darkjak Skrivet 17 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Skrota försvaret helt! Vi har ändå ingen chans om någon skulle starta krig mot oss. Sälj alla JAS-plan och ge pengarna till arbetarna i Sverige! Jaha. Då nån tyrann anfaller ska jag tipsa honom om dig. Han kommer att höja dig och dina liksinnade till skyarna, medan resten av svenska folket kommer att avsky dig. Själv gymmar jag varje vecka för att öka chanserna att komma med i lumpen. Att snacka sig ur krig är löjligt. Om sverige kommer försöka snacka sig ur skiten, kommer det bli så här: Göran Persson: Vi vill inte kriga! Vi kan förhandla om saken. Fiendenas ledare: OK. Jag låter bli att skjuta, om ni frivilligt ger oss hela sverige. Kan ni knipa käft om att lägga allt på arbetarna? Soldaterna är, tro det eller ej arbetare. Vapenindustrin är en industri. Vill ni öka antalet arbetslösa kan ni ju göra så. Men kom inte till oss och klaga på att vi inte anställer så många som behövs!!! Erat snack om evig fred är urlöjligt. Det kommer att ske ett krig! Oavsett om det sker imorgon eller om 20 miljarder år ska vi vara beredda att försvara oss, värna om vår demokrati, våra värderingar och allt det som våra förfäder kämpat för att bygga upp! Ni vet inte hur det är att bli bestulen på allt. Jag vet det personligen, och det gör hela mitt förra lands befolkning. Och tro mig, det vill inte ni uppleva! Vi behöver ett rejält försvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Nu säjer jag ioförsej en sak som jag hörde från Simpsons men men... "För att ha fred måste man vara beredd på krig" Jag håller med Darkjak tror jag.. Jag är inte så inne i politik... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Jaha. Då nån tyrann anfaller ska jag tipsa honom om dig. Han kommer att höja dig och dina liksinnade till skyarna, medan resten av svenska folket kommer att avsky dig. Själv gymmar jag varje vecka för att öka chanserna att komma med i lumpen. Att snacka sig ur krig är löjligt. Om sverige kommer försöka snacka sig ur skiten, kommer det bli så här: Göran Persson: Vi vill inte kriga! Vi kan förhandla om saken. Fiendenas ledare: OK. Jag låter bli att skjuta, om ni frivilligt ger oss hela sverige. Kan ni knipa käft om att lägga allt på arbetarna? Soldaterna är, tro det eller ej arbetare. Vapenindustrin är en industri. Vill ni öka antalet arbetslösa kan ni ju göra så. Men kom inte till oss och klaga på att vi inte anställer så många som behövs!!! Erat snack om evig fred är urlöjligt. Det kommer att ske ett krig! Oavsett om det sker imorgon eller om 20 miljarder år ska vi vara beredda att försvara oss, värna om vår demokrati, våra värderingar och allt det som våra förfäder kämpat för att bygga upp! Ni vet inte hur det är att bli bestulen på allt. Jag vet det personligen, och det gör hela mitt förra lands befolkning. Och tro mig, det vill inte ni uppleva! Vi behöver ett rejält försvar! Inte för att jag tror det kommer hända i modern tid men jag ser mycket hellre att ryssarna, eller vilka det nu kan tänkas vara, tar kontroll över landet än att folk ska dö i meningslös strid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 ord på darkjak Så de e bättre att bara ge upp än att behålla militären, och låta ryssarna ta över allt? Finfin teori Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Man måste kunna skilja på att vara beredd på krig och att ha en bautastor armé. En jättestor armé är helt enkelt inte nödvändigt för Sverige i nuläget, och om saker runt om i världen "flammar upp", så får man ta hand om det då. Inget land kommer prioritera Sverige som första mål i alla fall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 17 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Man måste kunna skilja på att vara beredd på krig och att ha en bautastor armé. En jättestor armé är helt enkelt inte nödvändigt för Sverige i nuläget, och om saker runt om i världen "flammar upp", så får man ta hand om det då. Inget land kommer prioritera Sverige som första mål i alla fall... Det är ju det jag har sagt. Och så var armén inte "bautastor" 1999 heller. Nu är den rent ut sagt vek! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 (redigerad) lol darjak, vad ska vi med en arme som står redo dygnet runt? Vi får väl skylla oss själva om ryssarna kommer och angriper oss i en blixtattack. Men det vi har idag kan knappast skydda oss från något förutom våra fjuttiga grannländer. Military manpower - availability: males age 15-49: 2,082,776 (2004 est.) Military expenditures - dollar figure: $4.395 billion Redigerad 17 november, 2004 av Sirius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 EU??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 (redigerad) Skrota försvaret helt! Vi har ändå ingen chans om någon skulle starta krig mot oss. (:!!! Sälj alla JAS-plan och ge pengarna till arbetarna i Sverige! Aja sktisnack som vanligt. Om du nu vill skrota försvaret vill du säkert se fosterlandet falla. Det är större chans att USA angriper oss än om ryssland angriper oss. Jag kommer njuta den dagen, men det kommer knappast du eller hur? Och arbetarna förtjänar sin lön, men inte flera miljoner vilket detta skulle bli, då blir dom ju kapitalister är det du vill helt plötsligt? Edit: såg att darkjak hade svarat väldigt bra på detta men hur som helst. Edit till sirius igen: Ryssland har 1 ubåt i östersjön, Och den är från 40talet.. vi har minst 30. Knappast blixt attack mot oss. Dom har plan som är 30 år gammla. Efterlevnaden från kommunismen ligger på försvaret också. Rysslan är vårat enda hot runt östersjön och dom tar vi lätt i dagsläget men som sossarna och mördarna, trädkramarna håller på kommer det aldrig hålla. Redigerad 17 november, 2004 av Carolus XII rex suenica Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 18 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 Varför vill ni i händelse av krig ha en slaktad armé? Det är väl bättre att föregå med gott exempel och lägga ner alla vapen. Jag blir inte en stolt svensk förän vi i världen kan klassas som några att se upp till. Ner med försvaret! (btw: Chansen att Sverige skulle bli attackerat och/el ockuperat inom den närmsta framtiden är i stort sett obefintlig.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 18 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 Vi har ju en del terrorist organisationer som är verksamma i Sverige så säger aldrig aldrig. Finns en del länder som inte gillat att Sverige skyddar Terrorister/brottslingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 18 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 Varför vill ni i händelse av krig ha en slaktad armé? Det är väl bättre att föregå med gott exempel och lägga ner alla vapen. Jag blir inte en stolt svensk förän vi i världen kan klassas som några att se upp till. Ner med försvaret! (btw: Chansen att Sverige skulle bli attackerat och/el ockuperat inom den närmsta framtiden är i stort sett obefintlig.) Slaktad? Det vi håller på att säga är att den ska va så stor och bra att den inte blir slaktad!!! Man blir ingen att se upp till om man hamnar i krig, och inte ens bryr sig om att försvara sig. Jag skulle hellre dö för det jag står för, än att leva i det jag föraktar! btw: Chansen att Sverige skulle bli attackerat och/el ockuperat inom den närmsta framtiden är i stort sett obefintlig.) Sa i Storbrittanien, och hela europa för den delen innan Hitler blev sur och började invadera alla. Och före 1:a världskriget. Tänk så mördar nån en medlem i Brittiska kungafamiljen, en person som råkar vara Svenne. Ska vi låta Engelsmännen invadera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 Tänk så mördar nån en medlem i Brittiska kungafamiljen, en person som råkar vara Svenne. Ska vi låta Engelsmännen invadera? Nej då ställer vi honom för rätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 Det är väl bättre att föregå med gott exempel och lägga ner alla vapen. Jag blir inte en stolt svensk förän vi i världen kan klassas som några att se upp till. Ner med försvaret! (btw: Chansen att Sverige skulle bli attackerat och/el ockuperat inom den närmsta framtiden är i stort sett obefintlig.) Det är klart att krig suger stortå, men det skulle bara inte gå att läggga ner försvaret för det. INGEN skulle se upp till oss. Jag är lessen lilla Funnylin men det är ingen vacker rosa drömvärld vi lever i, och krig är en ond cirkel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 Jaha. Då nån tyrann anfaller ska jag tipsa honom om dig. Han kommer att höja dig och dina liksinnade till skyarna, medan resten av svenska folket kommer att avsky dig. Själv gymmar jag varje vecka för att öka chanserna att komma med i lumpen. Att snacka sig ur krig är löjligt. Om sverige kommer försöka snacka sig ur skiten, kommer det bli så här: Göran Persson: Vi vill inte kriga! Vi kan förhandla om saken. Fiendenas ledare: OK. Jag låter bli att skjuta, om ni frivilligt ger oss hela sverige. Kan ni knipa käft om att lägga allt på arbetarna? Soldaterna är, tro det eller ej arbetare. Vapenindustrin är en industri. Vill ni öka antalet arbetslösa kan ni ju göra så. Men kom inte till oss och klaga på att vi inte anställer så många som behövs!!! Erat snack om evig fred är urlöjligt. Det kommer att ske ett krig! Oavsett om det sker imorgon eller om 20 miljarder år ska vi vara beredda att försvara oss, värna om vår demokrati, våra värderingar och allt det som våra förfäder kämpat för att bygga upp! Ni vet inte hur det är att bli bestulen på allt. Jag vet det personligen, och det gör hela mitt förra lands befolkning. Och tro mig, det vill inte ni uppleva! Vi behöver ett rejält försvar! Bra sagt darkjak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 Så ni tror inte att resten av världen skull reagera om en supermakt skulle invadera ett litet land utan försvar? Vi har inte råd att ha en massa JAS-plan stående i hangarer som rostar sönder. Har ni tänkt på att våra enheter är många år gamla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 Slaktad? Det vi håller på att säga är att den ska va så stor och bra att den inte blir slaktad!!! Man blir ingen att se upp till om man hamnar i krig, och inte ens bryr sig om att försvara sig. Jag skulle hellre dö för det jag står för, än att leva i det jag föraktar! btw: Chansen att Sverige skulle bli attackerat och/el ockuperat inom den närmsta framtiden är i stort sett obefintlig.) Sa i Storbrittanien, och hela europa för den delen innan Hitler blev sur och började invadera alla. Och före 1:a världskriget. Tänk så mördar nån en medlem i Brittiska kungafamiljen, en person som råkar vara Svenne. Ska vi låta Engelsmännen invadera? dearjak från vilka ska vi skydda oss ifrån? Jag menar, det vi har nu räcker ändå inte jämfört med resten av I ländernas arméer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 dearjak från vilka ska vi skydda oss ifrån? Jag menar, det vi har nu räcker ändå inte jämfört med resten av I ländernas arméer. Precis, vad gör det att vi har några tusen soldater och lite stridsvagnar. Om ryssarna skulle komma så va fan spelar det för roll om vi kan hålla stånd i ett par dagar och sedan falla och det enda vi får av det är dödsfall och budgetunderskott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 Jag håller med om att det behövs ett bra försvar i Sverige. Militären är positivt på olika sätt för Sverige, det ger ett skydd mot angrepp från andra länder, det höjer moralen bland folket, det blir mer ordning i samhället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 Men om ALLA hade lagt ner sina armeer och ta't ner kriminella. hade det ju funkat! t. ex. om USA hade lagt ner vapnen hade ju nog många gjort samma sak antagligen! Vem som än skrev eller sa "Våld löser inga problem!" har SÅ rätt! slå någon och han slår tillbaka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts