Jump to content

Xbox live problem!

Ceone
 Share

Recommended Posts

Hej!

Efter jag har chippat min xbox går de inte spela på xbox live. Jag har stängt av av chippet. Och har xbox live account. Det står att den inte får connect. Varför? Xboxens ip är samma som datorn utan den sista delen. Någon som vet vad jag ska göra?

chippat xbox går ej o köra live på :l

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De tär inte olagkigt att chippa men Microsoft vhar gjort det för att ingen ska chippa och modifiera xboxarna.

Men jag har för mig att dom släppte en updatering på live för ett tag sedan som gjorde att man inte kunde spela även om chippet är avstängt och den updateringen laddades ner så fort man gick in där, jag är inte 100% säker men jag har för mig att det var något sådant.

Skit i Live och skaffa xbox connect istället det är dessutom gratis <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De tär inte olagkigt att chippa men Microsoft vhar gjort det för att ingen ska chippa och modifiera xboxarna.

Men jag har för mig att dom släppte en updatering på live för ett tag sedan som gjorde att man inte kunde spela även om chippet är avstängt och den updateringen laddades ner så fort man gick in där, jag är inte 100% säker men jag har för mig att det var något sådant.

Skit i Live och skaffa xbox connect istället det är dessutom gratis <_<

vad är xbox connect!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor