Jump to content

hårdrock

chiligr
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Rätt och slätt? Ack så fel. Hur många hårdrocksband behöver en DJ, t.ex.? Inget riktigt hårdrocksband behöver en DJ!

Varför inte? En DJ måste inte förknippas med hiphop eller wtf de nu är bra för, det funkar inom hårdrock också. Eller, för att förtydliga för dig, de passar för nu-metalband. Ex., Slipknot och Limp Bizkit.

För att Guns N' Roses spelar det hårdrock en gång var...? (enligt er, alltså) :P

För det första, dom har bra gitarrsolon, mycket viktigt(!), för det andra, de var ett tidigt band inom hårdrocken. Så hårdrock är det dom inkl. de första banden inom hårdrock spelade!

Förövrigt kommer hårdrocken alltid föra mig till Guns N' Roses, Motörhead, AC/DC och alla andra hårdrocksband.

Så gitarrsolon definerar hårdrock? Enligt.. nån, så har Slipknot med solon i en eller flera låtar, vettefan, men det är ändå inte så att man spelar hårdrock automatiskt ifall man har med ett gitarrsolo. Det är själva stilen som är hårdrock, och den kan variera en hel del. Det är en enorm skillnad på Iron Maiden och tidig Metallica, men de spelar båda hårdrock.

På en Absolut Rock skiva är Britney Spears med, skivan är väl ett år gammal skulle jag tro. Gick på reklam förra vintern.

Men wow, hur mycket kan de som sammanställer de skivorna egentligen? :rolleyes: Men ja, att någon överhuvudtaget kan ta Britney Spears för rock är en skam. Om inte annat är väl Eminem med på nästa Absolut Rock.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så gitarrsolon definerar hårdrock?

Sa jag det? Jag sa att det var mycket viktigt(!), och det ÄR det.

det funkar inom hårdrock också. Eller, för att förtydliga för dig, de passar för nu-metalband. Ex., Slipknot och Limp Bizkit.

Du motsätter dig själv. Först säger du att det fungerar i hårdrocken, se'n förtydligar du det och säger att det passar i Nu-metalen. Nu-metal ÄR inte hårdrock.

Redigerad av Urachez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu-metal är hårdrock har du svårt att förstå det? :rolleyes:

Edit: Ett exempel:

Mega Hard Rock Site

This is a site for all your heavy metal needs. It has everything for slipknot,

deftones, korn, limp bizkit, static-x, and system of a down!

www.megahardrocksite.itgo.com

Edit2: En annan grej...

What genre does Slipknot belong to?

Hard to explain, but let's put it this way: they're a band that fuses elements taken from hardcore (ie. aggressive vocals, heavy chunks of distortion), goregrind (ie. blast beats, gore imagery), and modern rock. They're not metal, and they're certainly not plain hard rock either.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du motsätter dig själv. Först säger du att det fungerar i hårdrocken, se'n förtydligar du det och säger att det passar i Nu-metalen. Nu-metal ÄR inte hårdrock.

Nej. Jag förtydligade med nu-metal för att du inte verkar bry dig om vad man skriver annars. Plus så ja, det är skillnad på hårdrock och nu-metal. Det är även skillnad på hårdrock och power metal, death metal, thrash metal, speed metal o.s.v. Medans alla x-metalkategorier är jättespecifika med vad för stil det är, är hårdrocken alltihopa.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Jag förtydligade med nu-metal för att du inte verkar bry dig om vad man skriver annars. Plus så ja, det är skillnad på hårdrock och nu-metal. Det är även skillnad på hårdrock och power metal, death metal, thrash metal, speed metal o.s.v. Medans alla x-metalkategorier är jättespecifika med vad för stil det är, är hårdrocken alltihopa.

Dummaste jag hört på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3. Klart jag vet att det var många band före som har haft smink. Se bara på Alice Cooper och Kizz.

KISS heter bandet. Om det är det du syftar på, ett av musikens klart största rock ,n roll band någonsin, som har slagit världen med häpnad och sålt fler platina plattor än du kan tänka dig. Varför får folk för sig att det är ZZ???

Nu-metal är inte hårdrock! Death metal är en genre, nu-metal är en genre, hårdrock är en genre. Är det så svårt att förstå???

Någon mer som gillar In Flames, men som tycker de borde lira mer death metal? De börjar glida allt mer mot nu-metal... Deras 3-4 första skivor är underbara! Resten har varit OK. Deras senaste video... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu-metal är inte hårdrock! Death metal är en genre, nu-metal är en genre, hårdrock är en genre. Är det så svårt att förstå???

Jaaa! Äntligen en människa som förstår! TACK!

They're not metal, and they're certainly not plain hard rock either.

Okej, visst, dom kanske inte spelar metal, men som citatet säger; de spelar inte hårdrock heller. Punkt slut.

Redigerad av Urachez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor