GiZmo Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 TSearch heter det! Ett mycket enkelt sätt att fuska i alla möjliga spel! quoter här under Saida från http://forum.lava.nu/ Vore det inte tufft att kunna fuska i alla spel? Utan att behöva kunna de fuskkoder som företaget bakom spelet lagt in... Jag tänker inte gå in på hur du fuskar i ett multiplayerspel, där servern du är ansluten till kontrollerar det mesta. Det är lite overkill såhär i början. Jag kommer koncentrera mig på gratisspelet simpletris, som är en klon av det populära spelet tetris. Spelet går ut på att få så höga poäng som möjligt, och det är poängen som jag tänkte visa hur man hittar och sedan ändrar så att ditt namn kan komma längst upp på highscore-listan. Först startar jag simpletris. Starta ett nytt spel så klossarna börjar falla ner. När du har fått ett par poäng så pausar du spelet. Låt oss säga att du hade 14 poäng när du pausade spelet. Starta TSearch och klicka på knappen "Open Process" längst upp till vänster i programmet. Välj Simpletris i listan. Nu kommer TSearch bara att söka i minnet där Simpletris-spelet ligger. I TSearch: Tryck på förstoringsglaset uppe till vänster. Skriv in poängen du hade när du pausade Simpletris (14 poäng) och tryck på OK. Nu kommer TSearch att leta efter värdet du skrev in i spelets minne. Oftast så hittar TSearch en jäkla massa adresser i minnet där värdet ligger. För att leda oss närmare och närmare det vi söker (adressen i minnet som innehåller din poäng), så gör man följande: Gå tillbaka till spelet igen och tryck F3 igen för att stänga av pause. Spela tills du får yttligare några poäng och pausa spelet igen. Eftersom poängen ändrats så har också värdet i minnet ändrats. Adressen i minnet där poängen ligger är dock fortfarande den samma. I TSearch: tryck på förstoringsglaset med tre prickar. Skriv in den poängen du hade när du pausade spelet nu den andra gången och tryck på ok. Nu kommer TSearch bara att leta på de adresser som vi hittade i den förra sökningen. Om allt gått som det ska nu så ska du bara ha en adress i rutan till vänster nu. Om du inte har det så är det bara att fortsätta söka med förstornigsglaset med de 3 prickarna tills du har det. Dubbelklicka nu på adressen i rutan till vänster (min adress var 4743E0). Nu kommer adressen att läggas till i rutan till höger, och det är här du kan ändra värdet på adressen. Klicka i Value-fältet för adressen i det högra fältet och skriv in valfritt värde. Gå tillbaka till spelet och unpause det med F3. Poängen kommer uppdateras så fort din poäng ändras i spelet. -> wheee, nu har du fuskat! Med detta program kan du alltså ändra allt från Highscoren till hur mycket liv du har! Jag har testat på dessa spelen: GTA:VC (ändrade ammon, tiden/längden för stoppies, mm ) Doom3 (Ändrade ammon och livet till 999) Transport Tycoon (la till lite pengar) Uplink (pengar här me..) Ms-röj (ändrade tiden på highscoren) Harpan (ändrade tid och poäng) Pinball (poängen..) Perfekt för spelen som det inte finns nårra fusk till.. man kan ändra ''alla'' siffror i spelet! Programmet:http://membres.lycos.fr/tsearch/tsearch_16.zip Tack till köttis som tipsade mig om detta program! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 Mahnamahna! Men jag fuskar inte nu för tiden. (Ljuger, fuskar igenom mig i varje spel och skryter att jag äger det sen ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 finns hur många såna här program som helst, sök på GameHack tex.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 man kan fuska i *host* roms *host också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 alla memory editors är sig lika Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 jag ställer frågan här men finns det nåt fusk prog så man kan fuska på http:// spel som typ dekrim? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 det heter Online-spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 jag ställer frågan här men finns det nåt fusk prog så man kan fuska på http:// spel som typ dekrim??? nej, eftersom "spelet" körs på servern... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 fattigt o fuska... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 fattigt o fuska... håll dina åsikter för dig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 håll dina åsikter för dig själv Förstör inte det typ hela meningen med ett forum? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 29 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2004 håll dina åsikter för dig själv Det var det dummaste jag har hört, vad är ett forum tillför förutom att kommentera? Jag säger det här istället för att skriva "w0rd" på Topp3's post. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 30 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2004 vad jag menade med det var att jag inte gillade hans kommentar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts