Tigern Skrivet 16 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2004 Respekt om nån klarar detta: "I den sammansatta funktionen F(x) = f(g(x)) är g(x) = cos x och f´(-1) = 2. Bestäm F´(3,14)" Man ska alltså bestämma derivatan för F när x är pi (skrev 3,14 för jag kunde inte skriva tecknet här). Man ska använda sig av "Kedjeregeln" som är följande: (df(g(x)))/(dx) = f´(g(x))*g´(x) Om y = (sin x)^10 så är y´ = (10(sin x)^9)*cos x O jäklar, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det... Jag är är ganska bra på mattte (kör gymnasiematte, går i nian) men det var för tufft, kan du skriva svaret ellr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 17 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Sorry om jag drar upp topicen men detta är viktigt. CO2 är ju koldioxid men jag vill att det ska se bra ut på datan så jag vill ha tvåan under är det nån som vet hur man får det? Hoppas ni fattar hur jag menar. Jag vet faktiskt inte riktigt hur man ska göra, men på en HTML-sida så skriver man <sup>2</sup> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2004 Skriv en 2a i Håller med till 100%! sen högerklicka på den, välj tecken.. ska nog finnas där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lime_ Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 är det någon som vet var man kan hitta typ blades vampyr teori nerskriven så man inte behöver se filmen för jag har inte köpt den än.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Klicka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lime_ Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Klicka. jag kan det där redan å jag har sökt men inte hittat......en kompis hade blade på datorn men dom funkade inte :'( så det blir väll att köpa det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 22 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Jacker/ Gå in på http://www.athens2004.com. Jag bli förvånad om det inte står där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 vad är 2(a upphöjt i två) - (a upphöjt i 3) + 12 - 3a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Jo jag ska tolka Strindberg, jag undrar om nån kan börja med Inferno åt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Menar du att nån ska skriva en hel jävla bok åt dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Menar du att nån ska skriva en hel jävla bok åt dig? om du menar mig så nej men bara typ utrag på vasd som skiljer sig i den teorin mer än de flesta andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Menar du att nån ska skriva en hel jävla bok åt dig? Hmm tolka Inferno sa jag, det borde väl ett gäng 13-åringar vara mogna att göra. Höhö skämt åsido. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 1 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2004 Jag har problem med denna: 3 klasser skrev samma prov.... 9a: 26 elever medelvärde på provet: 17,5 9b: 28 elever medelvärde på provet: 15,6 9c: 25 elever medelvärde på provet: ? medelvärdet för alla elever på skolan var 17,5 poäng. vilket medelvärde hade eleverna i klass 9c? avrunda till en decimal Jag kan svaret, det är 19,3. men jag söker uträkningen hos er! tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 1 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2004 26 + 28 + 25 = 79¨ 79 gånger 17.5 = 1382.5 28 gånger 15.6 = 436.8 26 gånger 17.5 = 455 436.8 + 455 = 891.8 1382.5 - 891.8 = 490.7 490.7 / 25 = 19.628 == 19.6 kan 19.3 va rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 1 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2004 (redigerad) nån här som vet var man kan hitta info om rockstar north?? spelar ingen roll om det är gå engelska eller på svenska..... och jag har sökt på google men får mest bara info om typ SA eller DMA [EDIT] svara snabbt! Redigerad 1 december, 2004 av Lord_Lime Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 1 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2004 (redigerad) www.rockstargames.com Redigerad 1 december, 2004 av Colan K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 1 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2004 (redigerad) www.rockstargames.com där står det bara om spelen typ inte om själva företaget rockstar north och vad deras mål å så är [EDIT] hittade lite på sidan typ. Redigerad 1 december, 2004 av Lord_Lime Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 1 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2004 okey! bara chansa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 matteprov imorrn !! fan va jag suger på matte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Hej, kan någon hjälpa mig? jag tänkte ge min mamma en läxa, nej men alvarligt? hur många har fått hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts