Jump to content

Bland Snobbar och Lodisar

eXstasy
 Share

Recommended Posts

Varför är det ett sånt väldig hat mellan de rika och de fattiga... Jag har kännt den spänningen hela mitt liv... Jag bor jag i ett ganska rikt område i Stockholm (kommer ej at skriva vart) och jag har alltid kännt att det ligger ett hat över oss. Varje gång jag är på fest i stan blir det ofta bråk mellan folk från min hemtrakter och folk från fattigare områden (jag nämner inga namn). Varför finns dessa fördomar, jag tycker själv det är helt onödigt och hoppas folk slutar bry sig om var och hur man bor...

vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

är men snobb bara för att man har typ gåsjacka och en snygg klocka + kläder .....nej just det

jo det är man!!

Är du snobb så förtjänar du en smäll på käften! går du med JL tröjor osv osv, vet inte ens vad skitmärkena heter, så förjänar du en smäll på käften!

Jag är inte fattig men jag hatar snobbar av hela mitt hjärta (om jag ska vara ärlig så sitter morsan och farsan på lite för mycket pengar)

Jag har en jävligt fet kuk men inte skryter jag om den.. Även om jag gör det så gör inte det mig till snobb.. (tror faktiskt att alla killar skryter om sina feta kukar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte heller varför det är sånt krig mellan arbetarklassen och överklassen. I storstäder är det ju också oftast ganska uppdelat. D.v.s att en del områden bor många fattiga och en del har bara lyxvillor.

Själv bor man bara i en ort och här finns typ inga lyxvillor eller snobbar, bara villor och lägenheter. Fast ja, iofs, så bor det ett mångmiljonär par i kvarteret brevid mig. Det är konstigt tycker jag... Dom bor i en villa, visserligen väldigt utbyggt, när dom kunde bo i värsta slottet. Och frun är lekisfröken. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte heller varför det är sånt krig mellan arbetarklassen och överklassen. I storstäder är det ju också oftast ganska uppdelat. D.v.s att en del områden bor många fattiga och en del har bara lyxvillor.

Själv bor man bara i en ort och här finns typ inga lyxvillor eller snobbar, bara villor och lägenheter. Fast ja, iofs, så bor det ett mångmiljonär par i kvarteret brevid mig. Det är konstigt tycker jag... Dom bor i en villa, visserligen väldigt utbyggt, när dom kunde bo i värsta slottet. Och frun är lekisfröken. <_<

Ett bra tecken på att inte vara snobb :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo det är man!!

Är du snobb så förtjänar du en smäll på käften! går du med JL tröjor osv osv, vet inte ens vad skitmärkena heter, så förjänar du en smäll på käften!

Jag är inte fattig men jag hatar snobbar av hela mitt hjärta (om jag ska vara ärlig så sitter morsan och farsan på lite för mycket pengar)

Jag har en jävligt fet kuk men inte skryter jag om den.. Även om jag gör det så gör inte det mig till snobb.. (tror faktiskt att alla killar skryter om sina feta kukar)

Hahaha fuckin A man! Så jävla rätt <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor