danil89 Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Darjak: Du avslöjar för mycket om din familj, vad ska din farsa säga om han ser det här? På tal om homsosexualitet, andra däggdjur är ju inte det, detta är något som vår stora hjärna har utvecklat. Och homosexuella gör inte världen bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 På tal om homsosexualitet, andra däggdjur är ju inte det, detta är något som vår stora hjärna har utvecklat. Och homosexuella gör inte världen bättre. Om man tänker på vars vi tar världen så är homosexualitet det minsta vi borde oroa oss för, det är kärlek! Det är mycket vi gör mot världen som gör att världen blir sämre. Världen blir sämre för varje dag...vi börjar bli odrägliga rent utav. Homosexualitet kanske inte gör världen bättre, men det är mycket annat som borde observeras som gör den sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Darjak: Du avslöjar för mycket om din familj, vad ska din farsa säga om han ser det här? På tal om homsosexualitet, andra däggdjur är ju inte det, detta är något som vår stora hjärna har utvecklat. Och homosexuella gör inte världen bättre. Så du menar att alla homosexuella gör världen sämre? Hur vet du att djur inte kan vara homosexuella? Har du pratat med dom? Sedan så har jag sett manliga hundar para sig med varandra (det var jätteäckligt rena chocken för mig) edit, och vad spelar det för roll om det finns ännu fler homosexuella om 50 år? Så vitt jag vet så håller jorden på att överbefolkas så mig gör det inget. Redigerad 2 oktober, 2004 av Sirius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Det jag stör mig på med homosexuella är deras sätt att klä sig, tala, gå osv. Givetvis skall man inte förbjuda det, men jag kan inte säga att jag är för homosexualitet. Kan vi inte lämna ämnet och gå över till politik-tråden?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Att jag skiter i dem är min ensak. Jag håller med Mr Mister. Det jag stör mig på med homosexuella är deras sätt att klä sig, tala, gå osv. Givetvis skall man inte förbjuda det, men jag kan inte säga att jag är för homosexualitet. Kan vi inte lämna ämnet och gå över till politik-tråden?!? Redigerad 2 oktober, 2004 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Vaddå, skriv det inte i ett forum då att du inte gillar homosexuella, och sedan så blir jag fan arg över att ni endast tror att det är rika snobbar som blir homosexuella. Vanliga fattiga arbetare kan också vara homosexuella, t.om lika mycket som dom ni beskrev, men bara för att de inte "klär sig konstigt eller talar mesigt" betyder det att de inte är bögar. Redigerad 2 oktober, 2004 av Sirius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Vaddå, skriv det inte i ett forum då att du inte gillar homosexuella, och sedan så blir jag fan arg över att ni endast tror att det är rika snobbar som blir homosexuella. Vanliga fattiga arbetare kan också vara homosexuella, t.om lika mycket som dom ni beskrev, men bara för att de inte "klär sig konstigt eller talar mesigt" betyder det att de inte är bögar. Vem har sagt att det bara är rika snobbar som kan vara homosexuella? Jag tror att de flesta bögar som visar upp det, beter sig annorlunda, fattig som rik. Jag har iallafall inte sett någon homosexuell som har pratat normalt. MEN ALLVARLIGT, KAN VI LÄGGA NER BÖGDISKUSSIONEN SNARAST MÖJLIGT!?! DET FINNS VIKTIGARE SAKER ATT DISKUTERA!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Vaddå, skriv det inte i ett forum då att du inte gillar homosexuella, och sedan så blir jag fan arg över att ni endast tror att det är rika snobbar som blir homosexuella. Vanliga fattiga arbetare kan också vara homosexuella, t.om lika mycket som dom ni beskrev, men bara för att de inte "klär sig konstigt eller talar mesigt" betyder det att de inte är bögar. Exakt, knappt en bråkdel av alla homosexuella beter sig så. Sluta snacka skit, det är bara en fördom och hur dom framställs i media osv. Lika knäppt som att säga att alla mörkhyade är mördare osv, rent skitsnack. PS. Detta är en politisk fråga, så jag tycker vi fortsätter! Mr. Mister - Vad tycker du om lespande personer då? Eller personer som har problem med uttal osv? ...och angående din signatur - det är väldigt många som är emot blod och våldspel och det är helt förståeligt. Knäppt argument... Redigerad 2 oktober, 2004 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Vem har sagt att det bara är rika snobbar som kan vara homosexuella? Jag tror att de flesta bögar som visar upp det, beter sig annorlunda, fattig som rik. Jag har iallafall inte sett någon homosexuell som har pratat normalt. MEN ALLVARLIGT, KAN VI LÄGGA NER BÖGDISKUSSIONEN SNARAST MÖJLIGT!?! DET FINNS VIKTIGARE SAKER ATT DISKUTERA!!! Men jag har det, jag har träffat flera stycken och killarna på fab5 är väl också ganska normala (förutom den blonde då)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Exakt, knappt en bråkdel av alla homosexuella beter sig så. Sluta snacka skit, det är bara en fördom och hur dom framställs i media osv. Lika knäppt som att säga att alla mörkhyade är mördare osv, rent skitsnack. PS. Detta är en politisk fråga, så jag tycker vi fortsätter! Mr. Mister - Vad tycker du om lespande personer då? Eller personer som har problem med uttal osv? ...och angående din signatur - det är väldigt många som är emot blod och våldspel och det är helt förståeligt. Knäppt argument... Jaså, du vet hur alla bögar beter sig? Jag snackar aldrig skit, jag vet vad jag talar om! De bögar som går i min skola, beter sig på det sättet. Jag tror absolut inte att alla mörkhyade är mördare, men jag tror att det är fler mörkhyade som mördar än vita. Och det beror på att de i de flesta länder har svårt att försörja sig, så de måste gå den kriminella vägen, främst i USA. Där växer de upp fattiga i ghetton och har inte råd att gå i någon skola. Lespande personer tycker jag ingenting om. De kan inte hjälpa det. Bögar kan inte hjälpa att de är homosexuella, men de kan prata normalt om de vill! Angående min signatur: Om du kollar noga på den kommer du att upptäcka två saker. Det ena är att texten är omringad av citationstecken. Det är alltså ett citat! Den andra grejen är att det är en smiley bakom. En skrattande! Det betyder alltså att jag skrattar åt citatet. Citat= Ordagrant återgivet (kortare) avsnitt av text. (Enligt Norstedts svenska ordbok) Så nu har du lärt dig något nytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Okej, men det du skrev ovan var som att dra alla bögar över en kam. Redigerad 2 oktober, 2004 av Sirius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Jaså, du vet hur alla bögar beter sig? Jag snackar aldrig skit, jag vet vad jag talar om! De bögar som går i min skola, beter sig på det sättet. Jag tror absolut inte att alla mörkhyade är mördare, men jag tror att det är fler mörkhyade som mördar än vita. Och det beror på att de i de flesta länder har svårt att försörja sig, så de måste gå den kriminella vägen, främst i USA. Där växer de upp fattiga i ghetton och har inte råd att gå i någon skola. Lespande personer tycker jag ingenting om. De kan inte hjälpa det. Bögar kan inte hjälpa att de är homosexuella, men de kan prata normalt om de vill! Angående min signatur: Om du kollar noga på den kommer du att upptäcka två saker. Det ena är att texten är omringad av citationstecken. Det är alltså ett citat! Den andra grejen är att det är en smiley bakom. En skrattande! Det betyder alltså att jag skrattar åt citatet. Citat= Ordagrant återgivet (kortare) avsnitt av text. (Enligt Norstedts svenska ordbok) Så nu har du lärt dig något nytt! "Jaså, du vet hur alla bögar beter sig?" - Nej, inte du heller. Jag har inte ens påstått det. Jag har bara påstått att alla inte beter sig så som folk i största allmänhet ser på homosexuella - "girly" eller hur man nu ska säga. "Jag tror absolut inte att alla mörkhyade är mördare, men jag tror att det är fler mörkhyade som mördar än vita." Jag tog det som ett vanligt exempel av fördommar, jag påstår inte att du tycker så. "Lespande personer tycker jag ingenting om. De kan inte hjälpa det. Bögar kan inte hjälpa att de är homosexuella, men de kan prata normalt om de vill!" ...men om dom känner att det känns rätt att göra så, att det är så dom vill vara så borde det vara upp till dom. Man får vara som man vill. Angående din signatur: Jo se jag vet vad ett citat är, du behöver inte leka översittare, men du kunde möjligtvis citera dig själv eller tycka att det var ett bra citat, eller att du kanske bara var en sån som slarvar med citationstecken, ursäkta. Redigerad 2 oktober, 2004 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Och homosexuella gör inte världen bättre. Gör heterosexuella världen bättre? Vad jag menar var att människan är menad att dela sin kärlek med det motsatta könet. Hur skall vi annars kunna föröka oss? Jag tror att ju mer vi accepterar homosexualitet, desto fler kommer att bli det. Väldigt många fler idag är homosexuella än för 50 år sedan. Och jag tror INTE att det beror på att fler vågar öppna sig. Hursomhelst, så tycker jag vi skippar debatten om homo och fortsätter snacka om politik. Om du har den snevända kristna tron som du framhäver i din post: Har du tänkt på att den ökade homosexualiteten kan vara ett budskap från gud? "Världen är överbefolkad så sluta knulla! Ähh va fan...jag skapar fler homosexuella istället."(btw: Jag tror inte på gud, så det där var inte mina ord) Att det kommer bli mer för att vi accepterar det är rent skitsnack. Istället för att acceptera det ska vi alltså sätta upp en lag som förbjuder dom att gifta sig? Varför tror du att "dom blir fler" då? För att det är mode att vara gay? Det jag stör mig på med homosexuella är deras sätt att klä sig, tala, gå osv. Givetvis skall man inte förbjuda det, men jag kan inte säga att jag är för homosexualitet. Kan vi inte lämna ämnet och gå över till politik-tråden?!? Har dom homosexuella ett gemensamt sätt att gå, klä sig och tala på? Du är inte för homosexualitet? Vad tänker du göra åt det? Kämpa för att dom ska ha minskade rättigheter? Snälla skippa alla onödiga fördomar så vårt samhälle går att leva i utan att hatet ska förpesta luften(Kan vara föroreningar iof) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Gör heterosexuella världen bättre? Ja de som får barn gör välden bättre genom att skapa nya människor som kanske kommer med nya ideer som kanske förändrar världen. Två personer som älskar varandra skapar ett nytt liv, de uppfostar barnet. De som är homosexuella kan ju inte skapa ett barn och inte uppfostra ett barn på ett bra sätt heller. Man behöver en mamma och en pappa för att lära sig och växa upp på ett bra sätt. Jag undrar då hur adoptivbarn tilll homosexuella och barn som har skilda föräldrar har det, det fattas något i dem. Jag har hört att barn som växer upp utan pappa blir våldsamma och ofta brottslingar när de blir vuxna, det tyder på att man behöver en pappa som kan bestämma och säga vad som är rätt och fel, detta gäller nog bara killar. Jag skulle kunna acceptera homosexuella om de inte vore så konstiga (de som jag har sett). De uppför sig som en fjant och deras sätt att tala, deras allmänna stil gör så att man inte kan acceptera dem, man blir nästan rädd för dem, de vill kanske verkligen säga till alla runt omkring sig att "Jag är Homo, titta på mig", det är störande. Om de bara skulle uppföra sig som folk och inte annonserar med sin sexuallitet så skulle jag acceptera dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Ja de som får barn gör välden bättre genom att skapa nya människor som kanske kommer med nya ideer som kanske förändrar världen. Två personer som älskar varandra skapar ett nytt liv, de uppfostar barnet. De som är homosexuella kan ju inte skapa ett barn och inte uppfostra ett barn på ett bra sätt heller. Man behöver en mamma och en pappa för att lära sig och växa upp på ett bra sätt. Jag undrar då hur adoptivbarn tilll homosexuella och barn som har skilda föräldrar har det, det fattas något i dem. Jag har hört att barn som växer upp utan pappa blir våldsamma och ofta brottslingar när de blir vuxna, det tyder på att man behöver en pappa som kan bestämma och säga vad som är rätt och fel, detta gäller nog bara killar. Jag skulle kunna acceptera homosexuella om de inte vore så konstiga (de som jag har sett). De uppför sig som en fjant och deras sätt att tala, deras allmänna stil gör så att man inte kan acceptera dem, man blir nästan rädd för dem, de vill kanske verkligen säga till alla runt omkring sig att "Jag är Homo, titta på mig", det är störande. Om de bara skulle uppföra sig som folk och inte annonserar med sin sexuallitet så skulle jag acceptera dem. Ännu ett korkat uttalande från dig, "Jag undrar då hur adoptivbarn tilll homosexuella och barn som har skilda föräldrar har det" Du vet ju inte, du säger att du "undrar", men barn med skilda föräldrar är lika normala med barn som inte har det och vad spelar det för roll om någon av ens föräldrar är homosexuella? De jag har mött är helt normala (det gäller människor till både skilda och homosexuella), såklart så finns det människor som kan ta det hårt när en föräldrar skiljer sig men det går oftast över sen. Men jag antar att inget får hota din lilla radhus idyll där inget får bryta mot strömmen där alla ska gilla samma saker och tycka likadant? Sorgligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Anledningen till att jag stör mig på bögar är sättet de uppför sig. Men jag stör mig på alla folk som försöker vara något de inte är! Folk som ändrar på sitt uttal, gångstil, klädstil osv har jag svårt för att ta seriöst. Själva homosexualiteten kan inte de rå för, men PLEASE; var er själva! Homosexualitet är så harmlöst jämfört med allt annat som finns på jorden, så jag är tveksam om jag tänker lägga mig i den här debatten mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Angående din signatur: Jo se jag vet vad ett citat är, du behöver inte leka översittare, men du kunde möjligtvis citera dig själv eller tycka att det var ett bra citat, eller att du kanske bara var en sån som slarvar med citationstecken, ursäkta. Ursäkta om det lät som översittarstil av mig. Jag var bara lite arg för att bli beskylld att stå för något jag föraktar. Jag trodde att smileysen och citationsteckena borde räcka, men, men... No hard feelings, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Ursäkta om det lät som översittarstil av mig. Jag var bara lite arg för att bli beskylld att stå för något jag föraktar. Jag trodde att smileysen och citationsteckena borde räcka, men, men... No hard feelings, right? No hard feelings! Förlåt om jag lät taskig från första början... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Ännu ett korkat uttalande från dig, "Jag undrar då hur adoptivbarn tilll homosexuella och barn som har skilda föräldrar har det" Du vet ju inte, du säger att du "undrar", men barn med skilda föräldrar är lika normala med barn som inte har det och vad spelar det för roll om någon av ens föräldrar är homosexuella? De jag har mött är helt normala (det gäller människor till både skilda och homosexuella), såklart så finns det människor som kan ta det hårt när en föräldrar skiljer sig men det går oftast över sen. Men jag antar att inget får hota din lilla radhus idyll där inget får bryta mot strömmen där alla ska gilla samma saker och tycka likadant? Sorgligt... Du vet ingenting om mig och hur jag har det, och jag berättar inte det för nån här! Men jag vill inte ha bråk till skillnad från vissa andra, hejdå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Ja de som får barn gör välden bättre genom att skapa nya människor som kanske kommer med nya ideer som kanske förändrar världen. Två personer som älskar varandra skapar ett nytt liv, de uppfostar barnet. De som är homosexuella kan ju inte skapa ett barn och inte uppfostra ett barn på ett bra sätt heller. Man behöver en mamma och en pappa för att lära sig och växa upp på ett bra sätt. Jag undrar då hur adoptivbarn tilll homosexuella och barn som har skilda föräldrar har det, det fattas något i dem. Jag har hört att barn som växer upp utan pappa blir våldsamma och ofta brottslingar när de blir vuxna, det tyder på att man behöver en pappa som kan bestämma och säga vad som är rätt och fel, detta gäller nog bara killar. Jag skulle kunna acceptera homosexuella om de inte vore så konstiga (de som jag har sett). De uppför sig som en fjant och deras sätt att tala, deras allmänna stil gör så att man inte kan acceptera dem, man blir nästan rädd för dem, de vill kanske verkligen säga till alla runt omkring sig att "Jag är Homo, titta på mig", det är störande. Om de bara skulle uppföra sig som folk och inte annonserar med sin sexuallitet så skulle jag acceptera dem. Så man måste vara hetero för att "skapa nya människor"? Varför skulle inte homosexuella kunna uppfostra ett barn? Du radar ju bara upp massor fördomar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts