Corleone Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 Vad tror ni om när mafia2 utspelar sig? Att döma av slutet på ettan då salieris män kommer i den röda (60-70 tals) bilen och skjuter tommy kan man väll gissa på 60-70 tal för dom tar väl säkert upp spelet där det slutade. Vilken tid tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 (redigerad) Det kanske det gör eftersom det finns en dåld bubbla i spelet (1:an asså), och en konstig Flower power bil i free ride Redigerad 1 september, 2004 av oscarw_89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 Jag vill inte ha en fortsättning på ettan, då den storyn slutar helt perfekt. Jag vill alltså ha en ny story, på 30/40-talet, med andra ord så tror jag på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 @alex_gta: Du är dum som inte sätter en spoilervarning på det där. Dessutom finns det både ett forum om Mafia, och trådar om just detta ämne. Detta ser bara dumt ut. Ang. tråden i fråga är jag osäker på att Mafia 2 ens kommer ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 @alex_gta: Du är dum som inte sätter en spoilervarning på det där. Dessutom finns det både ett forum om Mafia, och trådar om just detta ämne. Detta ser bara dumt ut. Ang. tråden i fråga är jag osäker på att Mafia 2 ens kommer ut. Tråkigt för dig då att Mafia2 bekräftades förra året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 Knappast synd! Fan vad bra, trodde det var fake när jag läste att det skulle komma, bra att det var äkta! Det är ju mitt favoritspel, dammit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 mafia är det enda spel jag spelat lika mycket sen det kom ut . jag moddar, installerar nya bilar och dylikt så det blir alldrig tråkigt. men staden känns lite tjatig ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 1 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2004 Tråkigt om d blir 60/70 tal! Heller 30/40 tal ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hiden Skrivet 4 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2004 mafia 2 står inte med längre på gamespot så det verkar inte bli nåt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 4 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2004 Citerat ifrån Gamers hell: "Recent programming dispusts have plagued Illusion Softworks over the past two months, with the untimely dismissal of main programmer Daniel Vavra, and arguments arising over various gameplay issues. It is because of this that MAFIA 2 has been indefinetely postponed, with no plans to continue work on it in the near future. Petr Vochozka, founder of Illusion Softworks, recently commented. "It is a shame that the game won't be finished anytime soon. I know we have lots of fans who were looking forward to seeing the new game, but I.S. has lots of other excellent games in the works, and I know we'll continue to build a strong fan-base." Hela forumtråden hittar ni här! Lite synd tycker jag då Mafia ändå har varit den starkaste GTA utmanaren, eller möjligtvis komplementet. Tror att Mafias framgångar höjde ambitionerna hos R* t ex. Konkurrens "pushar" utvecklarna att göra det bästa spelet. Kanske hade Mafia 2 inte ens i närheten det som San Andreas har i storlek, frihet mm. Eller så kände utvecklarna att de inte hade en tillräckligt bra idee för att vara en värdig uppföljare. Man vill ju inte släppa ett spel bara för att... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2004 Hmm synd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 4 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2004 Citerat ifrån Gamers hell: "Recent programming dispusts have plagued Illusion Softworks over the past two months, with the untimely dismissal of main programmer Daniel Vavra, and arguments arising over various gameplay issues. It is because of this that MAFIA 2 has been indefinetely postponed, with no plans to continue work on it in the near future. Petr Vochozka, founder of Illusion Softworks, recently commented. "It is a shame that the game won't be finished anytime soon. I know we have lots of fans who were looking forward to seeing the new game, but I.S. has lots of other excellent games in the works, and I know we'll continue to build a strong fan-base." Hela forumtråden hittar ni här! Lite synd tycker jag då Mafia ändå har varit den starkaste GTA utmanaren, eller möjligtvis komplementet. Tror att Mafias framgångar höjde ambitionerna hos R* t ex. Konkurrens "pushar" utvecklarna att göra det bästa spelet. Kanske hade Mafia 2 inte ens i närheten det som San Andreas har i storlek, frihet mm. Eller så kände utvecklarna att de inte hade en tillräckligt bra idee för att vara en värdig uppföljare. Man vill ju inte släppa ett spel bara för att... Jag är nog lite slö i huvudet, men kommer det någon gång eller är det nerlagt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 Jag är nog lite slö i huvudet, men kommer det någon gång eller är det nerlagt? Det är lagt på is, vilket betyder att det finns kvar, men inte arbetas på. Nerlagt vill jag inte säga men det kommer inte än på ett tag tyvärr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 5 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 Då får vi längta efter gudfadern spelen då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 Då får vi längta efter gudfadern spelen då. Du menar att sådana är bekräftade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 Du menar att sådana är bekräftade? jupp, EA av alla ska göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 5 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 jag hörde det för någon månad sen på playstation.se tror jag det var Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 jupp, EA av alla ska göra det EA? JA!!! Då är det ju redan bekräftat hur bra och färdiggjort vid releasen det kommer att vara! WohoO! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 EA? JA!!! Då är det ju redan bekräftat hur bra och färdiggjort vid releasen det kommer att vara! WohoO! kommer man bara in i menyn så kanske man t.o.m. kan spela det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 kommer man bara in i menyn så kanske man t.o.m. kan spela det! Ja och kanske det är så lite buggar att man faktiskt kan klara det? Har väl funnits spel som varit omöjliga att klara pga någon bugg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts