Jump to content

Politik

darkjak
 Share

Vilken politisk inriktning har du?  

144 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

OK. VAD var det som fick Lin att fundera på självmord?

"Vem har haft det värst part 3"

Allvarligt, spelar det någon roll?

Okej, jag hade det lite jobbigt när jag började 7:an. 3:e skoldagen upptäckte jag att mina knän hade svullnat upp och var stora som fotbollar(Små fotbollar...eh). På sjukan sa dom att jag hade någon obotlig njursjukdom, och dom satte mig på en kotizonkur, 12 tabletter om dagen(Högsta tillåtna dosering). Och Kortizon gör som ni vet att man sväller upp ännu mer, efter några veckor såg mitt ansikte ut som en...waow, kommer inte på någon bra liknelse. Satt hemma och deppade ett tag, sen beslutade jag mig för att gå i skolan. När jag återvände var dom människor jag kände förut som förbytta och undvek mig så gott dom kunde. Jag hörde skratt bakom mig när jag hade gått förbi. Jag vet att det finns många som har det så varje dag, men det var första gången det hände för mig. Efter det låg jag och deppade i sängen i några månader och tyckte synd om mig själv. Efter det gick jag ofta och tänkte på hur mycket bättre det skulle vara att dö.

Behöver man en anlednining för att må dåligt numer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 818
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"Vem har haft det värst part 3"

Allvarligt, spelar det någon roll?

Okej, jag hade det lite jobbigt när jag började 7:an. 3:e skoldagen upptäckte jag att mina knän hade svullnat upp och var stora som fotbollar(Små fotbollar...eh). På sjukan sa dom att jag hade någon obotlig njursjukdom, och dom satte mig på en kotizonkur, 12 tabletter om dagen(Högsta tillåtna dosering). Och Kortizon gör som ni vet att man sväller upp ännu mer, efter några veckor såg mitt ansikte ut som en...waow, kommer inte på någon bra liknelse. Satt hemma och deppade ett tag, sen beslutade jag mig för att gå i skolan. När jag återvände var dom människor jag kände förut som förbytta och undvek mig så gott dom kunde. Jag hörde skratt bakom mig när jag hade gått förbi. Jag vet att det finns många som har det så varje dag, men det var första gången det hände för mig. Efter det låg jag och deppade i sängen i några månader och tyckte synd om mig själv. Efter det gick jag ofta och tänkte på hur mycket bättre det skulle vara att dö.

Behöver man en anlednining för att må dåligt numer?

Tyckte dom inte om dig för att du hade stora knän?

Det låter väldigt konstigt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man får självmordstankar p.g av att man har det lite stressigt i skolan har man mycket svagt psyke. Sök hjälp. Sen att du tror att var och varannan människa har självmordstankar, det behöver jag väl inte ens kommentera.

Resten av din text är vanligt komunist-bullshit som ingen med hjärna borde ta på allvar.

Det jag menar är inte att jag får självmordstankar enbart pga stress i skolan.

Självmordstankarna uppstår när man mår dåligt överlag och sedan packas på en massa stress. (w00t)

När jag säger att många har självmordstankar, menar jag inte att folk tänker ta livet av sig. :wub: Självmordstankar är när man börjar tänka på hur det skulle bli om man gjorde självmord. Hur folk skulle reagera, hur det skulle gå till, om det går snabbt osv. Väldigt få sätter sina planer i verket.

Så bara för att man har självmordstankar, betyder det inte att man är ett psykfall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag säger att många har självmordstankar, menar jag inte att folk tänker ta livet av sig.

Är inte det lite vad självmordstankar innebär? Jag tänkte ta livet av mig ett flertal gånger...men sen fick jag någon fix idé att det är bättra att leva, bs.

Snacka om att du va mjäkig då!

Tål du inte lite garv? Fick jag stå ut med hela lågstadiet. Klarade mig finfint!

So? Wow du har starkare psyke än mig. O store mästare...bah, idioti.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menar är inte att jag får självmordstankar enbart pga stress i skolan.

Självmordstankarna uppstår när man mår dåligt överlag och sedan packas på en massa stress. :P

När jag säger att många har självmordstankar, menar jag inte att folk tänker ta livet av sig. :teehee: Självmordstankar är när man börjar tänka på hur det skulle bli om man gjorde självmord. Hur folk skulle reagera, hur det skulle gå till, om det går snabbt osv. Väldigt få sätter sina planer i verket.

Så bara för att man har självmordstankar, betyder det inte att man är ett psykfall. ;)

Jag är rätt så säker på att ungefär 90% av all jordens befolkning har tänkt på hur det skulle vara om man tog livet av sig. Det betyder ju självklart inte att man VILL, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta dubbel post, men det här är viktige grejer tår ni pöjkar.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,573183,00.html

John Kerry kan fortfarande bli USA:s president.

Valfusk förekom i delstaten Ohio – och advokat Cliff Arnebeck säger sig kunna bevisa det.

–Det betyder att Kerry blir president istället för Bush, säger han till Ekstrabladet.

Det amerikanska valet kan hamna i rätten. Ett stort antal advokater med Cliff Arnebeck i spetsen håller just nu på med att lägga en sista hand på en framställan, som kan betyda att Bush tappar segern.

– Det är svindel och vi kan bevisa det inom tidsramen för valet. Det betyder att Ohios elektorsröster tillfaller Kerry, vilket i sin tur betyder att han blir president istället för Bush, säger Arnebeck till tidningen.

"Valet var uppgjort"

Advokaterna menar att minst 60 000 röster togs från Kerry och flyttades över till Bush.

– Vi bygger anklagelsen på avvikelser som inte kan förklaras på annat sätt än att valet var uppgjort, säger Arnebeck.

I tisdags berättade Ekstrabladet om dataprogrammeraren Clinton Curtis som inför rätten erkänt att han tagit fram ett program som skulle flytta röster under valet.

Statistisk analys

Det finns visserligen inga bevis för att detta har skett, men Curtis vittnesmål stöds av en statistisk analys som visar att valdatorerna flyttade minst 130 000 röster till demokraternas nackdel.

Enligt Curtis beställdes programmet av kongressledamoten Tom Feeney, en av Floridas guvernör Jeb Bush närmaste medarbetare.

Per Mattsson

Publicerad: 2004-12-09

Att Bush avsätts är väldigt osannolikt. Men att han blir känd som Presidenten som fuskat till sig två segrar är iaf något jag ser fram emot!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta dubbel post, men det här är viktige grejer tår ni pöjkar.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,573183,00.html

Att Bush avsätts är väldigt osannolikt. Men att han blir känd som Presidenten som fuskat till sig två segrar är iaf något jag ser fram emot!

Om han valfusk bevisas mste han ju avgå. Alltså blir han knd som presidenten som aldrig fuskat sig till 2 mandat perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra Bush, du vet vad saker och ting skall användas till:

Den 10 september stormade ett antal agenter från monsterdepartementet Homeland Security Department in i Stephanie Cox lilla leksaksaffär i St. Helens, USA. Razzian var riktad mot en leksak som heter Magic Cube, alldeles för lik den klassiska Rubiks kub enligt en tjänsteman på departementet, som startades av Bush-administrationen för att skydda USA mot terrorattentat.

- Först trodde jag det var någon slags practical joke, men när jag insåg att det var på riktigt började jag darra som ett asplöv säger Cox, som drivit affären i fyra år. Har de inga terrorister att fånga? frågar sig butiksinnehavaren som efter händelsen åter börjat sälja Magic Cube. Patentet på Rubiks kub har nämligen gått ut.

Ungefär samtidigt som kubincidenten beslagtog Homeland Security i Charleston en skeppning av serieantologin Stripburger. Tillslaget gällde den tecknade serien Richie Bush, en parodi på Richie Rich och USA:s sittande president. "Uppenbart piratlika kopior", enligt en tulltjänsteman på Homeland Security Department.

Dessa operationer sker inom ramen för det s.k. STOP-programmet som Bush-administrationen lanserade tidigare i år efter påtryckningar från upphovsrättsindustrin. Det kanske är dags att inse att piratkopiering har föga med terror att göra, till skillnad från piratjägarnas metoder.

Väldigt j*vla jättelyckat. Har dom verkligen inget bättre för sig?

Edit: Kanske inte ska länka dit förresten, man vet aldrig. Dom som vill gå till sidan där det stod, kolla längst upp i quoten och försök lista ut vart det kommer ifrån ;)

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NI.. Vi bryr oss om barnens framtid.. Ni har väll knappt kommit ur blöjorna än. Det finns inget homofobiskt med att bry sig.

Aja om du nu tycker så kan du lika gärna bo hos 2 äkliga gubbar, sedan kan du berätta i skolan att dina päron är homosar så kommer du byta åsikt.

Kan fan inte göra annat än och hålla med här, låter ju trevligt för ungen som har 2 homosexuella föräldrar att gå i skolan och få en massa skit för det.

Homosexuella ska inte få adoptera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor