Jump to content

inspelnings program

guardian
 Share

Recommended Posts

Soundcapture sög, det var det sämsta jag sett, det spelar ju bara in ljud från ens mic.  :P

Varför tror du?

Nu ska vi göra de inställningar som behövs innan vi kan börja rippa.

Tryck på "Mixer"

Då får vi upp vår Volymkontroll på vår dator. Muta alla kanaler utom Wave och Volymkontroll som bilden visar.

Stereomixer skall också vara vald. Det är också här du kommer att få göra dina inställningar vad beträffar "Recording level" Denna spak justerar du så att inte ljudet kommer peaka/dista vid tunga beats och dyl. (mer om det sen)

Muta alla kanaler utom Wave och Volymkontroll som bilden visar.

Stäng av så ska du se att det funkar prima! B)

Ljudkvalitén blir typ bara 128 kb/s och inte så bra, men det går att lyssna på iaf... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör win98se.

För att spela in mer än 60s i min ljudinspelare behöver jag bara starta inspelning och medan den pågår "Effekter" -> "Minska hastigheten", så många gånger som behövs för att jag ska få tillräcklig inspelningstid. :P

Sen är det bara att stoppa den startade inspelningen och sedan starta den "riktiga" inspelningen och spela in. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör win98se.

För att spela in mer än 60s i min ljudinspelare behöver jag bara starta inspelning och medan den pågår "Effekter" -> "Minska hastigheten", så många gånger som behövs för att jag ska få tillräcklig inspelningstid. B)

Sen är det bara att stoppa den startade inspelningen och sedan starta den "riktiga" inspelningen och spela in. :P

Fan va smart, det har jag aldrig tänkt på! Själv brukar jag spela över en gammal inspelning som är ganska lång när jag ska spela in mer än 60 sekunder sen sparar jag den nya inspelningen med annat namn så försvinner inte den gamla. :P

Men det är jävligt dåligt av Microsoft att det inte finns nån meny där man kan ställa in hur lång inspelningstid man vill ha. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor