Jump to content

Politik

darkjak
 Share

Vilken politisk inriktning har du?  

144 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 818
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Costa Rica skryter ju om att dom inte har nån armé, varför kan inte Sverige få göra det också.

Visst, sen plockar vi bort socialbidraget. Det finns ju alltid jobb för den som vill ha Man kan ju alltid bli prostituerad, yrkesmördare, knarklangare, hallick, smugglare, testperson för läkemedel, kosmetika samt nya ammunitionstyper och dylikt.

Sen kan vi gotta oss över skattesänkningarna!

!OBS!

Ovanstående text är ironisk, och bör inte tas seriöst!

Tagande på allvar av ovanstående meddelande kan orsaka ilska, mental sjuka och konstiga idéer om Darkjak, eller verkligheten!

!OBS!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du talar om är inte respekt, det är rädsla. Många verkar ha den uppfattningen att det är samma sak, men det har inte jag.

Hmm jo men dem är rädda, men låstsas som om de har respekt B)

Förresten Funnylin, var har folk skrivit så i din sig?

Jag hoppas inte de e p ga denna topic.. Bara för att man har olika politiska åsikter, behöver man väl inte vara sånna ;)

"Ja jag är ju inte ovän med Henrik bara för att han har valt att rösta ja"/Robert Gustavsson ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, sen plockar vi bort socialbidraget. Det finns ju alltid jobb för den som vill ha Man kan ju alltid bli prostituerad, yrkesmördare, knarklangare, hallick, smugglare, testperson för läkemedel, kosmetika samt nya ammunitionstyper och dylikt.

Sen kan vi gotta oss över skattesänkningarna!

!OBS!

Tagande på allvar av ovanstående meddelande kan orsaka ilska, mental sjuka och konstiga idéer om Darkjak, eller verkligheten!

!OBS!

Jo, visst... Jag förstod att det var ironi.. Men jag förstod inte innebörden? Skall man ta bort socialbidragen för att man tar bort millitären? Förklara...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

!OBS!

!OBS!

Jag tror inte det kan leda till konstigare tankar om dig än vad det redan finns >_<

Redigerad av Zack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han verkar tro att militären är en männsklig rättighet..

Om jag uppfattade det rätt men han kan också mena att det är ett skydd som behövs.

Det jag menar är

1) Precis som du säger, så är det ett skydd som behövs.

2) Bara för att vi inte behöver det just nu, innebär inte att vi aldrig kommer behöva det!

Och vad för djäkla uppfattning har ni om mig? Ni förvränger allt jag skriver och uppfattar det enligt eget huvud, istället för att bara se innebörden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad gillar du inte med inrikespolitiken?

Huh? Hade inte dom lagt ner den?

Skrev jag inte End of Story?

Att bli av med militären för att man drömmer om en rosa, naiv fantasivärld där ingen krigar utom den där giriga diktatorn är som att plocka bort socialbidraget för att man vill att de enda som är arbetslösa är de där som inte har lust att jobba!
Nope, det är bara dina vridna tolkning av det hela.

1) Precis som du säger, så är det ett skydd som behövs.

Stämmer, det är ett skydd som behövs. För oss Svenskar? Knappast.

Danskarna kanske får lust att hämnas och vill ha tillbaka skåne
Den där rosa drömvärlden ni påstår jag lever i låter inte lika konstig längre...

Man kan inte hyra legoknektar längre.

[skämt]Kan man inte hyra duploknektar då?[/skämt]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tvivlar jag på att han har gjort, men tänk på att krig är ett vanligt bråk, i större skala.

Det var bra sagt och det är väl helt självklart NATURLIGT att folk blir av olika anledningar arga på varandra, det kan vi aldrig komma ifrån.

Även om vi i sverige tror så är det bara för att vi är så neutrala.

Därför är min slutsats att Krig kan aldrig mänskligheten bli fri från.

En av Carolus uttalanden:

"Kanske tom en kommunist regering."

Det har du rätt i, Sverige hade säkert haft det, övriga skandinaviska länder också.

Jag måste säga att i det flesta fall så håller jag med Carolus. ;)

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Huh? Hade inte dom lagt ner den?

Skrev jag inte End of Story?

Så när du inte kan svara på något är det helt plötsligt end of story?

Nope, det är bara dina vridna tolkning av det hela.

Så din lilla tolkning om att sverige ska stå oskyddat inte är totalt vriden?? Sverige är iof fega men vad spelar det för roll? Mobbarna mobbar ju dom ...... FEGA. Gör folket arbetslösa, ta bort våran trygghet tänker inte jag ställa upp på varje fall.

Stämmer, det är ett skydd som behövs. För oss Svenskar? Knappast.
ingen förväntade sig hitlers utbrott eller stalins små annekteringar men endå skedde dom och dom ländera fick ge vika utan något större motstånd.. Men några var förberedda i varje fall och kunde bjuda på motstånd. England klara sig varje fall. Men kommunismens små härjningar ute i europa efter WW2 undgick ingen av dom drabbade.

Den där rosa drömvärlden ni påstår jag lever i låter inte lika konstig längre...

Om vi pantar försvaret vilket inte danskarna gör, är vi ett lätt byte hursomhelst. Det är inte speciellt troligt men knappast omöjligt.

Ryssarna är större hot isåfall.

Skämt]Kan man inte hyra duploknektar då?[/skämt]

skojigt... ;)

Klart krig kan bryta ut var som helst när som helst. Din "rosa drömvärld" kanske låter bra men säg det till alla världens ledare så lovar jag dig att 75% ger dig fingret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så när du inte kan svara på något är det helt plötsligt end of story?

Tror du är medveten om att jag kan svara på frågor om USA's brist på inrikespolitik. Att jag inte gör det, beror däremot på min oerhörda brist på lust att göra det. Fair enough?

Så din lilla tolkning om att sverige ska stå oskyddat inte är totalt vriden?? Sverige är iof fega men vad spelar det för roll? Mobbarna mobbar ju dom ...... FEGA. Gör folket arbetslösa, ta bort våran trygghet tänker inte jag ställa upp på varje fall.
Visst är Sverige fega. Och visst ser inte världen ut på ett perfekt sätt, vilket det heller inte kommer göra om ingen gör något åt saken.

ingen förväntade sig hitlers utbrott eller stalins små annekteringar men endå skedde dom och dom ländera fick ge vika utan något större motstånd.. Men några var förberedda i varje fall och kunde bjuda på motstånd. England klara sig varje fall. Men kommunismens små härjningar ute i europa efter WW2 undgick ingen av dom drabbade.

Du lever i det förgångna knugen!

Om vi pantar försvaret vilket inte danskarna gör, är vi ett lätt byte hursomhelst. Det är inte speciellt troligt men knappast omöjligt.

Ryssarna är större hot isåfall.

Den totala brist på realism gör att jag bryter ut i ett smått skrattanfall.

skojigt...  ;)

Jag visste väl att herr knug skulle uppskatta ett litet skämt på eftermiddagen.

Klart krig kan bryta ut var som helst när som helst. Din "rosa drömvärld" kanske låter bra men säg det till alla världens ledare så lovar jag dig att 75% ger dig fingret.

*En komisk bild dyker upp i Funny's huvud med innehåll av fingerpekande politiker med aggresiva ansiktsuttryck*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en sak till att skriva. ;)

Eebeto: varför skriver du alltid att dina åsikter alltid är de rätta, det behöver det inte vara. Tex "Bush ska brinna i helvetet och Kuba ska bli demokratiskt. End of story... "

Bush är en god man med fredliga avsikter. :wub:

PS: den där rosa drömvärlden är bara en drömvärld. :P

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor