Maxz Skrivet 6 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2004 (redigerad) Det är iaf roligare än SO eller Spanska! BTW varför ska du berätta vad det betyder? Redigerad 6 september, 2004 av Maxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2004 för att denna datorn man sätter ihopp ska vara till en person som inte vet någonting om datorer.. så då måste man kunna berätta vad allt betyder.. jobbigt..!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 6 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2004 humm.. arbete ti imorrn.. leta fram en dator för 20 000 exlusive moms.. sen förklara vad allt heter.. som typ ghz, mb, gb, ram, mm... trööögt... Ta lite vad det betyder och så typ, CPU = Central Processing Unit Mhz = Svängningar per sekund RAM = Internminne Sen förklarar du vad dom gör och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 6 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2004 Vi ska arbeta om religoner i skolan(misstänker jag) någon som vet var man kan hitta texter om religoner? (specielt kristendomen) Har ni inge religionsbok i skolan? Där står jag allt om allt om religionrerna! Annars kan du gå till närmsta bibliotek och fråga om dom har något... eller testa dessa länkar http://w1.603.telia.com/~u60303807/ http://www.mimersbrunn.se/arbeten/1284.asp http://www.mimersbrunn.se/arbeten/1590.asp http://www.mimersbrunn.se/arbeten/2003.asp Där kan du hitta mycket fakta (om du inte orkar besöka biblioteket...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 7 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2004 JAg ska lära mig vad ord som router, ställ, rack och typ patch-kabel och skillnad mellan hub o switch är och sånt är för nåt och jag förstår typ ingenting av "Lokala datanät", så om nån kan förklara lite mer precicerat blir jag mycket glad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 8 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2004 Jag skulle behöva lite info om ögat till en redevisning jag ska ha på NO-lektionen... Kan nån länka till någon bra sajt med fakta om ögat...? thx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2004 JAg ska lära mig vad ord som router, ställ, rack och typ patch-kabel och skillnad mellan hub o switch är och sånt är för nåt och jag förstår typ ingenting av "Lokala datanät", så om nån kan förklara lite mer precicerat blir jag mycket glad! Skillnaden mellan hub och switch är egentligen inte så stor, man brukar säga att switchen är intelligent. Ta ett exempel att du och två kompisar sitter på ett lan och är uppkopplade genom en switch. Så känner du för att ladda ner lite saker och gör det. Då skickas den datan till just till den porten du är uppkopplad igenom medans med en hub så skulle datan ha skickats till alla portarna och detta är mycket mer ineffektivt. En router kan man väl säga är ännu smartare än en switch och man kan stänga ner vissa portar osv. Vet inte riktigt vad ställ är men jag antar att det är nåt slags ställ för säg servrar? rack brukar man vanligtvis ha innuti datorn, hårddiskar och CD-läsare är det som sitter i racken. En patch-kabel är en nätverkskabel helt enkelt. "Lokala datanät" är vad man vanligtvis uttrycker som LAN(Local Area Network) och med det menas att datorerna sitter ihopkopplade med t.ex en switch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2004 Har tyska läxförhör imårrån, har någon ett tysk-svenskt & svensk-tyskt lexikon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 9 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2004 (redigerad) Jadu, fråga P-C. Han vet nog... Redigerad 9 september, 2004 av thotim Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2004 Ellära.. Help plz! Ohms lag.. Jag kan typ inget.. Ohms_lag.rar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2004 Ohms lag beskriver hur storheterna spänning, motstånd (resistans) och elektrisk ström relaterar till varandra. U = R·I U = spänning (Volt) R = resistans (ohm) I = ström (Ampere) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2004 Ellära.. Help plz! Ohms lag.. Jag kan typ inget.. Vadå? Det verkade ju inte svårt. Det är ju bara att att använda formeln i dokumentet för att räkna ut det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 Vadå? Det verkade ju inte svårt. Det är ju bara att att använda formeln i dokumentet för att räkna ut det? Jo, jag kan formeln och vet hur jag räknar ut.. Nästan.. Sen orkar jag inte räkna det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 10 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 Har tyska läxförhör imårrån, har någon ett tysk-svenskt & svensk-tyskt lexikon? testa detta: Tysklexikon på nätet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 Jo, jag kan formeln och vet hur jag räknar ut.. Nästan.. Sen orkar jag inte räkna det.. Så du vill att vi ska göra din läxa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 Sorry om jag drar upp topicen men detta är viktigt. CO2 är ju koldioxid men jag vill att det ska se bra ut på datan så jag vill ha tvåan under är det nån som vet hur man får det? Hoppas ni fattar hur jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
D-link Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 Nån som vet var man kan hitta info om minst 15 diktatur länder ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 15 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 Nån som vet var man kan hitta info om minst 15 diktatur länder ? vad sägs om http://susning.nu/Diktatur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 Respekt om nån klarar detta: "I den sammansatta funktionen F(x) = f(g(x)) är g(x) = cos x och f´(-1) = 2. Bestäm F´(3,14)" Man ska alltså bestämma derivatan för F när x är pi (skrev 3,14 för jag kunde inte skriva tecknet här). Man ska använda sig av "Kedjeregeln" som är följande: (df(g(x)))/(dx) = f´(g(x))*g´(x) Om y = (sin x)^10 så är y´ = (10(sin x)^9)*cos x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2004 OMG hjärnan sprängs vid första F:et Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts