guardian Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 hej, jag söker ett inspelnings program som man kan spela in ljud från datorn, alltså inte vad jag säger, t.ex. en cool kommentar från ett data spel eller nått ljud från spelet eller en röst conversation. jag har kollat på både google och download men vet inte vilken som är rätt. kan ni hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bobb0 Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 alla ljud brukar ju finnas i spelets mapp så kolla där men du kanske behöver nåt program som kan göra om filerna till mp3 eller liknande. då får du söka på goolge gl hf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Sound Capture Guide här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 3 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Sound Capture Guide här. ok. ska testa tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Det ska ju vara som Fraps fast utan bild. Soundcapture sög, det var det sämsta jag sett, det spelar ju bara in ljud från ens mic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Googla efter "What U Hear recording" eller gå in i ljudinställningarna och ändra inspelningsgrejen till What U Hear... Nackdelen med detta är ju dock att i Ljudinspelaren kan man bara spela in 60 sekunder åt gången... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 den kanke spelar in från datorn om du ändrar i ljudinställningarna jag vet inte, men kanske. skulle faktist själv behöva ett sådant program Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Soundcapture sög, det var det sämsta jag sett, det spelar ju bara in ljud från ens mic. Varför tror du? Nu ska vi göra de inställningar som behövs innan vi kan börja rippa. Tryck på "Mixer" Då får vi upp vår Volymkontroll på vår dator. Muta alla kanaler utom Wave och Volymkontroll som bilden visar. Stereomixer skall också vara vald. Det är också här du kommer att få göra dina inställningar vad beträffar "Recording level" Denna spak justerar du så att inte ljudet kommer peaka/dista vid tunga beats och dyl. (mer om det sen) Muta alla kanaler utom Wave och Volymkontroll som bilden visar. Stäng av så ska du se att det funkar prima! Ljudkvalitén blir typ bara 128 kb/s och inte så bra, men det går att lyssna på iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Googla efter "What U Hear recording" eller gå in i ljudinställningarna och ändra inspelningsgrejen till What U Hear... Nackdelen med detta är ju dock att i Ljudinspelaren kan man bara spela in 60 sekunder åt gången... Nepp, den fortsätter efter 60 sekunder har gått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Nepp, den fortsätter efter 60 sekunder har gått. Nä Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Jag kör win98se. För att spela in mer än 60s i min ljudinspelare behöver jag bara starta inspelning och medan den pågår "Effekter" -> "Minska hastigheten", så många gånger som behövs för att jag ska få tillräcklig inspelningstid. Sen är det bara att stoppa den startade inspelningen och sedan starta den "riktiga" inspelningen och spela in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Faen! Jag som var så säker :'( Trodde jag hade spelat in en sak som var över 60 sek, men den längsta var 59 sek. Nu ska jag gå och ställa mig i skamvrån eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Jag kör win98se. För att spela in mer än 60s i min ljudinspelare behöver jag bara starta inspelning och medan den pågår "Effekter" -> "Minska hastigheten", så många gånger som behövs för att jag ska få tillräcklig inspelningstid. Sen är det bara att stoppa den startade inspelningen och sedan starta den "riktiga" inspelningen och spela in. Fan va smart, det har jag aldrig tänkt på! Själv brukar jag spela över en gammal inspelning som är ganska lång när jag ska spela in mer än 60 sekunder sen sparar jag den nya inspelningen med annat namn så försvinner inte den gamla. Men det är jävligt dåligt av Microsoft att det inte finns nån meny där man kan ställa in hur lång inspelningstid man vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts