Add3 Skrivet 30 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2004 Hur gör jag en? och hur använder jag den när jag ska formatera? kommer inte in i windows så jag måste börja om.. tacksam för svar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 30 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2004 Bara så du vet så är du inne i windows just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 30 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2004 Bara så du vet så är du inne i windows just nu Blä jag blev skitlycklig och trodde jag hade fått hjälp.. ja men det är på dator 2.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 30 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2004 (redigerad) Om det inte är en jättegammal dator så brukar det funka med att gå in i bios och ändra bootorder så att cd-rom är först och sen starta om med windowsskivan i. Annars gör följande: Sätt en tom diskett i en dator med samma OS som det du ska installera på den andra datorn, högerklicka på den i den här datorn och ta egenskaper. Någonstans där ska det finnas "skapa startdiskett". Sen när du har formaterat så startar du bios och ändrar bootordern så att floppy ligger först. Sen startar du om med disketten i och väljer "starta datorn med cd-rom stöd". När den laddat klart skriver du x:\ (där x är enheten för cd'n) och sedan "install" tror jag (skriv "dir" och kolla vad den heter om det inte funkade med install). Fråga om du fastnar med nåt Redigerad 30 augusti, 2004 av Mr Johnson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 30 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2004 (redigerad) damn va kompliserat jag trodde bara att det var att köra in disketten och trycka på Formatera.. :'( ska köra den schyssta varianten installera win98 sen kör du xp över det då kan man välja att formatera när man börjar intallera Xp.. Redigerad 30 augusti, 2004 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 damn va kompliserat jag trodde bara att det var att köra in disketten och trycka på Formatera.. :'( ska köra den schyssta varianten installera win98 sen kör du xp över det då kan man välja att formatera när man börjar intallera Xp.. e formaterade nyss o va bara o stoppa in cd:n ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 31 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2004 damn va kompliserat jag trodde bara att det var att köra in disketten och trycka på Formatera.. :'( ska köra den schyssta varianten installera win98 sen kör du xp över det då kan man välja att formatera när man börjar intallera Xp.. Om du kör XP så är det bara att boota från skivan och följa guiden som kommer upp. Men som Mr Johnson skrev så måste du ställa in så att datorn bootar från CD och inte hårddisken. Kan försöka förklara lite bättre om du behöver mer hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts