Jump to content

Politik

darkjak
 Share

Vilken politisk inriktning har du?  

144 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 818
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är klart att krig suger stortå, men det skulle bara inte gå att läggga ner försvaret för det. INGEN skulle se upp till oss. Jag är lessen lilla Funnylin men det är ingen vacker rosa drömvärld vi lever i, och krig är en ond cirkel :lol:

Varför skulle ingen se upp till oss, får man mera respekt ju större arme man har eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Liberal

Hoppas VERKLIGEN att folk fattar vad kommunism betyder och innebär... Folk har fått för sig att kommunism är bra vilket är helt galet... Systemet funkar INTE...

Folk säger att dom är kommunister för att dom tycker det verkar coolt... Jag säger inte att kapitalism är det bästa men kommunism är iallafall värre.

Så snälla om ni verkligen är beundrare av denna statsform så bör ni också stödja följande stater:

Kina

Ryssland

Vietnam

Kuba

etc.

Det är i kommunsimledda stater där de största folkmorden har skett (förutom judeförintelsen i andra världskriget). Och det är även där folket har det sämst även om staten ger ett annat sken.

Tänk på det innan du säger att du är kommunist!

Diezl

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, vad gör det att vi har några tusen soldater och lite stridsvagnar. Om ryssarna skulle komma så va fan spelar det för roll om vi kan hålla stånd i ett par dagar och sedan falla och det enda vi får av det är dödsfall och budgetunderskott.

Då kommer man i alla fall skriva i historieböckerna att vi brydde oss om att försvara vårat land. Dessutom minskar det ryssarnas möjligheter att värva soldater i Sverige för vidare krig.

Och vem bryr sig om att sverige får budgetunderskott, då det ändå har slutat existera.

Som sagt: jag skulle säkert kämpa för mitt land som min morfar, även efter det officiella nederlaget i form av en rebell!

Eller så skulle jag bara flytta till USA och bli rik!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slaktad?

Det vi håller på att säga är att den ska va så stor och bra att den inte blir slaktad!!!

Man blir ingen att se upp till om man hamnar i krig, och inte ens bryr sig om att försvara sig.

Jag skulle hellre dö för det jag står för, än att leva i det jag föraktar!

btw: Chansen att Sverige skulle bli attackerat och/el ockuperat inom den närmsta framtiden är i stort sett obefintlig.)

Sa i Storbrittanien, och hela europa för den delen innan Hitler blev sur och började invadera alla.

Och före 1:a världskriget.

Tänk så mördar nån en medlem i Brittiska kungafamiljen, en person som råkar vara Svenne. Ska vi låta Engelsmännen invadera?

Okej vi gör som USA. Vi skiter i skola, omsorg och allt sånt där skit och lägger allt på försvaret.

Vi kanske inte får ett lika lätt liv. Men om vi mot förmodan skulle bli attackerade om några hundra år kanske vi klarar av hålla stånd i ett par dagar extra.

Ja, skriv under på det! Vi kan ju lägga ner skolorna helt och låta barnen bli tränade mördarmaskiner istället. Då kanske vi har en bättre chans.

Det här fenomenet sjukvård kanske inte är något att satsa på. Jag menar, blir någon sårad i strid kan vi ju lika gärna avrätta honom istället för att bekosta sjukvård(Extra pengar till försvaret).

Då kommer man i alla fall skriva i historieböckerna att vi brydde oss om att försvara vårat land. Dessutom minskar det ryssarnas möjligheter att värva soldater i Sverige för vidare krig.
Jo det viktigaste är ju absolut att historieböckerna kan skriva att vi var ett ärobart folk som la alla pengar på att försvara sitt land. Dock på en bekostnad av ett folk i miserbelt lidande. Fast den detaljen kanske du och dina jämlikar vill utelämna. Jag menar, censur är väl ändå det bästa sättet att få tyst på kritiker.

INGEN skulle se upp till oss.

"Titta på mig, jag har stört armé"

och krig är en ond cirkel
Och som vi alla vet är ju det bästa sättet att förebygga en ond cirkel att låta den gå runt, runt och kanske smälla in mer pengar. Vem vet har vi tur kanske den slutar snurra om några miljarder år. Orka förebygga den nu, det innebär ju massor av jobb.

Har minst 3 på forumet som försvarar stalins gräningar och tror kuba är en demokrati!

Hoppas inte du har räknat in mig där.

Som sagt: jag skulle säkert kämpa för mitt land som min morfar, även efter det officiella nederlaget i form av en rebell!
Jo för din morfar var en sån ärobar man som alla på forumet...Zzzzz

Eller så skulle jag bara flytta till USA och bli rik!

Jo jag har också hört den sagan. Bara man kommer dit ska man visst överösas med miljoner. Funderar på att resa dit. Förhoppningsvis blir jag inte misstagen för en terrorist vid flygplatsen, men då ska man ju ha en jävla tur.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Liberal

Hoppas VERKLIGEN att folk fattar vad kommunism betyder och innebär... Folk har fått för sig att kommunism är bra vilket är helt galet... Systemet funkar INTE...

Folk säger att dom är kommunister för att dom tycker det verkar coolt... Jag säger inte att kapitalism är det bästa men kommunism är iallafall värre.

Så snälla om ni verkligen är beundrare av denna statsform så bör ni också stödja följande stater:

Kina

Ryssland

Vietnam

Kuba

etc.

Det är i kommunsimledda stater där de största folkmorden har skett (förutom judeförintelsen i andra världskriget). Och det är även där folket har det sämst även om staten ger ett annat sken.

Tänk på det innan du säger att du är kommunist!

Diezl

så om jag började gå runt och döda folk och kalla mig för Bush så skulle han få skulden?`

börjar kännas tjatigt att alla ältar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen en som förstår! Har minst 3 på forumet som försvarar stalins gärningar och tror kuba är en demokrati! :unsure:

Jag tror inte att någon här på forumet försvarar stalins aktioner. ^_^ Däremot tror jag att det finns en del som försvarar Bush dödande utomlands, och hans sanktioner mot Kuba som gör att folket lever som i ett U-land. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att någon här på forumet försvarar stalins aktioner. :(  Däremot tror jag att det finns en del som försvarar Bush dödande utomlands, och hans sanktioner mot Kuba som gör att folket lever som i ett U-land. :(

Varför börjar folk ta åt sig? -_- Ganska roligt faktiskt.

Intressant där, och nej ni kan aldrig jämföra bush med stalin. Vad fan tänker ni med?? Tycker funnylin bör vet bättre men eftersom MR mister inte är demokrat så kan jag ju förstå han utalanden. Bojkotta inte israel eller usa, bojkotta diktaturer.

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför börjar folk ta åt sig? ;) Ganska roligt faktiskt.

Intressant där, och nej ni kan aldrig jämföra bush med stalin. Vad fan tänker ni med?? Tycker funnylin bör vet bättre men eftersom MR mister inte är demokrat så kan jag ju förstå han utalanden. Bojkotta inte israel eller usa, bojkotta diktaturer.

Vafan säg inte att du stödjer Israel också, bara för att dom är judar så har dom rätt att köra bort ett folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är ju helt rätt. Stalin slaktade sitt eget folk. Bush slaktar någon annans folk. Det är ju helt solklart att det är extremt mycket bättre. Det är ju nästan så man kan kalla gubben humanist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men det är klart att folk dör i krig, idiot varning på dig. Bush har inte feta arbets lägren eller gas kammare för att utrota folk. Han utrotar inget folk. Stalin hade speciellt ngt emot, tatarer, zigenare, judar, ryssar. Han var ju född i georgien så han var ju inte ryss, med andra ord så dödade han inte sitt eget folk.

Judarna har ingen rätt att befinna sig i palestina men dom har den enda fungerande demokratin i området. Detta betyder inte att jag gillar ariel sharons bravader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MR mister inte är demokrat

För det vet ju du? :huh: Säg ingenting om mig om du inte vet något. :rolleyes:

Bush är en idiot, inget snack om saken. -_- Stalin likaså. -_-

Men man måste ha i åtanke att Stalin levde och verkade för väldigt många år sedan. Världen såg annorlunda ut då. Att starta krig på felaktiga grunder idag är helt sjukt. ;)

Alla som försvarar Bush försvarar också dödandet av oskyldiga irakier som pågår dagligen. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor