Jump to content

Politik

darkjak
 Share

Vilken politisk inriktning har du?  

144 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men 94 då... jag är inte 100 % insatt då jag inte va i den åldern då man ens rent teoretiskt kunde intressera sig...

Det var Sossarna som tog lån från sextiotalet och frammåt!

Och sen under 80-90-talet nån gång bestämde man sig att sluta ta lån och istället betala av de man redan har. Vet inte vilket parti som styrde då!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 818
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

RFSL (Riks Förbundet för Sexuellt Likaberritage) var på besök i skolan och det är 40000 barn som redan uppfostras/uppfostrades av homosexuella föräldrar. Och varför skulle det förstöra barnens uppväxt?

Barnen kan få för sig att alla är ihop kvinna och kvinna, eller man och man, och kanske kommer tro att Homosexuella kan få barn på naturligt sätt. Dessutom kommer pojkar kanske tala med fjollaccenten (no offence).

Dessutom kommer de kanske tycka att det är äckligt med motsatt kön. Vi kanske kommer få radikalsexistiska, heterofoba homobarn! Det är det värsta scenariot!

Men det är ganska osannolikt.

Är för homoäktenskap, men ungar får de hålla sig borta från!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är oerhört fel... Alla barn ska ha rätt att uppfostras som alla andra, inte av några jävla bögar som sabbar barnets uppväxt.
Men skribb... Varför säger du såhär? PMS?

Barnen kan få för sig att alla är ihop kvinna och kvinna, eller man och man, och kanske kommer tro att Homosexuella kan få barn på naturligt sätt. Dessutom kommer pojkar kanske tala med fjollaccenten (no offence).

Dessutom kommer de kanske tycka att det är äckligt med motsatt kön. Vi kanske kommer få radikalsexistiska, heterofoba homobarn! Det är det värsta scenariot!

Men det är ganska osannolikt.

Är för homoäktenskap, men ungar får de hålla sig borta från!

Barnen kan få för sig att homosexualitet är normen? De talar med fjoll-accent? Vad fan? Du kan inte mena allvar! De bor inte i ett för omvärlden igenbommat hus i skogen där de bara träffar sina föräldrar. Gör du det? Möjligtvis... Men normen är inte sådan... Det är självklart att de får en lika vettig världsbild med två morsor som med en...

Dåliga föräldrar är vanligt... Väldigt vanligt. Föräldrar som skriker åt sina barn när de är ledsna inne på Willy:s. "Tyst någon gång då! Ställ inte till en scen!". Det har inte att göra med någons sexualitet hur bra förälder personen är...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men skribb... Varför säger du såhär? PMS?

Barnen kan få för sig att homosexualitet är normen? De talar med fjoll-accent? Vad fan? Du kan inte mena allvar! De bor inte i ett för omvärlden igenbommat hus i skogen där de bara träffar sina föräldrar. Gör du det? Möjligtvis... Men normen är inte sådan... Det är självklart att de får en lika vettig världsbild med två morsor som med en...

Dåliga föräldrar är vanligt... Väldigt vanligt. Föräldrar som skriker åt sina barn när de är ledsna inne på Willy:s. "Tyst någon gång då! Ställ inte till en scen!". Det har inte att göra med någons sexualitet hur bra förälder personen är...

Visst KAN jag mena allvar! ^_^

Men det gör jag inte!!!

GAAH!!! LURAD ^_^ !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla barn ska ha rätt att uppfostras som alla andra, inte av några jävla bögar som sabbar barnets uppväxt.

Och bögar "sabbar" barnens uppväxt därför att?

Jag gillar inte kyrkans värderingar som tex "Dom kan lära sig bli homo, sen har vi inga normala kvar"...bla bla. Så jag motsätter mig kyrkan som vanligt, fram för ett öppnare samhälle!

Exakt, att tro att två människor av samma kön är sämre föräldrar är bara ignorant, smått rasistiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin: Säg varför dom inte sabbar barnets uppväxt istället för att fråga han..

Mr.M din siffra låter starkt överdriven.

Det finns många dåliga argument tex: "snart är väll mänskligheten utrotad"

Men vad får barnet för bild och respons? Tänk dig på utvecklings/kvarts samtalet eller när dom tar hem en kompis.. Barnet kommer sticka ut ur mängden och säkerligen få en dålig uppväxt.. Kanske inte hemmifrån, men på skolgården i klassrummet osv..

Sen kanske han får funderingar som ett barn inte ska få. Tex "är jag onormal?" osv.

Bögar skiljer sig från mängden också. Det kommer han också göra..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin: Säg varför dom inte sabbar barnets uppväxt istället för att fråga han..

Jag har ju ingen aning om varför han tror att det sabbar barnens uppväxt. Jag förstår inte vad skillnaden mellan att växa upp i en "kärnfamilj" och en som sticker ut från mängden är.

Men vad får barnet för bild och respons? Tänk dig på utvecklings/kvarts samtalet eller när dom tar hem en kompis.. Barnet kommer sticka ut ur mängden och säkerligen få en dålig uppväxt.. Kanske inte hemmifrån, men på skolgården i klassrummet osv..
En vis man sa en gång(Edit: Koffein?):

I skolan blir man mobbad för: Man är för lång, man är för kort, man har glasögon, man är svag, man är fattig...

Alla sticker ut från mängden. Jag är för ett öppnare samhälle!

Sen kanske han får funderingar som ett barn inte ska få. Tex "är jag onormal?" osv.

Det är en del av livet.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolan ska förhindra mobbing.

Varför ska barnet inte få såna funderingar? Alla tänker väl om de är onormala, kanske pga sin vikt, sin längd, sin hårfärg, sina fräknar m.m.

Redigerad av superduPer?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bögar skiljer sig från mängden också. Det kommer han också göra..

Det är när 12-åringarna här på forumet läser inlägg som detta som dom får sina fördomar bekräftade och börjar mobba sina klasskamrater med homoföräldrar.

Om samhället istället accepterar det så kommer det inte finnas någon anledning att mobba, men nu är det fult och äckligt att vara bög och du gör ju inte direkt saken bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor