Jump to content

Black and White på WinXP

LoneWolF
 Share

Recommended Posts

Jag skulle bli mycket glad om någon kunde hjälpa mig med mitt lilla problem :ph34r:

Det är så att jag inte kan få Black and White (svensk version) att fungera något vidare värst och det är ju synd.

När jag först startar upp spelet så fungerar allting utmärkt, men när jag avslutat det och sedan startar igen, för man kan ju inte spela hela tiden, så får jag ett elakt felmeddelande. runblack.exe avslutas och det har någonting med aclayers.dll att göra. Så jag laddade hem senaste patchen som fanns på BWs sida, v.1.1, men inte hjälpte det.

Jag läste lite på forum och kom fram till att det här spelet inte gillar xp men att vissa får det att fungera. Jag hittade en annan patch (inte officiell, fanns inte på bw´s sida?) nämligen 1.3. Nu klagar spelet på att p5dll.dll inte finns, så jag laddade hem och lade den i windows/system.

Jippie! Jag får upp den svarta rutan som kommer innan spelet startats men STOPP! Där slutar det, utan felmeddelanden eller någonting som kan hjälpa mig alls...

Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig och jag är öppen för förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor