Jump to content

Formattråden

darkjak
 Share

Recommended Posts

Här ska ni tjafsa om vilka format GTA bör släppas till.

Själv säger jag ALLA!

T om DS och PSP!!!

Om GC-versionen.

Jag klarar mig med färre kommentarer från fotgängarna, kortare filmsekvenser och färre radiokanaler. För mig är SPELGLÄDJE ALLT!!! Själva stan, och fordonen bör rymmas på en GC-skiva. Jag skulle till och med kunna tänka mig text istället för samplat tal, om det skulle möjliggöra en konvertering!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men frågan är om R* tycker det är värt att göra ett gta som knappt har några funktioner...

Har vi inte tjafsat länge nog om detta konsoll kriget?

Knappt några funktioner???

Hela SPELET ska finnas, med alla platser, fordon, uppdrag och vapen.

Men jag talar om onödiga pinaler som filmsekvenser (som man måste spela om hela spelet för att se dom igen), 16000 (100 räcker) kommentarer och radiokanaler (lite overkligt med talkshows som har samma gäster varannan dag som säger exakt samma som sist och slår ner varandra likadant som sist).

SPELGLÄDJE ÄR ALLT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar vill nog släppa sina spel med full kvalitet.

Om du gjorde ett spel, kämpade det i flera år. SKulle du då känna dig stolt om du släppte en nerbantad version av det till GC. Skulle du känna dig stolt över den versionen? Skulle du ens vilja stå för den versionen när det finns bättre? Tror inte det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, jag tror inte att stan, gubbarna, bilarna, vapnen, ljudeffekterna och spelmotorn tar 9 GB, utan kanske 1GB, och då kan det rymmas på en GC-skiva utan att spelbarheten blir lidande.

Dessutom verkar det vara lögn att Nintendo inte vill ha GTA på sina konsoler, det ska ju trots allt släppas till GBA snart.

Blir det som dom gamla GTA-spelen kanske jag köper en Gameboyplayer och just GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, jag tror inte att stan, gubbarna, bilarna, vapnen, ljudeffekterna och spelmotorn tar 9 GB, utan kanske 1GB, och då kan det rymmas på en GC-skiva utan att spelbarheten blir lidande.

Dessutom verkar det vara lögn att Nintendo inte vill ha GTA på sina konsoler, det ska ju trots allt släppas till GBA snart.

Blir det som dom gamla GTA-spelen kanske jag köper en Gameboyplayer och just GTA.

så vad tror du det är som tar upp 8 GB om inte modellerna? du har ju inte lämnat något utanför. Vad kan du tänka dig strippa liksom, du måste ta bort 8/9 av spelet.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så vad tror du det är som tar upp 8 GB om inte modellerna? du har ju inte lämnat något utanför. Vad kan du tänka dig strippa liksom, du måste ta bort 8/9 av spelet.

Om Rockstar gör som alla brukade göra på PSOne så kan man skala bort onödiga filmsekvenser och få plats med själva spelet på en skiva som är bråkdelen så stor.

Dessutom kan man komprimera.

På N64 så rymde man en halvtimme med filmsekvenser, timmar med kommentarer, hundratals skins, 30 banor, 40 vapen och en hel massa annat på en kasett på 32MB i Perfect Dark!!!

Man rymde en förbättrad version av 2discspelet Resident Evil 2 på EN N64-kasett på 64MB!!!!!

Då borde SA rymmas på en GC-skiva på 1,5GB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan du ju jämföra grafiken på n64 och ps2...

Den är snyggare på PS2, och därigenom mer utrymmeskrävande, men jämför storleken på Resident Evil 2.

Från minst 800MB till 64MB!!!

Det betyder att N64-versionen var komprimerat till 1/12,5:e del av sin ursprungliga storlek!!!

Då borde det gå att förminska GTA:SA till 1/5,33:e del.

Och förresten, att en dubbellagrig DVD rymmer 9GB betyder inte att GTA:SA är 9GB.

Det kan innebära att det är på 5GB!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor