Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nepp.

Hårdrock utan skrik: Metallica, AC/DC, Iron Maiden, Guns N' Roses, Deep Purple, Black Sabbath (dock kan Ozzys gälla röst tolkas som skrik av obildade), Edguy och Led Zeppelin.

Hårdrock med skrik är väl typ Slipknot och... ja. De är väl de mest kända, men det finns rätt bra band med growlande sångare också. Typ Static-X. Är visserligen lite osäker på hans "growlande", men han sjunger inte skönsång a'la Enya direkt.

Och nu för att bli flame'ad totalt... jag har upptäckt att hårdrockare är klokare än hiphopare. Ja, det finns undantag (okka, Ebeeto), men av de hårdrockare/hiphopare jag känner så är det för det mesta som jag säger. Kan bero på att många fjortisar gillar att kalla sig hiphopare.

Och nej, om någon brud säger att hon lyssnar massor på Slipknot, Cradle of Filth, In Flames o.s.v. så ser jag inte henne som hårdrockare. Ser henne mer som wannabe-intesomallaandra-brud.

Edit: Fear my skrivfel.

Du sa det. Och du sa det rätt. ^_^

Ett litet tips för extrema galningar: Lyssna på Sadistik Exekution. Helt GALNA grabbar som spelar dundrande kaotisk black metal med sångtexter som bara innehåller i princip fuck, cunt, etc. Ett måste. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hårdrock utan skrik: Metallica, AC/DC, Iron Maiden, Guns N' Roses, Deep Purple, Black Sabbath (dock kan Ozzys gälla röst tolkas som skrik av obildade), Edguy och Led Zeppelin.

Är du galen? Är det någon som skriker så är det väl Axl Rose. Och han gör det bra. :P

---

Hårdrock jag kan rekommendera just nu:

Guns N' Roses - Welcome To The Jungle

Metallica - Loverman ( :P )

Metallica - Sad But True

AC/DC - You Shook Me All Night Long

Metallica - The Unforgiven II

Metallica - Little Boy You're Going To Hell ( ;) )

Metallica - Whiplash

Metallica - King Nothing

Guns N' Roses - My Michelle

Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine

Guns N' Roses - Paradise City

- Pfft, orka skriva alla GN'R-låtar, "fixa" skivorna istället. Ni kommer inte ångra det-

Jao.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---------Metallica - For whom the bell tolls

-------MEtallica - Nothing else matters

------MeTallica - Whiskey in the jar

-----MetAllica - Sanitarium

----MetaLlica - One

---MetalLica - Saint Anger

--MetallIca - Blackend

-MetalliCa - Unforgiven 2

MetallicA - Hit the lights

metallica 4ever

;)

Redigerad av Xeo001
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hårdrock är mer musik än all jävla hiphop är tillsammans, dem samplar ju bara all musik. Trance ska vi iten äns prata om ;)

Jag försöker vara schysst och spela snällt. Acceptera och vara utan fördomar... *Ebeeto börjar andas tyngre* Varför kan du inte bara hålla med? *Ebeeto väser fram orden* Nu gör du allting mycket svårare... *Ebeeto drar av sig sin t-shirt och flexar musklerna. EB2-kedjan i 24k platina dinglar runt nacken. Han stirrar stint på Mikolan*

You listen to what my mama listen to, she encourge

You think it's rebelic, they blast that shit in church!

Punk ass black leather fags, and all yo' bitches are hags

They think they look so good, but they whack and fat

Don't even fuckin' respond, I'll know how it'll sound

"Blood, cannibal corpse murderers and blood hounds!"

You insecure little fuck, just 'cause you like cock

You gotta play hard and try hard not to go down and suck

*Ebeeto slänger mikrofonen på golvet och stirrar på Mikolan samtidigt som han tänder en Habana och låter röken långsamt stiga mot taket.*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nej, om någon brud säger att hon lyssnar massor på Slipknot, Cradle of Filth, In Flames o.s.v. så ser jag inte henne som hårdrockare. Ser henne mer som wannabe-intesomallaandra-brud.

Edit: Fear my skrivfel.

...men om någon kille lyssnar stenhårt på eminem, Chingy och 50 cent och inte rör nån annan hiphop (än den uppräknade "kommerciella" skaran. Visst, det finns mer/bättre exempel) så borde man väll (enligt ditt tänkesätt, även mitt till viss de faktiskt) inte räkna honom/henne som hiphoppare, utan wannabe-gangstarapper-tönt?

Fast jag håller med dig, dom flesta "hiphoppare" (själva uttrycket i sig är ganska uttjatat...) är rätt fåniga och idiotiska. Som om dom döljer sitt intellekt bakom nån gangstapryl.

----------------

Tro inte att jag inte gillar hiphop nu, snarare tvärtom, men jag syftar med på dom så kallade "fjortis-hiphopparna".

Edit.

Tro inte att jag dissar gangsterrap eller nått heller (kändes som om det framstod så), jag själv gillar också att pumpa sönder högtalarna med Geto Boys och N.W.A...

Edit två.

GEAS - På julafton brukar man väll önska sig saker?

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan att man måste köpa juleklappar för alla sina pengar nu, jag vill ha Bloodbath's senaste skiva ju...

Köp skivan, sen julklapparna ;)

Edit:

Måste säga att ett ord på okka passar jävligt bra.

De flesta som kallar sig 'hiphopare' lallar runt i halsband och ringar.

Musikvideon innefattar endast model tjejer.

Tacka vet jag svensk hiphop (Promoe, Looptroop, MBMA, Organism 12 mm.)

Dock inte Petter (finns en bra låt, topp doggz) The latrin kings och Gubb.. Ison och fille suger dom me (:

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Orkar inte dela upp okkas inlägg i delar, så jag bara svarar som det kommer.)

Ja, självklart. Någon som nynnar en Eminem/50 Cent/Wtf alla nu heter-låt och kallar sig hiphopare tar jag inte heller på allvar.

Hela grejen är, som någon sagt tidigare, att media inte visar de bästa sidorna av allt. T.ex. att 50 Cent får representera hiphop, Slipknot hårdrock o.s.v.

Jag har ingenting emot hiphop/hiphopare, hiphop är rätt okej så länge jag slipper den som är så jätteinne nu. Allting som framställs i media (MTV, Ztv, div. muskprogram, yada yada yada) verkar så uselt. Tittar man där och ser Eminem stå och böga sig med sina dagistexter så är det rätt lätt att tro att al hiphop är sån där skit, samma sak om man ser Slipknot/In Flames blablabla. Det är lätt att tro att alla är omusikaliska nördar som skriker i micken och spelar riff som jag skulle klara av. Och det är dåligt med tanke på att jag spelat gitarr i fyra månader.

Ovanstående inlägg är väldigt osammanhängande, för jag är trött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt som alla borde utveckla sin musiksmak genom att lyssna på mer ovanliga och svårhittade band, måste man samtidigt kunna lyssna på mainstream-musik utan att verka mainstream...

Det finns en huvudsaklig anledning till att 50 Cent säljer skivor; han är bra. De som claimar att Fifty är rent ut sagt "dålig" har inget musiköra i den här genren... Jag lyssnar på 50 Cent... Det kan jag säga utan att känna mig som en newbie eller wannabe...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker vara schysst och spela snällt. Acceptera och vara utan fördomar... *Ebeeto börjar andas tyngre* Varför kan du inte bara hålla med? *Ebeeto väser fram orden* Nu gör du allting mycket svårare... *Ebeeto drar av sig sin t-shirt och flexar musklerna. EB2-kedjan i 24k platina dinglar runt nacken. Han stirrar stint på Mikolan*

You listen to what my mama listen to, she encourge

You think it's rebelic, they blast that shit in church!

Punk ass black leather fags, and all yo' bitches are hags

They think they look so good, but they whack and fat

Don't even fuckin' respond, I'll know how it'll sound

"Blood, cannibal corpse murderers and blood hounds!"

You insecure little fuck, just 'cause you like cock

You gotta play hard and try hard not to go down and suck

*Ebeeto slänger mikrofonen på golvet och stirrar på Mikolan samtidigt som han tänder en Habana och låter röken långsamt stiga mot taket.*

Wow. Så mogen man kan bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...