Jump to content

Bland Snobbar och Lodisar

eXstasy
 Share

Recommended Posts

HAHA, när min kompis var de en kille som skröt om att han hade jeans för 1500. Han frågade min kompis hur mycket hans jeans kostade. Dom kostade 200 sa min kompis. Och så började snobben skratta "fan vad billigt" :huh:

J*vla snobb...

Själv letar man efter det billigaste som finns :D

Köper ju inte brallor för 1500 ialla fall.. max 500

Stör mig så på såna människor..

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför är det ett sånt väldig hat mellan de rika och de fattiga... Jag har kännt den spänningen hela mitt liv... Jag bor jag i ett ganska rikt område i Stockholm (kommer ej at skriva vart) och jag har alltid kännt att det ligger ett hat över oss. Varje gång jag är på fest i stan blir det ofta bråk mellan folk från min hemtrakter och folk från fattigare områden (jag nämner inga namn). Varför finns dessa fördomar, jag tycker själv det är helt onödigt och hoppas folk slutar bry sig om var och hur man bor...

vad tycker ni?

Jadu, på det du skrev så är det antagligen du som orsakar det.

Du ser dig själv som överklass och dom andra som "fattiga" från "fattiga områden".

Hur kul tror du att det är för dom som tjänar mindre om du sitter och säger så åt dom?

Kolla bara på rubriken du har satt, har du själv läst vad du har skrivit? "snobbar och lodisar" och sen undrar du varför folk blir sura.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det ett sånt väldig hat mellan de rika och de fattiga... Jag har kännt den spänningen hela mitt liv... Jag bor jag i ett ganska rikt område i Stockholm (kommer ej at skriva vart) och jag har alltid kännt att det ligger ett hat över oss. Varje gång jag är på fest i stan blir det ofta bråk mellan folk från min hemtrakter och folk från fattigare områden (jag nämner inga namn). Varför finns dessa fördomar, jag tycker själv det är helt onödigt och hoppas folk slutar bry sig om var och hur man bor...

vad tycker ni?

så är de i malmö oxå specielt mellan två stycken som jag inte vill nämna namnen på heller <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

J*vla snobb...

Själv letar man efter det billigaste som finns :huh:

Köper ju inte brallor för 1500 ialla fall.. max 500

Stör mig så på såna människor..

<_<

Självklart letar man billigast!

Varför köpa jeans som sitter lite pjåffsig och kostar mer än ett par snygga jeans, som sitter perfekt och som kanske kostar 1000.- mindre!?

Själv har man haft svårt att hitta rätt, långa ben men smal midja :D

Men då man hittar ett par Levi´s för ca 500.- som sitter perfekt e det ju grymt härligt.

Varför ska man skryta om sina jeans? De är ju bara kläder... Och kläderna är ju frånbörjan till för att man inte ska frysa... :D

Men visst, jag har problem med att gå runt i några pjoffsiga jeans från JC med massa drakar på sig...

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hatar i princip alla snobbar.. detta för att alla snobbar ja stött på har behandlat mig som avskum! O ja e inte fattig eller så! dom bara ser ner på mig som om ja vore nån jävla uteliggare! Bara för att ja inte går runt me jl tröjor (Jävla Loser står de för) o märkes jeans så behandlar dom en som skit! ALLA ska klä sig som dom.. annars e man inte "inne" o e man inte "inne" så är man inget.. man är en nolla i deras ögon!

Snobbarna har även ingen fantasi.. Dom har snott ett flertal klädmärken och "gjort om" till "snobb märken". Att nämna är te.x Longsdale tröjorna.

Ett tips är att ladda hem Clockwerk Crev - Smack smack... den e bra <_<

Redigerad av SuperSwede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir bara jävligt arg på sånna som inte verkar fatta att dom är rika.. <_<

dom går och köper kläder för flera tusen och frågar varför jag inte gör det...

Påminner mig om va Frankrikes prinsessa (eller vafan hon nu var) för en jävla massa år sen.. hon Antoanette eller va hon hette... När folket klagade på att dom svälte så sa hon nått i stil med "Jamen ta o ät lite gräddbakelser då om ni e så hungriga!" Detta då hon i hela sitt liv hade kunnat kalla på en betjänt så kom han med gratis mumsiga gräddbakelser medmera på ett kick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

innan man gör ett dumt uttalande så borde man tänka sej för... det gjorde inte drottningen heller när hon sa: "vaörför kastar palestinerna steanar"... well dah? varför skjuter israelerna palestiner utan anledning kanske är en bättre fråga

detta bevisar att överklassare inte har hjärnor alls, hatar överklassen

Redigerad av Griimn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla skrattar åt såna som har second hand kläder :o

Dom kanske lägger pengar på annat viktigare som dator-spel mm ^_^

eller gokarten... folk frågar om ja e gjord av pengar då ja berättar kostnaderna på min kart.. då säger ja bara.. "Mossan pröjsar kläder o skor och ja köper ingen svindyr moppe för pengarna.. hade ni osså skitit i moppe så hade ni osså kunnat köpa cross/gokart" hehe... vissa tänker inte

Länk till kommentar
Dela på andra sidor