Pain To ThE MaX Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 Har köpt en bärbar dator. Och jag vill ha internet på båda. Hur gör jag, vad behöver jag köpa? Jag har:ett adsl modem, netverkskort i båda, 2 "twisted" kablar (en från mitt netverkskort till modemet, och ett som jag nyss köpt). Jag har stoppat in kablen (nyköpta twisted skiten) i bärbara datorn och andra ändan i l hubben. Men vafan gör jag nu då? Hur ska jag connecta min dator till hubben? Behöver jag mitt adsl modem eller? väldigt tacksam för den hjälp jag får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 fråga thotim här på gtasajten! han kan sånt där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 Har köpt en bärbar dator. Och jag vill ha internet på båda. Hur gör jag, vad behöver jag köpa? Jag har:ett adsl modem, netverkskort i båda, 2 "twisted" kablar (en från mitt netverkskort till modemet, och ett som jag nyss köpt). Jag har stoppat in kablen (nyköpta twisted skiten) i bärbara datorn och andra ändan i l hubben. Men vafan gör jag nu då? Hur ska jag connecta min dator till hubben? Behöver jag mitt adsl modem eller? väldigt tacksam för den hjälp jag får. Antagligen behöver du ADSL-modemet, eftersom du inte kan komma in på internet annars, testa ta sladden från ADSL-modemet till hubben, och sedan kablar från hubben till datorerna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 Så här har jag... notera att jag använder 2 nätverkskort på huvuddatorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 Det går inte att få det att funka med en hubb, du ska ha en router eller switch. Eller som skribb skrev, 2 nätverkskort i den ena datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 Så här har jag... notera att jag använder 2 nätverkskort på huvuddatorn. Vad är det du har för något som det står "uplink 1234" på? Du kan koppla den gröna sladden direkt till dator 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tedfallkv Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 (redigerad) Du får ändra inställning på Nätverks Anslutningar --> "Anslutning till lokalt nätverk 1(kan vara 2-100)" --> Högerklick --> Egenskaper --> Avancerat --> Kryssa i Dela min internet anslutning.. DU ska göra detta på huvud datorn. alltså där ADSL - modemet är inkopplat.. EDIT: GÖR DET BARA PÅ NÄTVERKSKORT 1 Där ADSL är inkopplat. Redigerad 3 september, 2004 av Tedfallkv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 3 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 förlåt mig. Har inte varit hemma de senaste dagarna. Men tack för all hälp. Fick aldrig det att funka med hubben. HAr inte heller två nätverkskort. Lämnade tillbaka huben och köpte en router för samma pris. Nu funkar det hur bra som hälst Tack alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Vad är det du har för något som det står "uplink 1234" på? Du kan koppla den gröna sladden direkt till dator 2. Jupp, men jag har även dator 3 inkopplad och snart även dator 4 och 5 Förenklade bara det hela på bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts