt bra bara man gräver djupare!

edit.

stavfel.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Welcome to the djungle, we got funny games...... :P

Welcome to the jungle

We got fun n' games

We got everything you want

Honey, we know the names

We are the people that can find

Whatever you may need

If you got the money, honey

We got your disease.

[sKRYT] Har sett alla Guns N' Roses DVD:er förutom en [/sKRYT]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte säga att hårdrockare r dumma. Eller att hip-hoppare är dumma. Fan vad dumt namn förresten, "hip-hoppare". Det beror helt på från person till person. Själv kan jag vara riktigt trevlig mot folk jag gillar, och andra hatar mig säkert. Dock människor som jag inte heller tycker om då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...